Terug van een super jaar! - Reisverslag uit Langezwaag, Nederland van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Terug van een super jaar! - Reisverslag uit Langezwaag, Nederland van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Terug van een super jaar!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

19 Juli 2011 | Nederland, Langezwaag

Hey Allemaal!

Na een super jaar schrijf ik nu weer mijn blog uit het vertrouwde Langezwaag! De meesten heb ik alweer gezien. Nu ben ik weer helemaal gewent maar in het begin was het toch best wel raar! Alles is nog precies hetzelfde, klein, groen en vertrouwd!:P Ik spreek nu weer normaal Frysk en Nederlands zonder Engelse woorden erdoor!

Mem en ik hebben een super reis gehad! De laatste blog was vanuit Seattle en vanuit daar vertrokken we met een groep van 12 personen en een reisleider. Ze kwamen uit Australie, Duitsland, Canada en Denemarken vandaan. We reisden met een klein busje met een trailer erachter. s’Avonds de tent op zetten en s’ochtends de tent weer afbreken. We hebben echt heel mooie dingen gezien maar sommige dingen zijn gewoon onbeschrijfelijk. Heel mooie gebergtes, geizers in Yellowstone en mooie meren.

De eerste paar dagen hebben we wel veel regen gehad. Toen zaten we in Glacier NP. Dat was erg jammer want je kon de bergen niet helemaal zien. Ook was het hele park nog niet open door de sneeuwval. Maar we hebben wel een beer gezien! Die liep langs de weg, echt heel bijzonder dus! Na 2 dagen in Glacier te hebben gezeten gingen we richting het zuiden naar Yellowstone NP. Dit is waar al die geisers zijn en waar allemaal bronnen zijn. Het water borrelt elke keer. Het is heel raar om dat te zien. We sliepen nu echt in het park op een camping en natuurlijk is dat Bear Country. We mochten dus geen eten, toiletartikelen of iets dergelijks in de tent. Na Yellowstone gingen we weer naar het zuiden en iets onder Yellowstone is het Grand Teton NP. Een super mooi gebergte nog helemaal onder de sneeuw. Hier hebben we ook met een paar van de groep een heel mooie wandeling in de sneeuw gemaakt. De berg op, we hebben deze vakantie echt heel wat gewandeld.

We hebben 2 nachten in het cowboystadje Jackson geslapen op de camping, daar hebben we ook geraft. Niet de wild water maar de rustige. Zaterdag kwamen we aan bij Lake Tahoe na een rit van 9 uur met de auto door Nevada. Waar het een beetje woestijnachtig is en waar je wel 2/3 uur kan rijden en geen auto of huizen tegen komt! Maar het was het waard want Lake Tahoe was super mooi! Na Lake Tahoe zijn we nog naar Yosemite NP geweest. Hier zijn de bekendste klimrotsen in de wereld. Erg indrukwekkend was de vallei met watervallen en de sneeuw. Ook hebben we hier weer een beer gezien. Gewoon op de parkeerplaats! Woensdag 29 juni kwamen we aan in San Francisco en hebben nog een mooie dag gehad. Een boottocht onder de Golden Gate Bridge door. Vanuit daar vlogen we donderdag 30 juni weer terug naar Amsterdam waar Age, heit, Annelies en Cobina stonden te wachten!

Nu ben ik alweer iets meer dan 2 weken thuis en heb echt al zoveel gedaan! Dan weer daar heen dan komt die weer gezellig langs. Samen met Annelies naar Amersfoort en Den Haag geweest. Met Cobina naar Leeuwarden. Oppassen , uitgaan. Het normale leven weer!

Enn… Ik ben ingeloot voor Fysiotherapie in Groningen! Afgelopen donderdag kreeg ik bericht en ben natuurlijk super blij! Ik heb er zin in.

Ik kijk terug op een super jaar waarin ik zoveel heb gezien en gedaan! Een heel andere cultuur heb gezien. Heb veel over mijzelf, Amerika en heel veel andere dingen geleerd! Ik zou niet in Texas willen wonen. Daarvoor vond ik de mensen te conservatief en het weer te warm! Alhoewel de regen op dit moment in Nederland ook niet het meest ideale is! Ik zou nog wel weer een keer naar Amerika gaan of weer ergens heen. Ik heb gewoon zoveel meegemaakt en zulke leuke dingen gedaan!

Ik wil jullie bedanken voor het lezen van mijn blogs elke keer! Ook al waren ze zo nu en dan lang! Bedankt!!

Hier zijn de foto’s van de afgelopen weken:

Glacier, Yellowstone, Grand Tetons:
https://skydrive.live.com/?cid=2fd8432b5da97a5a#cid=2FD8432B5DA97A5A&id=2FD8432B5DA97A5A%21816

Jackson, Craters of the moon, Lake Tahoe:
https://skydrive.live.com/?cid=2fd8432b5da97a5a#cid=2FD8432B5DA97A5A&id=2FD8432B5DA97A5A%21892

Yosemite en San Francisco en aankomst op Schiphol:
https://skydrive.live.com/?cid=2fd8432b5da97a5a#cid=2FD8432B5DA97A5A&id=2FD8432B5DA97A5A%21920

Een heel dikke tut en ik kom iedereen nu wel weer tegen!

xx Joke

  • 19 Juli 2011 - 17:01

    Suzanne Van Dijk:

    He Joke En Elly ,
    Zit net jullie verslag en de fotos te bekijken wat hebben jullie een geweldige reis gehad .
    leuk als moeder en dochter onderelkaar, een reis om nooit te vergeten een geweldige herinnering.
    Nu je weer thuis bent zul je wel weer snel gewent zijn.
    Echt nederlands weer en natuurlijk weer de gewone hollandse kost dat bevalt vast wel weer .
    Je bent ook ingeloot voor de opleiding fisioterapie heb ik gehoord Joke nog van harte meid.
    Je kunt gelukkig nog even nagenieten voor dat je aan je nieuwe studie begint.
    Je bent ook vast blij dat je je heit en Age weer zag naar een heel jaar .
    En zijn ze er ook knapper op geworden,ze zeggen dat mannen knapper worden als ze ouder worden dan moet jij het verschil nu kunnen zien(geintje)je je
    Joke we komen binnen kort langs om eens weer heerlijk bij te kletsen.

    Heel veel groetjes vanuit jubbega,
    en tot snel Wim en Suzanne

  • 19 Juli 2011 - 18:50

    Gerlinde:

    en ook het laatste blog word weer gelezen haha . Echt heel leuk! :D

    x Gerlinde

  • 19 Juli 2011 - 20:35

    Karin:

    Hey Joke, ben je helaas misgelopen in Gorredijk zaterdag, maar klinkt als een superreis! Foto's zijn ook erg mooi. Aantal plekken heb ik ook zelf mogen bewonderen. Hihi dat conservatieve klinkt erg bekend... ;) Als ik naar Amerika ga dan is er in California vast nog wel een plekje voor mij. Ik zie je binnenkort vast nog wel eens,
    Liefs, Karin

  • 19 Augustus 2011 - 16:57

    Wouter:

    Geweldig! respect hoor :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 1018
Totaal aantal bezoekers 31690

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: