De laatste dagen in Texas en Seattle!:D - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Texas en Seattle!:D - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Texas en Seattle!:D

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

14 Juni 2011 | Verenigde Staten, Seattle

Hoi Allemaal!

Weer een blog! Waarschijnlijk eerder dan dat jullie verwachtten! Maar ik heb zoveel te vertellen! Mem kwam eindelijk in Texas!:D

Woensdag 8 juni was het eindelijk zo ver na bijna 11 maanden zag ik Mem weer! Pax ging de 5 dagen dat mem hier was naar San Francisco en die moesten we dus eerst naar het vliegveld brengen. Daarna moesten we naar een ander terminal waar Mem aankwam. Het duurde aardig lang voordat we een parkeerplaats vonden maar na een kwartier zoeken hadden we een plekje gevonden. We waren dus ook wat later en stonden nog maar paar minuten te wachten en toen kwam mem al door de deuren heen!:D En toen kwam natuurlijk de shock bij het naar buiten lopen.. In Nederland was het iets van 20 graden en hier was het 38..! We zijn samen( Susan, Mem en ik) naar Fort Worth gereden en zijn daar door het centrum gelopen enz. Daarna weer terug naar huis en daar lekker gegeten en lang gepraat!

Donderdag werden we om half 12 opgehaald door Courtnee en zijn Mem en ik met Caitlin en Raynnie en hun moeders wezen lunchen in Olive Garden. Een soort Italiaans restaurant. Het was super gezellig en wel lekker gegeten. De serveerders zijn hier veel losser dan in Nederland en als je glas met drinken leeg is vullen ze het direct voor je op en het kost echt niets meer! Dat moeten ze in Nederland ook maar invoeren! Haha Daarna moest ik toch wel afscheid nemen van mijn vriendinnen. Het was wel moeilijk maar het ging wel. 2 van hen gaan nu naar College, Caitlin moet nu nog een jaar. Na de lunch zijn we weer terug gereden en nog even langs de High School gegaan. Die was nog open dus Mem kon de hele school nog zien! Met de grote sportzaal en tribune en de hallway! Was wel erg leuk! s´Avonds zijn we nog naar Walmart geweest! En als je voor het eerst in Walmart komt is alles Groot Groot Groot! Want het is wel 6 keer groter dan de Albert Heijn!:p Je kunt er ook echt alles krijgen! Eten, kleren, fietsen, computers, tv´s echt alles. Dus heb gezellig met Mem in Walmart rondgelopen!

Vrijdag 10 juni hebben we s´ochtends lekker even gewandeld, dat moet dan ook wel voor 10 uur s´ochtends want daarna is het gewoon te warm om echt buiten nog iets te doen! Mem en ik zijn daarna echt begonnen met inpakken. Ik kon maar 1 koffer weer meenemen en mem had nog een beetje ruimte in haar koffer.. En ik kwam hier al met beetje overgewicht haha!:P Maar het is gelukt hoor! s´Middags zijn we wel naar de Stockyards in Fort Worth geweest. Dat is het oude gedeelte van Fort Worth. Zeg maar een soort cowboy dorp. Met cowboys en typische Texas winkeltjes. Ik was hier al eens eerder geweest op oudjaars dag met Pax en Susan en nu dus gezellig samen met Mem. Om 4 uur kwamen de longhorns, koeien met hele lange horens! Die worden dan binnengehaald. Daarna zijn we naar een heel goed Mexicaans restaurant gegaan. Daar echt super lekker gegeten en toen weer naar de Stock Yards gegaan. Daar begon om 8 uur de Rodeo. Echt het is zo typisch Texas. Ik ben naar 3 rodeo´s geweest toen ik in Texas was en echt elke keer denk ik dat die rijders gek zijn! Het gaat er best wel wild aan toe.. Ik weet niet of jullie dat laatst ook op tv hebben gezien maar er was laatst een stukje voor in Try before you die, we zijn nu naar dezelfde rodeo geweest.

Zaterdag zijn we naar Teskey’s geweest. De super grote western winkel in Weatherford! Dit was 1 van die dingen die ik Mem echt wou laten zien. Het is ongeveer drie keer zo groot als Divoza( een paardenwinkel in Nederland!:P) En echt honderden western zadels en laarzen etc. Daarna weer naar huis en lekker een relexmiddag gehad! Had nog Frensh Toast voor mem klaargemaakt en zijn weer verder gegaan met koffer inpakken! Om 7 uur zijn we naar de familie van Kylie( die ons altijd naar school hebben gebracht) geweest en hebben daar gebarbecued met hun hele familie! Het was echt zo gezellig en het is echt een typisch Amerikaans gezin!:D Hun opa en oma’s waren er nog om Mem te zien en om Goodbye te zeggen. Echt zo lief! We hebben echt een super avond daar gehad.

Zondagochtend zijn we naar de kerk geweest. Dat wou ik mem ook laten zien omdat het hier toch wel anders aan toe gaat dan in Nederland! Daar ook weer van mensen afscheid genomen en zo was het afscheid nemen minder moeilijk. Doordat ik van iedereen wel apart afscheid heb genomen. Daarna hebben we nog in een Catfish restaurant lunch gegeten. Het hele restaurant hangt vol met Elvis plaatjes en beeldjes. Ik was er al paar keer eerder geweest maar natuurlijk moest Mem het ook zien! s’Avonds hebben we samen met Susan gekaart net zoals op Sophia’s laatste avond in Texas.

Maandag 13 juni was het dan zover! Vliegen naar Seattle. Onze vlucht was om iets voor 2. En op het moment dat ik dit typ zit in nog steeds in het vliegtuig. Ik typ de blog namelijk in Word en als ik weer internetverbinding heb zet ik het op internet. s’Ochtend natuurlijk de last minute dingen inpakken en om 11 uur vertrokken we richten het vliegveld. Daar goodbye tegen Susan gezegt en toen door de koffers inchecken en door de douane. Daar nog lekker gegeten en naar de gate gegaan. Ik schrijf de rest van vandaag verder als ik weer aan land ben!;)

Het is nu alweer dinsdag nu ik dit typ! Ik zit nu beneden in de lobby van het hotel! Ik zal wel even verder vertellen wat er na gister is gebeurt!:P We kwamen om ongeveer half 5 lokale tijd aan in Seattle. Vanaf het vliegveld met de trein richting het centrum. Het hotel is een soort jeugdherberg. Maar er zijn ouderen en jongeren. Veel back packers dus wel gezellige sfeer. We hebben ingecheckt en zijn nog even de stad ingegaan en ergens gegeten. Het was echt heerlijk om lekker buiten te lopen met normale temperaturen! Het is hier ongeveer 18 graden en s’nachts iets van 12! Dus we kunnen weer wat doen want 38 graden en de zon vol op in Texas maakt je moe en lui..;) Daarna weer naar hotel en naar bed. We hadden 2 uur tijdsverschil dus waren ook el moe..

Dinsdag 14 juni zijn we s’ochtends eerst met de bus naar een soort Vrijbuiter geweest. We moesten nog 2 slaapzakken hebben voor onze trip want ja we gaan wel 2 weken kamperen! En echt Seattle heeft een heel handig bus systeem! Heel lange tunnel onder de grond en overal binnen 5 minuten heb je een bus en overal kan je gratis op de bus in het centrum. De slaapzakken gevonden en weer terug naar hotel en slaapzakken gebracht. Toen zijn we naar een Columbia Center Skyvieuw gegaan. Een wolkenkrabber waar je in kan! Het grootste gebouw van Seattle! Eerst ging je met de lift van 0 tot 40e verdieping en daarna van 40e naar 73e verdieping. Een super mooi uitzicht eerst duizelt het wel een beetje maar het is echt zo mooi! Seattle ligt aan het water en je kan de bergen zien echt het was heel indrukwekkend! Daarna zijn we naar Pike Place Market geweest. Een markt met echt van alles! En veel vis, waar ze gespecialiseerd in zijn hier! Dat gaat er zo grappig aan toe met zingen en dan gooien de werknemers de vissen na elkaar etc. Toen we daar liepen zag ik in eens iemand van Brock High School in Seattle!:P Brock is ongeveer even groot als Langezwaag en Seattle is 4 uur vliegen dus erg toevallig! Nu zitten we weer even in het hotel en ben ik de blog even aan het schrijven en mem is aan het kaarten schrijven begonnen! We gaan zo nog even wat eten! Morgen om 8 uur s’ochtends komt de groep van 12 mensen bij elkaar hier in de lobby van dit hotel en gaan we eerst sightseeing in Seattle en daarna vertrekken we om te kamperen!:P

Met ons gaat het dus nog erg goed!:P En het wordt vast een super kampeer trip al wordt het soms ook nog wel eens afzien!:P haha Maar dat kan niet op tegen de mooie parken en dingen die we gaan zien! Ik heb er in ieder geval zin in! Ik hoop dat ik binnenkort nog een blog er op kan zetten maar dat hangt van de internetverbinding af!

Hier zijn de foto’s van Texas en de dag in Seattle! Wegens tijdgebrek staat er geen beschrijving bij maar dat komt later nog wel! Wanneer de hoge gebouwen verschijnen zijn we al in Seattle!

Groetjes Ellie en Joke

• 15 Juni 2011 - 07:06

Karin:

Hallo joke!
    Wat klinkt het allemaal superleuk. Fijn dat je afscheid goed is gegaan, dat vond ik toch wel even slikken. Ik ben echt heeeel jaloers dat je in Seattle zit haha, dat lijkt me zo'n mooie stad. Heel veel plezier met mem!
    Liefs, Karin

• 15 Juni 2011 - 13:59

Gerlinde:

Hee,

alweer veel beleefd!
    Heel leuk allemaal!

Nog veel plezier met de trip! en tot in Nederland. :D

xxx Gerlinde

• 16 Juni 2011 - 22:14

Carolien Potma:

leuk om alles weer te lezen veel plezier

• 19 Juni 2011 - 20:08

Gerda Blom:

Een hele fijne vakantie!! Wij waren ook in Seatlle en erg genoten; geniet van alles en tot in Holland!

• 23 Juni 2011 - 19:27

Sanne:

Heyyy Jokee!
    Nog heeeelll veeeeel plezier maak er nog maar een supperrr tijd van =)
    Liefss

• 03 Juli 2011 - 19:51

Tiny Sierksma:

Wat een ervaring! Ik ben benieuwd naar de rest van de reis. Inmiddels zijn jullie weer terug in Friesland neem ik aan.