Bijna!! - Reisverslag uit Langezwaag, Nederland van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Bijna!! - Reisverslag uit Langezwaag, Nederland van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Bijna!!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

16 April 2014 | Nederland, Langezwaag

Hoi Allemaal

Bijna, bijna, bijna! :) Nog 1 weekje in Nederland, dan vlieg ik naar Kenia. Ik begin er nu echt ontzettend zin in te krijgen. Weer een nieuw avontuur, een hele nieuwe ervaring en belevenis.

Ik heb al heel veel donaties van jullie binnen gekregen! Super bedankt! De kinderen van het Bella zijn er vast heel blij mee! We gaan er goede dingen mee doen in Kenia. Wat precies, gaan we daar bekijken. Dan kunnen we beter inschatten wat op dat moment nodig is.

Het waren drukke weken de afgelopen weken, want ik heb de afgelopen 8 weken ook gewoon les gehad. De meeste vakken heb ik nu afgesloten. Aankomende donderdag heb ik nog een tentamen, Development theory. De theorie achter ontwikkelingssamenwerking. Waarom het ene land beter ontwikkeld is dan het andere? En het gaat over de verschillende benaderingswijzen van de theorie achter de hulp die wordt gegeven in ontwikkelingslanden. Wel interessant, maar erg theoretisch. Ik ben toch meer van de praktische informatie.

De afgelopen weken heb ik ook vier verslagen ingeleverd. Allemaal in het Engels, want de minor die ik doe is internationaal. Dus ook internationale studenten. Een aantal Duitsers en een Franse studente. Alice gaat met mij mee naar Kenia en komt uit Parijs. Ze studeert dit jaar in Groningen. Ze studeert communicatie. Ook Mara en Esther gaan met mij mee naar Kenia. Mara doet ook communicatie en Esther fiscaal recht.

Al mijn spullen zijn inmiddels weer verhuisd naar Langezwaag.. Wel een trailer vol.. Dat, dat allemaal in dat kleine kamertje paste. Maar je hebt altijd meer spullen dan je verwacht.
Vorige week kwam mem heel enthousiast thuis van de mondhygiëniste. Mem had verteld over ons project in Kenia. De mondhygiëniste(Nicolette) gaat elk jaar naar de Dominicaanse Republiek om daar voorlichting te geven op scholen over tandhygiëne en handhygiëne. Zij gaan met de kinderen tandenpoetsen(wat ze thuis vaak nooit doen) en leren de kinderen op een goede manier hun handen te wassen. Zo kunnen deze kinderen in ieder geval 1 keer per dag hun tanden poetsen. Nicolette kwam met het voorstel om ook wat met dit hygiëne in Kenia te doen. Dus daar ben ik donderdag even geweest om wat meer informatie te krijgen. De Kijana Foundation doet hier op dit moment nog niets mee. Dus daar ligt voor ons een kans om hier mee te beginnen!

Donderdag nog even knallen en daarna genieten van de laatste dagen in Nederland voor de reis. En inpakken.. Volgens mem heb ik veel te veel en gaat het nooit in twee koffers passen. Volgende week dinsdag brengt Koen mij naar Schiphol en om kwart over 11 ga ik de lucht in!

Stiekem hoop ik dat er dit weekend nog een veulentje wordt geboren.. Maar waarschijnlijk komt die net wanneer ik weg ben..

Ik ga genieten! En hou jullie op de hoogte!

En ook alvast de link voor de foto's:
https://onedrive.live.com/?cid=2fd8432b5da97a5a#cid=2FD8432B5DA97A5A&id=2FD8432B5DA97A5A%21981

Groetjes Joke

  • 16 April 2014 - 16:54

    Daniëlle:

    Heel veel plezier!!!! Geniet ervan!
    Ik ga je in de gaten houden hihi.

  • 21 April 2014 - 13:50

    Folkert:

    In soad plesier derre Joke! Bin benijd nei de ferhalen!

    Gr. Folkert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 31664

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: