Musical, Zwemmen, The Mall and Dallas! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Musical, Zwemmen, The Mall and Dallas! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Musical, Zwemmen, The Mall and Dallas!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

17 Mei 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Hoi Iedereen!!

Daar nog steeds alles goed?? Hier nog wel!! Sorry dat ik niet eerder de blog heb geschreven maar heb weer drukke weken gehad! Ben heel erg aan het genieten van de laatste weken!

Woensdag 20 april zijn we naar de musical Beauty and the Beast geweest met school. Van te voren had ik nog een kleding crisis want ik had gehoopt op mooi weer want ja de vorige dag was het immers 35 graden.. Maar nee hoor het was nog maar 18 graden en dus het was koud..! De musical was echt zo mooi! We hadden niet zulke goede plaatsen als toen met het ballet in de kerstvakantie maar het was super!

Donderdag was weer een normale dag op school. Goede vrijdag moesten we wel naar school, alleen s’ochtends. s´Middags ben ik met Raynie en haar familie mee geweest naar Weatherford. En nog naar Fort Worth. We hebben echt zoveel lol gehad! Ik heb ze een paar woorden Nederlands geleerd en zegt Raynnie haar schoonzus iets midden in de winkel heel hard en iedereen keek haar aan. Echt het was zo grappig!

Zaterdag ben ik naar Caitlyn geweest. Daar paardgereden en het was zo warm dus we zijn naar de rivier gegaan. We hebben hier best wel grote rivier vlakbij, de Brazos River. We waren midden in de rivier en Caitlyn zei.. I hope that there are no alegators in the River… Dus ik dacht allagators.. het kan maar zo… Maar die zitten hier gelukkig niet. Nadat we uit de rivier kwamen nog even over het strandje gelopen en zagen we heel grote dode vissen die mensen hadden gevangen. Als ik dat eerder had gezien had ik er niet ingegaan!

Zondag was het Pasen. We hebben niet veel bijzonders gedaan. Sophia en ik hadden beide een paasmand gekregen met allemaal snoep dingen. Dus wel heel lief! s´Avonds was het wel even eng.. Er kwam een storm aan en er was een tornado warning. Om 8 uur begon het in eens heel erg te onweren. Ik heb het nog nooit zo erg gezien in Nederland! en jahoor de stroom viel uit. Alleen bij ons niet bij de buren. Het was al donker dus met zaklampen en kaarsen door het huis. We hadden dus ook geen tv/internet meer om de tornado waarschuwing te zien. Gelukkig deden de mobieltjes het nog wel dus de buren gebeld of er niets aankwam en de elektriciteit mensen. Na een uur zonder stroom deed alles het weer. Gelukkig maar want vond het wel eng..

Maandag moesten we gewoon weer naar school! Want hier vieren ze geen paasmaandag. Dinsdag moesten we ook weer gewoon naar school, maar het was best wel saai want de andere klassen hadden allemaal TAKS testen en die hoefden wij niet te maken.

Door de testen waren we woensdag en donderdag ook lekker vrij. Woensdag hebben Sophia en ik het gras gemaaid en verder niet zo veel gedaan. Donderdag zijn we naar Weatherford geweest en hebben lekker bij de Mexicaan gegeten. Het is trouwens best wel slecht.. Ik heb geteld in hoeveel verschillende fastfood plaatsen ik in Weatherford ben geweest en het zijn er wel 20! En Weatherford is maar iets groter dan Heerenveen!

Vrijdag 29 april moesten we dan wel weer naar school. s´Ochtends iets voordat we naar school gingen hebben we de Royal Wedding Kiss nog live op televisie gezien. We hadden alles opgenomen dus na school hebben we de hele wedding gezien.

Zaterdag 30 april zijn we s´ochtends naar Walmart geweest en nog een volleybal gekocht. Nu kunnen Sophia en ik hier thuis oefenen. s´Middags zijn we naar Clemence gegaan. Die woont op de golfcourse en hebben een met hun woongebied een zwembad. Daar hebben we lekker gezwommen. We hadden het zwembad voor ons alleen dus was wel luxe!

Zondag 1 mei hadden we de departure meeting met de exchange studenten hier thuis. Dus s’ochtends alles klaargemaakt en s’middags de meeting. Niet zo heel veel bijzonders. Iedereen had eigenlijk wel weer zin om naar huis te gaan maar dacht dat het ook nog heel moeilijk gaat worden om afscheid te nemen. We hadden s’avonds een hagelbui en kijk maar op de foto’s hoe groot de hagelstenen zijn.

Maandag was weer een normale schooldag net als de rest van de dagen. Het wordt nu echt saai op school want de meeste leraren denken dat ze nu niets meer hoeven te doen nadat de TAKS testen zijn geweest. Theater is wel heel leuk! We zijn nu bezig met een stuk over een groep 8 schoolklas. Het is echt heel grappig! Ik speel een meisje met een Dutch accent en die heb ik natuurlijk al dus het is wel leuk.

Zaterdag zijn we naar de film geweest s’middags en daarna naar Clemence haar huis. We wouden weer naar het zwembad maar toen we er heen liepen zagen we dat er een feest was dus zijn we weer terug naar haar huis gegaan en hebben daar lekker gechiled in de serre.
Zondag hebben we verder niet zoveel gedaan. Met Annelies gepraat en heit en mem. s’Ochtends zijn we naar de kerk geweest.

Verder weer een normale schoolweek gehad, erg saai maar het is ook wel gezellig!

Zaterdag zijn Sophia Clemence en ik met Sue ( Maggies hostmom, Maggie is in januari naar huis gegaan) naar de mall gegaan in Fort Worth. Het was heel gezellig om haar weer te zien en om weer samen met haar wat te doen. Heb nog 3 shirtjes gekocht en verder kan ik ook niets nieuws meer kopen want anders zit de koffer vol..

Zondag zijn we met Jean onze coördinator naar Dallas geweest. Sophia en ik wouden heel graag het Kennedy museum zien in het oude district van Dallas. Het was heel indrukwekkend om het allemaal te zien. Het museum is in het gebouw waar de schutter was. Op straat zie je een kruis en een lantaarnpaal die de plaats markeren. Daarna hebben we wat rondgelopen in het oude district en lekker geluncht. We wouden eigenlijk nog naar het Cowboystadium, een van de grootst football stadiums in de wereld maar we kwamen in de file.. Voor meer dan 1 uur. Maar het was eigenlijk wel relaxt. Heel entertaining to see de Amerikanen in hun auto’s en het was wel gezellig! We waren te laat maar we gaan waarschijnlijk een andere keer.


Maandag zijn we weer naar school geweest en s’avonds hadden we een accadamic banquet. We werden geëerd met andere studenten die goede cijfers hebben gehaald. Wat niet heel moeiljk was maar we hebben het wel gedaan..:P We hebben een medaille gekregen en hadden diner daar. Dus wel een mooi aandenken!

De laatste weken zijn nu echt begonnen. Sophia gaat 4 juni naar huis en mem komt hier 8 juni al! Dan zijn we samen hier voor 5 dagen en dan vliegen mem en ik samen op 13 juni naar Seatle om vanuit daar een trip te maken door de Rocky Mountains. Glacier National Parc, Yellowstone, Grand Teton, Reno, Yosemite, Sacramento en na 2 weken zijn we in San Francisco en vanuit daar vliegen we dan naar Amsterdam. En dan ben ik 1 juli weer in het mooie Nederland!

Het is heel dubbel. Ik heb heel veel zin om de vakantie trip te maken en straks iedereen weer te zien. Mijn eigen ding weer te doen thuis. Mijn eigen Hollandse eten, water drinken uit de kraan, lekker brood etc. Maar ga natuurlijk ook Amerikaanse vrienden en dingen missen. Het weer, het is zo nu en dan wel heel warm maar waarschijnlijk als ik terug ben ga ik de zon missen. Walmart etc. De bios! Etc. Ik ga er gewoon nog heel veel van genieten en het komt vast allemaal wel goed!

De foto’s van de afgelopen weken staan hier: http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/Eind%20april%20en%20mei

Oja je moet de link knippen en plakken..


Heel dikke tut
Joke

  • 19 Mei 2011 - 10:49

    Suzan Van Dijk:

    Hallo Joke,
    Goed te horen dat je de laatste weken het nog prima naar je zin hebt.
    En ga de laatste weken ook van alles genieten ,voor dat je het weet zit je weer in nederland.
    Ok de reis met je moeder zal je vast nooit meer vergeten dus veel fotos maken en samen genieten.
    Wij gaan na de pinksteren op vakantie ,maar in juli als je weer in nederland bent wil ik natuurlijk alles horen over het afgelopen jaar en de geweldige reis die je samen met je moeder dan hebt gemaakt. heel veel groetjes en maak er de laatste weken een mooie tijd van dikke tuut van wim en suzan van dijk.

  • 23 Mei 2011 - 21:09

    Kaylee:

    Hee Joke!!

    Wat een verhaal weer :D gek idee dat het er voor jou bijna op zit, terwijl het voor mij nog moet beginnen!
    Ik zit nu midden in de examens, maar zoals het er nu uit zie ga ik die gewoon halen!

    Heeeeeel veel plezier nog de laatste weekjes!! Geniet er nog maar lekker van :)

    oant sjen!!
    Xxx Kaylee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 31687

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: