Prom! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Prom! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Prom!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

19 April 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Hey Allemaal!!

Hoe is het in Nederland?? Begint het daar ook eindelijk een beetje warmer te worden?? Hier wel! Soms beetje te warm maar wel lekker! (35 graden..!) Met mij gaat het echt super! Heb een heel leuk PROM weekend gehad! Het was geweldig! Maar ik zal bij het begin beginnen:P

29 maart hadden we gewoon weer school en deze week is er eigenlijk niet zoveel gebeurt. We moesten voor history 140 vocabulaire kaarten schrijven dus ben daar deze week wel paar uur mee bezig geweest na school! School is hier eigenlijk niet zo heel moeilijk het is meer een sociaal gebeuren met beetje leren.. Ze leren hier anders dan we in Nederland doen. We hebben veel moeilijker en hier is het allemaal veel werk maar je leert er eigenlijk niets van!

Zaterdag waren Sophia en ik alleen thuis. Pax en Susan gingen het paard naar de hengstenhouder brengen, kon niet mee want moest op de dieren van de buren passen. s’Avonds hadden we een barbecue in Brock van de brandweer. Heel Brock was daar dus het was wel gezellig!

Zondag zijn we naar de mall geweest, nog een paar nieuwe spijkerbroeken gekocht en moesten nog een jurk voor prom voor Sophia zoeken. We konden niets in de mall vinden en zijn nog naar een andere winkel geweest. Daar vonden we haar jurk en ook onze schoenen want ik had ook nog schoenen nodig voor prom. Heb zwarte hakken gekocht(jaah het kan dus.. Joke op hoge hakken!). Daarna moesten we nog even naar de supermarkt en Sophia vond het wel een goed idee om te oefenen.. Dus je raadt het al Sophia en ik beide met een korte broek en hoge hakken door de winkel. Het was waarschijnlijk een heel grappig gezicht maar het was wel een goed idee!

De rest van de week stond vooral in het teken van de PROM. Iedereen was zo excited over de hele prom! Welke jurk ga je aan doen, make-up, haar en nagels het was echt het topic van de week. Woensdag 6 april was wel wat anders.. We hadden het 3e uur speech en zaten in het computerlokaal en in eens hoorden we door de speakers: Log down! Dat betekent dat iedereen uit het zicht van de ramen moet en moet schuilen, deuren op slot en lichten uit. We wisten niet wat er aan de hand was maar het was best wel eng.. We hadden dit 1 keer geoefend in november maar nu was het dus echt. Na 20 minuten werd er weer omgeroepen dat we weer veilig waren en door konden gaan met de les. Er bleek een achtervolging rond onze school geweest te zijn. De man reed te snel en werd van de weg gehaald door de politie en wilde niet stoppen en sloeg onze weg in naar de school. Verder niets ernstigs maar we werden wel in log down gezet. Gelukkig is er verder niets gebeurt!

Donderdag zijn Sophia, Clemence en ik naar Weatherford geweest na school en onze nagels laten doen. Pedicure en manicure dus had heel mooie nageltjes voor Prom! En zijn nog in paar andere winkels geweest en gezellig gegeten bij Ihop.

Vrijdag waren we weer lekker vrij en s’avonds kwamen Jasmine en haar man. Jasmine was hier ook met thanksgiving en is de kleindochter van Susan. We zijn nog even bij de buren geweest en nog wat spullen opgehaald voor Jasmine. Ze is zwanger en is in augustus uitgerekend. Dus allemaal babyspullen uitgezocht voor haar.

Zaterdag PROM day! s´Middags heeft Sophia mijn haar gedaan, had een krultang gekocht dus had veel krullen. En Jasmine mijn make-up gedaan en ben om 5 uur naar Raynnie gegaan. Had geen date voor prom maar ben met 3 vriendinnen(Caitlin, Courtney and Raynnie) geweest! Wat heel gezellig was!! Eerst hadden we hele fotoshoot want alle ouders stonden foto’s te maken! Was echt heel grappig! Daarna in de limo naar Olive Garden! Courtney’s vader had een vriend die nog een oude limo had en hij wou wel chauffeur zijn dus dat was natuurlijk super luxe! Lekker gegeten in Olive Garden en daarna naar de PROM! In de limo door de stad echt voelde me net een prinsesje!:) Het thema van de prom was Holleywood premiere dus toen we daar aankwamen stond de rode loper voor ons uit! Prom was echt super gezellig, iedereen zag er zo mooi uit! En natuurlijk we leven in Texas dus er waren ook paar jongens in hun spijkerbroek, blouse en cowboyhoed…. Het dansen was wel echt super leuk, echt gezellig! Op mijn hoge hakken, iedereen hield het ongeveer een uur vol en toen deed iedereen de schoenen uit en danste op blote voeten!:P En natuurlijk aan het einde van de avond werden de promqueen en promking gekozen. We moesten eerder die week al kiezen daarna gingen de meesten ook weg en de prom was ook afgelopen om 11 uur…!:P:P Daarna naar Raynie’s huis gegaan en daar heel veel dekens en kussens voor de tv op de grond gegooid want we gingen film kijken! En wat is nou beter op een promavond dan Grease.. haha Maar we vielen eigenlijk allemaal in slaap halverwege de film. We waren zo moe.

Zondag ochtend hebben we met zn allen het einde van de film nog gezien en nog een ander film. Was wel gezellig! Daarna ben ik met Caitlin en Courtney nog in Weatherford geweest en hebben ergens gegeten en zijn we weer terug naar huis gegaan! Het Prom weekend was echt zo super! Alles was zo American! Natuurlijk heb ik super veel foto’s gemaakt die wel in het album staan!

Maandag moesten we gewoon weer naar school! We hadden deze week weer voor het eerst volleybal. We gaan vanaf nu elke maandag, woensdag en vrijdag weer volleyballen gewoon onder schooltijd en de andere 2 dagen de work-out. Was wel weer even wennen maar wel weer super leuk!
V
rijdag 15 april hadden we weer vrij! De laatste Flexday, hoefde niet naar school want had al mijn toetsen gehaald. We hebben eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Film gekeken, geskyped en lekker thuis gezeten. Het waaide echt ontzettend hard! In Oklahoma waren tornado´s dus kregen wij de wind. Het tornado seizoen is nu wel echt begonnen maar we zitten hier niet echt in de gevarenzone. Net op de rand zeg maar..

Zaterdag heb ik samen met Susan in Mineral Wells paardgereden. Nadat we weer thuis waren haalde Caitlin mij op en hebben we met Courtney, Rainny en een andere Caitlin ergens gegeten. Daarna naar de film maar we waren erg vroeg dus hebben we onze kaartjes opgehaald en zijn we naar Walmart gereden. Wat eten ingeslagen en daarna ongeveer hide and seek in walmart gedaan want Caitlin en Raynnie waren er vandoor en die winkel is zo groot. En Courtney en ik bellen en horen of we ze ergens hoorden. Naja het kwam neer op een ren actie door de winkel wat heel grappig was! Daarna naar de film Arthur. Was niet zo heel geweldig maar heb wel een leuke avond gehad!

Zondag 17 april ( whoow ik ben al 9 maanden van huis!) ben ik met Susan naar een huis geweest om op te meten en foto´s te maken. Ze is een soort makelaar. Daarna in Weatherford nog even wezen shoppen en weer naar huis.

Maandag en dinsdag weer gewoon school. Veel geroddel enz. doordat veel mensen hadden gespiekt bij de toetsen van geschiedenis dus de rector boos. Heel school heeft het erover. Want ja als je onvoldoende staat mag je geen sport spelen. Dus veel jongens van baseball team etc. Ook hebben we sinds vorige week elke morgen als we de school inlopen een comité van leraren die je checken of je wel aan de dresscode voldoet. Jongens moeten zich scheren, girls mogen geen al te korte shorts aan en alle schouders moeten bedekt zijn. Dit was al het hele jaar de regel maar sinds vorige week zijn ze er extra streng in. Veel high school drama dus!

Morgenavond ga ik naar musical Beauty and the Beast met theater klas dus natuurlijk wel veel zin in!

Hier zijn de foto´s van afgelopen weken. Eigenlijk is alles van prom!:P http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/April

Dikke tut vanuit het warme Texas!
x Joke

• 20 April 2011 - 07:31

Iris:

Wauw Joke!!!

Echt super wat je allemaal meemaakt!
    Nog steeds superjalours!
    Fijn dat je het zo ontzettend leuk hebt! :D
    Ik vind al die High School drama echt super grappig, net als in de films van High School Musical enzo... Whaha!!!
    Heb nog een fijne periode daar en tot snel!

Miss you!

XxX Iris.

• 20 April 2011 - 07:46

Annelies:

Heee!!

Idd veel high school drama!
    Maar 1 vraagje hea :P die PROM waarom doen ze dat nou allemaal? klinkt allemaal heel vet limo, rode loper, mooie jurk, enzo (toch wel jammer dat je je date miste joke :P)
    Zou ik ook wel is mee willen maken..doet me wel een beetje denken aan mean girls...daar gingen ze ook een koning en koninging verkiezen:P 11 uur afgelopen...sjonge :P dat was wel een laatertje dan:P haha
    Trouwens bereid je maar voor op volgend jaar...dan is school helaas niet meer een sociaal gebeuren :P
    En joke houd jij je wel aan de dress code ??? denk het niet hea zie je wel met een veeeel te kort rokje lopen :P

naja ik zie je sneeeel :D

xxxx Annelies

• 20 April 2011 - 08:07

Karin:

Haha heerlijk lezen dit, zo herkenbaar allemaal! <3

• 25 April 2011 - 12:35

Djoeke:

Hee Jokee!!

Wauww wat weer een superverhaal!!
    Echt grappig dat het met de Prom er allemaal zo groots aan toe gaat!!:)
    Net zo als in van die films haha:P

Nog een hele fijnee tijd die paar weken in amerika!!

Dikke tut!