Voorbereidingen Kenia! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Kenia! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Kenia!

Door: Joke Flapper

Blijf op de hoogte en volg Joke

25 Maart 2014 | Nederland, Groningen

Hoi Allemaal!

Jaja na bijna 3 jaar weer een nieuwe blog! Dit keer geen Amerika en cowboys maar… Kenia en vrijwilligerswerk! Na een leuk half jaar stage lopen in het verpleeghuis en in de praktijk volg ik nu een minor International Aid and Development. Een half jaar geen fysiotherapie maar iets compleet anders. Een nieuwe uitdaging. Ik ga samen met 3 meiden van de minor naar Nairobi en ga daar 2 maanden vrijwilligerswerk doen op een basisschool aan de rand van de sloppenwijk Dagoretti.

Op 22 april vliegen Mara, Esther, Alice en ik naar Nairobi. Daar gaan we werken op het Bella rehabilitation centre. Het Bella centre wordt gesteund door de Kijana Foundation. Een Nederlandse organisatie. Het Bella centre is een basisschool aan de rand van de sloppenwijk. In Kenia zijn de scholen gesubsidieerd door de overheid maar ouders moeten nog wel voor schooluniformen, boeken en eten betalen. Dit is vaak te duur waardoor kinderen niet naar school gaan. Daarom zijn er veel organisaties die privé scholen hebben en de extra kosten betalen zodat deze kinderen wel naar school kunnen. Wij gaan les geven op een van deze scholen en buitenschoolsactiviteiten organiseren. Dit gaan we 6 weken doen en daarna nog 2 weken reizen. Ook gaan we een safari maken en nog vele andere leuke dingen.

Het zullen dus indrukwekkende weken worden, de kinderen les geven, een andere cultuur met compleet andere gewoontes. Maar ook veel plezier hebben en genieten van onze tijd daar.

Nu zijn we vooral druk met de voorbereidingen omdat we de eerste 10 weken van deze minor gewoon les hebben. Veel verslagen en een tentamen. Maar alles is wel gericht op onze tijd in het buitenland. Erg leuk en het meeste is boeiend. Vorige week ben ik samen met Esther naar Den Haag geweest om ons visum op te halen en we zijn ook al bij de GGD langs geweest om onze vaccinaties en malariapillen te halen.

Ik ga weer proberen om een blog bij te houden. Maar weet nog niet hoe het allemaal gaat i.v.m. internet en elektriciteit. We verblijven daar in gastgezinnen(En gelukkig, wel in een stenen huis).

Voor onze persoonlijke reis (onderdak, eten, drinken, trips) hebben we al ons geld al bij elkaar. We zouden echter graag nog wat extra’s meenemen voor de kinderen daar (zoals pennen, schriften en kleren). Daarvoor hebben we jullie hulp nodig. We zouden jullie willen vragen om € 1.- te doneren aan onze reis (meer mag natuurlijk ook). Als iedereen 1 euro geeft, kunnen we namelijk al heel wat pennen en schriften kopen! Ik zal deze week nog een extra brief versturen met informatie hierover.

Over 4 weken zit ik in Kenia! Ik heb er zin in!

En om de afsluiter standaard te houden..

Dikke tut Joke

• 26 Maart 2014 - 09:17

Irma:

Super leuk Joke! Lijkt me super mooi werk wat je gaat doen!

• 26 Maart 2014 - 10:03

Karin:

Hee Joke wat ontzettend leuk dat je dit gaat doen! Klinkt als een hele mooie kans en een heel ander avontuur dan Amerika! :) Ik ga je blog zeker lezen als het lukt om de boel bij te houden. Heel veel plezier alvast!

• 31 Maart 2014 - 11:07

Kaylee:

Leuk!! :D

• 31 Maart 2014 - 21:25

Gera Lambrechts:

Hoi Joke,
    Leuk om je blog te krijgen. en mooi om te lezen wat je gaat doen!

Groeten, Gera (en Toin)

• 16 April 2014 - 00:13

Aukje De Jong:

Hee Joke, wat weer een leuke uitdaging, ik hoorde het vanavond van je mem. Ik wens je samen met je collega's een hele leerzame en plezierige tijd daar toe in Nairobi!!