De laatste weken in Texas! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu De laatste weken in Texas! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

De laatste weken in Texas!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

07 Juni 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Hoi Allemaal!

Hoe is het in Nederland?? Lekker aan het genieten van het mooie weer? Hier is het ook mooi weer maar warm warm warm! 38-39 graden! Dus voor mijn doen ben ik ook al aardig bruin! Dit is waarschijnlijk de laatste blog vanuit Weatherford! Ik heb een ongelofelijk super jaar gehad hier in Texas! Ik heb zoveel dingen gedaan en geleerd. Tuurlijk heb ik ook wel mindere dingen beleefd maar ik heb echt een super jaar gehad! Met zoveel mooie ervaringen en die nemen ze me nooit meer af! Morgen komt Mem hier en maandag vliegen we naar Seatle! Ik zal er dus nog een mooie laatste blog vanuit Texas van maken!:P Hier komt ie!

Zaterdag 21 mei zijn we naar Fossil Rim geweest met andere exchange studenten. Fossil rim is soort safari park! Je kan daar met auto door het park rijden. Het was echt heel gezellig en die beesten zijn totaal niet bang. Je kunt ze voeren en die beesten zijn dat gewend dus komen ze heel makkelijk bij de auto. Ik zat voorin dus heb een paar keer van die enge beesten over me heen staan slobberen. (zie de foto’s dan begrijp wat voor beesten..) De giraffen en zebras waren wel erg leuk! En we hebben echt dikke lol gehad. Daarna zijn we naar een Dinosaur parc gegaan, daar is een rivier en zijn voetprinten van dinosauriërs. Met zn allen in de rivier gezwommen. s’Avonds ging Alina uit Duitsland weer met ons mee naar huis en bleef een nacht slapen.

Zondag zijn Alina, Sophia en ik naar Weatherford geweest en hebben we laatste dingetjes gekocht we moesten nog bedankkaartjes hebben voor de leraren en nog paar andere dingen. Je hebt zeg maar twee plaatsen waar je winkels hebt in Weatherford. En de een is aan de ene kant van de snelweg en de andere aan de andere kant. We waren uitgeshopt aan de ene kant en zijn dus over een brug naar andere kant gegaan. Wat waarschijnlijk heel erg grappig uit zag aangezien we dat lopend gingen doen en Amerikanen in ieder geval mensen in Texas eigenlijk alles met de auto doen! We hadden dus mensen die naar ons toeterden etc. Het was echt heel grappig! Maar we zijn veilig aan de overkant gekomen en konden dus naar de Frozen Yogurt Store! Wat heel erg lekker is!

De laatste Highschool week was nu echt begonnen! En omdat het de laatste week was, was het eigenlijk best wel saai! We deden niet veel meer! Theater was wel erg leuk want we hebben donderdag 26 mei ons toneelstuk opgevoerd voor een paar andere klassen en paar ouders. Ik was een meisje met een Nederlands accent. Ik had dus dat jurkje aan wat ik met Halloween ook aan had. Een oktoberfest jurkje, dat vond ik ook wel Nederlands lijken. En na bijna een jaar in Amerika te hebben gewoond vragen ze mij nog steeds wel eens domme vragen. Vraagt iemand bij mij uit de klas of we dit ook echt naar school dragen.. Ik antwoord natuurlijk ook met yes of course, we were this everyday to school. We don’t have clothing stores like you in The Netherlands! No really? So everybody is wearing that? Eeh No.. Of course we have normal clothes. Het toneelstuk ging verder erg goed!

Vrijdag 27 mei was dan echt de allerlaatste high school day! Ik had een boekje mee en alle vrienden hebben er iets ingezet. Ook hadden Sophia en ik een taart gebakken voor alle leraren en bedankkaartjes geschreven. Vrienden hadden voor ons pizza opgehaald voor lunch en heel lekkere taart met We will miss you guys erop! Echt zo lief! Het was heel gezellig dag maar ook heel raar! Het was echt de laatste dag. Maar deze dag vergeet ik nooit meer!

Zaterdag en zondag zijn Sophia en ik lekker buiten geweest, gras gemaaid en in de zon gelegen! We zijn nog even naar Walmart geweest en hadden een bbq van de kerk.

Maandag 30 mei zijn we met Jean en haar dochter Hanna naar het Dallas Cowboy stadium geweest. Dit is 1 van de grootste stadions ter wereld! Was echt super leuk om te zien, je kon het veld op en in de kleedkamers van de cheerleaders en de spelers. Je voelt je echt super klein als je in zo’n groot stadion staat! Daarna hebben we lunch gegeten in Olive Garden, een Italiaans restaurant. Erg lekker!

Dinsdag ben ik alvast begonnen met mijn koffer inpakken, paar dingen schoongemaakt en lekker in de zon gelegen! Want ik kan natuurlijk niet als een bleekscheet thuis komen na een jaar in Texas te hebben gewoond!

Woensdag 1 juni zijn we s’avonds naar een baseball game geweest. Brock moest in Weatherford de halve finale voor de State Champions spelen. Het was nu echt leuk om naar te kijken, de vorige keer toen ik naar een baseball game ging was erg saai en het duurde erg lang maar dit keer was het wel leuk om te kijken! Voetbal blijft leuker want zit meer actie in maar was erg gezellig! Jammer genoeg verloren ze wel waardoor ze niet naar State gaan en het de allerlaatste wedstrijd was voor de Senior Boys.

Donderdag zijn we naar de 8th grade graduation geweest van Lexie( buurmeisje en het zusje van Kylie). Ze hadden ook allemaal gowns aan. De caps misten ze want ze slagen voor Junior High school en nog niet voor High School. Het was wel echt typisch Amerikaans! Daarna zijn Sophia en ik nog met een paar anderen naar een party geweest voor afscheid van de basketball coaches. Niet dat wij basketball hebben gespeeld maar daar kwamen wel vrienden en konden we en vooral Sophia echt Goodbye zeggen. Want ik blijf anderhalve week langer dan haar.

Vrijdag was de allerlaatste dag voor Sophia hier. Ik heb haar geholpen met laatste dingen inpakken en s’middags zijn we nog naar Kylie en haar familie geweest. We wouden hun nog bedanken voor alles wat ze voor ons gedaan hebben dit jaar. Zij waren degene die ons naar school brachten. We hadden een taart voor hun gekocht. Het was erg gezellig. s’Avonds was de High School Graduation en eigenlijk wou ik er wel graag heen maar het was Sophia’s laatste avond en die wou niet weer tegen iedereen Goodbye zeggen. Dus ben ik gezellig met haar thuis gebleven en hebben we met Susan gekaart.

Zaterdag 4 juni was ik om half 6 al op om laatste dingen met Sophia te doen en om 7 uur vertrok ze toch echt samen met Susan naar het vliegveld. Susan ging daarna nog naar iets toe in Dallas en daarna naar Oklohoma dus ik kon niet mee. Dus thuis afscheid genomen wat best nog wel moeilijk was want we zijn wel een jaar lang hostsisters geweest en we zijn heel close dus was wel moeilijk! Gelukkig woont ze in Frankfurt en dat is 5 uur rijden vanuit Langezwaag dus dat valt nog wel mee! Jaah ik ben nu al helemaal aan de Amerikaanse afstanden gewend! Gelukkig heb ik daarna nog even met Annelies gebeld wat wel weer erg gezellig was! s’Middags had ik een poolparty van Raynnie. Er waren mensen van school en haar familie en was erg leuk!

Zondag had ik eigenlijk de hele dag voor mijzelf want ik was alleen thuis. Susan was in Oklohoma, bij haar kleinkind en Pax was bij hun tweede huis in Weatherford aan het schilderen. Ik heb echt heel veel kleren gewassen, koffer al voor groot deel ingepakt en beslissingen genomen wat ik hier laat en wat ik meeneem. Ik kan maar 1 koffer mee hebben omdat we de busreis gaan maken. Het is nog een hele uitdaging maar heb er vertrouwen in! Mem heeft ook nog een beetje ruimte over in haar koffer dus komt wel goed!

Maandag ben ik bij Caitlin en haar trainer geweest. Ze heeft haar paard deze zomer bij haar trainer staan en rijdt daar ook. Dus maandagochtend om half 9 hebben we samen gereden. We moeten vroeg rijden voordat het te warm word. Want je kunt hier echt niet in het midden van de dag rijden.. Daarna samen met een ander meisje en Caitlin naar Mineral Wells gegaan en daar in Mexicaans restaurant gegeten. Na het eten zouden we naar de wasserette om heel veel paardendekens en andere dingen te wassen. Dus eerst naar de bank om munten op te halen. En toen gebeurde het.. Caitlin vergat de autosleutels in de auto.. Dus we stonden daar.. Maar na een paar telefoontjes zat ergens een reserve sleutel en konden we toch verder naar de wasserette. Het was eigenlijk best wel gezellig daar!

Dinsdag ben ik naar de kapper geweest en nog even met paar mensen gebeld en zijn nog even naar Weatherford geweest en nu zit ik alweer een tijdje deze blog te typen!

Ik heb ongelovelijk veel zin in morgen want dan komt Mem eindelijk hier! En kan ik haar een heel dikke knuffel geven! Maandag 13 juni vertrekken we samen naar Seatle om een onvergetelijke trip te maken! Dinsdag hebben we nog samen in Seatle en woensdag begint de groepsreis. We reizen per bus en gaan naar Glacier, Yellowstone, Yosemite and Grand Teton, Sacramento en San Francisco! Donderdag 30 juni vliegen we dan terug en kom ik 1 juli weer in Nederland aan en kan ik iedereen weer zien! Ik probeer nog eens een blog te schrijven als we op reis zijn maar ik kan niets beloven want heb waarschijnlijk er weinig tijd en wil genieten! Ik schrijf in ieder geval nog wel een blog als ik in Nederland ben!

Hier zijn de foto´s:
http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/Mei


Ik wil jullie bedanken voor het lezen van de blog! En oant oer een pear wieken!

Dikke tut
Joke

  • 08 Juni 2011 - 12:35

    Karin:

    Hey Joke! Ik kan me je dubbele geveol heel goed voorstellen. Wel superfijn om te horen dat je zo'n geslaagd jaar hebt gehad. Ik ga deze zomer naar mijn Duitse vriendinnetje die ik in Amerika heb leren kennen, ook uit Frankfurt hihi! Liefs, Karin

  • 08 Juni 2011 - 22:07

    Carolien:

    Veel plezier mei mem, Fijne vakantie

    groetjes Carolien Potma

  • 09 Juni 2011 - 20:11

    Lisanne:

    Nog ffkes geniete!

  • 10 Juni 2011 - 18:37

    Gerda Blom:

    Joke, wat heb je het goed gedaan en ik heb genoten van al je ervaringen. We wensen jou en je mem een hele fijne vakantie toe, veel sterkte met afscheid maar... de wereld is maar klein hoor.. er zijn legio mogelijkheden om elkaar te ontmoeten.
    Ben je lang in Sacramento? Anders zou je de fam. Adriani kunnen bellen, ze zijn deze week in Canada, B.C. Een hele goede terugreis en doe de groeten aan mem! Sterkte!! En veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 31689

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: