Eerste week in Texas! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Eerste week in Texas! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Eerste week in Texas!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

06 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hee allemaal

Hoe is het daar in het regenachtige Nederland?? Had gehoord dat het deze week veel geregent heeft bij jullie.. Kom allemaal hier maar heen want is hier elke dag heel warm! Tussen de 35 en 40 graden haha! Maar het went al wat hoor!

Deze week was wel echt een week van wennen. Hoe gaat het leven hier, wat is normaal en wat niet..? Constant Engels praten wat op het kamp eigenlijk ook al moest alleen we toch wel veel Nederlands praten met de Nederlanders! Maar gaat goed hoor! Kan me wel redden in het Engels! Soms weet ik een woord niet dan omschrijf ik het wel of doe het voor haha!

Maandag was gewoon een rustig dagje, nadat ik mijn blog had geschreven heb ik film gekeken en mijn koffer beetje verder uitgepakt. S’avonds ben ik met Susan mee geweest naar een gastgezin die ook een exchange student willen hosten. Was wel gezellig om daar te zijn, heel aardige mensen. Nu kon ik ook zien hoe dat allemaal was gegaan toen ik net een gastgezin kreeg! Toen terug naar huis in de auto met Susan en halverwege toen hebben we het dak van de auto eraf gedaan en muziek luid aan en zo zijn we naar huis gereden! Was echt super vet! Haha:P

Dinsdag kwam Hanna langs, ze zit ook bij mij op school en is de dochter van mijn coördinator. Gezellig met haar gekletst over hoe school enzo hier allemaal ging. Samen gegeten en daarna de helft van een film gekeken. Avatar, is wel leuke film maar vond hem te lang en kan niet zo heel goed stilzitten dus heb hem niet afgkekeken. s’Avonds heb ik heel even paardgereden!:D Op een western zadel haha! Was wel even lekker om weer op paard te zitten. Had het al een paar weken niet gedaan door kamp enzo. Je kan hier alleen s’avonds of s’ochtends vroeg rijden omdat het overdag gewoon te warm is!

Woensdag ging ik met Pax naar mijn school toe. Ik moest worden geregistreerd en mijn vakken kiezen. Ik heb nu de vakken:
Op maandag en woensdag: US History,World religion, Health en na de lunch Volleybal en English
Op dinsdag en donderdag heb ik Mathematics,Physics, Anatomy. en dan weer na de lunch volleybal en English.
Normaal duren de eerste 3 lessen anderhalf uur en de laatste 2 1 uur. Op vrijdag heb ik gewoon alle lessen 3 kwartier en de laatst 2 lessen een uur.
Na de school zijn we nog naar de dokter geweest. Omdat ik ga volleyballen een gezondheidscertificaat nodig had. Ben gewoon helemaal gezond dus kan volleyballen! Daarna zijn we naar Weatherford zelf gegaan. Weatherford is gewoon een stad met allemaal kleine dorpjes er omheen. Ik leef dan in een van die kleine dorpjes ergens op het platteland. Maar we hebben wel buren. Dus eigenlijk net als thuis! We kwamen 4 uur weer thuis en kwart voor 5 ging ik al weg naar jeugdgroep van kerk hier! Zijn best wel veel jongeren hier. We gingen briefjes ophangen aan deuren bij mensen omdat volgende week iets speciaals is ofzo daarna gingen we met zn allen pizza eten in pizaria!
Hanna heeft me weer terug gebracht. Eigenlijk is dat best wel raar, wordt je terug gebracht door iemand die jonger is dan jou in de auto.. Haha

Gister gingen we met een heel groep jongeren van de kerk naar Hurricane Harbor. Dat is een heel groot zwemparadijs! Eigenlijk een soort Duinerel met heel veel glijbanen en dat soort dingen. Had zonnebrand op van factor 50 omdat het hier zo warm is en ik hier natuurlijk niet aangewent ben.. En gelukkig ik ben niet verbrand! Heb een super dag gehad!

Vandaag werd ik weer vroeg wakker en heb even met mem geskyped voordat die naar het werk ging. Is leuk om even te praten met thuis!

Ik ga even lunchen!
Heel dikke tut
Joke ( Heb hier trouwens een nieuwe naam haha! Johanna maar voor jullie is het gewoon nog Joke hoor!)

  • 06 Augustus 2010 - 17:33

    Gerlinde:

    Hee Joke!!

    Ik had het meeste al gehoord op msn maar toch heel leuk. Had vandaag nog met m'n moeder over gehad. Die vroeg direct al heb je al paard gereden toen had ik al even verteld van je rit. Maar echt heel leuk.

    Xxx Gerlinde

  • 07 Augustus 2010 - 10:15

    Suzan/Wim:

    he Joke hier zijn we weer ,leuk te horen hoe je het naar de zin hebt in texas.
    En gaaf in zo"n auto trek je vast veel mannelijk schoon mee had je wel een grote zonnebril op en een mooi hoofddoekje!,maar goed dat er ook nog geleerd moet worden{grapje} vanavond moet heerenveen weer voetballen en zitten wim en dien hait weer te wijs praten hoe het wel moet {de beste stuurlui zitten op de tribune}hopenlijk winnen ze.
    Voor het weer wil ik wel even komen maarja er moet ook nog gewerkt worden.
    Heel veel groetjes en een dikke tuut van ons beide doei doei

  • 07 Augustus 2010 - 16:04

    Simone:

    heeeii:D

    klinkt echt allemaal super leuk wat je daar doet!!:D
    en idd het regent hier nu alweer :(
    ik zie je al helemaal voor me van alles uit te beelden xD
    je komt strax terug als een echte cowgirl met zo'n amerikaans accent. :P
    xx

  • 07 Augustus 2010 - 16:10

    Djoeke:

    Heej Joke,

    Ik ben echt jaloers op het weer dat jij daar in Texas hebt!!!
    Hier regent het al de hele dag!
    Maar er komt weer mooi weer aan:)

    Wat leuk dat je daar kunt paardrijden.
    Dat gaat zeker wel wat anders dan hier in nl.

    xxx Djoeke


  • 07 Augustus 2010 - 17:49

    Annelies:

    Wooh vet gaaf heb je Anatomy :D is vet goed voor volgend jaar joh! wat kan jij een grapige vakken kiezen veel leuker als in nederland.
    wel raar dat je een gezondheidcertificaat nodig hebt om te kunnen volleyballen :P
    Waarom heb je dat gekozen?? kon je nog meer kiezen dan? heb je er toch nog wat aan gehad dat we toen hebben gevolleybalt met de mensen in het hok, weet je nog haha.
    Weet je wat ik nu voor me zie...(wat betreft die auto met het open dak en zo) een roze cabrio met allemaal van die amerikaanse tutjes met lang blond of bruin haar en dan dikke lipgloss allemaal op de rand zitten met de radio hard aan en mee swingen en dan 16 jaar weet je wel :P haha
    maar leuk dat jullie zo veel dingen samen met de kerk doen dat maakt het veel leuker om der heen te gaan...zouden ze hier ook moeten doen:P
    nou ja nu wordt het wel weer wat lang!
    spreek je snel!!

    xxxx Annelies

  • 08 Augustus 2010 - 21:08

    Joyce:

    Hey Joke, superleuk om je verhalen te lezen. We zijn blij dat je het zo naar je zin hebt. We zijn net terug van vakantie en hebben je site net even opgezocht.

    We blijven je volgen en hopen dat je een superleuke tijd in Texas hebt.

    PS. Zaterdag monsterscore met Tialda (234 pnt.!!!) en ja, ik was zelf ook tevreden over de proef(!) Kootwijk lijkt veilig met beide paarden...

    Nog veel plezier!

    Dikke tút Jaap, Joyce & kids


  • 08 Augustus 2010 - 21:09

    Karin:

    Hey! Klinkt alsof het heel spannend & leuk is daar allemaal. Geniet ervan, de eerste dagen zin zoooo gaaf! :D xx

  • 11 Augustus 2010 - 18:44

    Marjolein:

    Hey Joke,

    Alles goed daar?
    Jij maakt echt van alles mee of niet? Iedere keer weer een heel verhaal. Leuk dat je dat iedere keer doet. Ik ben ook net een weekje weggeweest naar Spanje, daar was het ongeveer 30 graden, dus ook beter als in NL. Niet zo warm als bij jou daar. Nou heel veel plezier alvast voor de komende weken en ik zal snel weer even een berichtje sturen.

    Groetjes Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 31700

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: