Film, paarden, hooi, volleybal van alles dus! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Film, paarden, hooi, volleybal van alles dus! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Film, paarden, hooi, volleybal van alles dus!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

11 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Heey Allemaal!:D

Hoe is het bij jullie? Hier is alles goed! Sinds maandag ben train ik mee met volleybal hier. Echt de Nederlanders van camp zullen zich nu echt doodlachen maar ja ik ben aan het volleyballen! Heb het hier ontzettend naar mijn zin maar soms denk ik ook wel waarom ben ik hier..? Heb het thuis toch ook goed? Lieve vrienden, familie, paardrijden en alles ging gewoon goed. Maar het is echt super leuk hier! Doe echt ontzettend veel!

Vrijdagavond zijn Pax, Susan en ik naar bios geweest. Bios is 15 minuten met auto dus dat valt wel mee! We hebben de film Inception gezien. Echt heel mooie film je ging echt van droom naar droom naar droom heel apart!

Zaterdag gingen we s’ochtends rijden. Heb gereden op Orion das een schimmel. Ik ging met Susan even het weggetje op en neer en in hun tuin even rijden. Gingen we rond de boom en dan achterwaarts, het hek openen te paard en allemaal van dat soort dingen was wel grappig om te doen omdat we dit thuis nooit doen! Zaterdag middag zijn we naar Weatherford zelf geweest. Heb nieuwe gymschoenen gekocht voor volleybal en daarna hebben we gegeten bij de chinees. Was wel lekker maar niet heel speciaal. Toen we terug reden zagen we dat een boer hooi pakjes had en hebben we even gevraagd of we hooi mochten kopen. Kon wel dus andere auto opgehaald en hooipakjes schouwen! Was wel grappig!

Zondag gingen we s’ochtends ook weer hooipakjes ophalen daarna snel gedouched en naar de kerk. Daar was jeugdgroep dus gezellig gepraat met mensen en vertelt over verschillen tussen Nederland en Amerika. Wat mij echt het meest opvalt is dat hier geen fietsers zijn! Wat voor ons heel normaal is om een fietser te zien is hier echt heel bijzonder in die anderhalve week dat ik hier zit heb ik nog geen fietser gezien.. Ook langs de weg en in de plaats Weatherford zelf staan heel grote reclameborden dat mag in ons land echt niet.. Ook zie je bij ons allemaal terasjes met mensen en gezellig mensen op straat dat zie je hier ook niet komt deels ook wel door de warmte omdat mensen hier toch binnen zitten! Wat wel heel grappig is als je hier in de supermarkt komt en afrekent er mensen staan die het voor je inpakken!:P

Maandag was mijn eerste dag dat ik volleybaltraining had. Had van 9 tot 12 volleybal. Heb gewoon volleybal op school. Omdat ik nog nooit heb gevolleybald, ja zo nu en dan voor fun, train ik met de freshmens mee. Die zijn 15 maar het is echt super gezellig! Ik moet het natuurlijk allemaal nog leren maar is wel heel leuk! Maandag avond ben ik met Susan mee geweest naar een ander gastgezin. Hun uitwisselingsstudent Maggie uit Oostenrijk arriveert hier morgen. Ze zit ook bij mij op school dus is wel leuk!

Dinsdag ben ik met Pax naar school geweest, moest nog meer formulieren inleveren en even naar de stad omdat ik nieuwe simkaart moest. Onderweg daar naar toe kreeg de auto pech.. De auto begon op eens heel erg te hobbelen. Dus namen we de eerstvolgende afrit en keken we wat er aan de hand was. Zat er in de voorband echt een ding zo groot als watermeloen aan! :s Heel Vaag! Dus toen zijn we eerst naar garage geweest en hebben het gelukkig gemaakt. Daarna simkaart opgehaald en naar huis. Ik moest om 4 uur weer op school zijn om te volleyballen. Mijn team had een wedstrijd om 5 uur dus heb even meegespeeld met inspelen en heb de wedstrijd gekeken. En ze hebben gewonnen!:D Na mijn wedstrijd zijn we terug naar huis gegaan en bij die mensen waar we ook pakjes hooi vandaan hadden hebben we ook 2 jonge katjes opgehaald. Bij die mensen stond ook een nep stier waar je dan kon oefenen met lasso gooien! En dat wil Joke natuurlijk wel! Haha kon er echt niks van maar was wel ontzetten grappig!

Vanochtend had ik weer volleybaltraining van 9 tot 12. Ik ben natuurlijk de exchange student en stellen echt heel onnozele vragen. Amerikanen weten echt heel weinig van Amerika! Laat staan van Nederland! Als je op kamp zei dat je uit Nederland komt dan zei echt iedereen: Daar kan je wiet roken en drugs kopen en drinken enz. enz. Hier kent bijna niemand Nederland! Maar na dit jaar wel hoor! Daar ga ik eens even verandering in brengen! Vanmiddag heb ik even met mem en heit geskyped en toen belde Marjolein op en dus ook nog even met Marjolein gepraat. Was wel heel leuk!

Morgenochtend heb ik weer volleybaltraining en vrijdag ga ik op kamp tot zaterdagavond. Met een groep van kerk hier!

Ohja hier is een link van de foto's:http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika
In het mapje augustus zitten de foto's

Heel dikke tut en iedereen heel veel succes die dit weekend op FK moet rijden!
xx Joke

  • 11 Augustus 2010 - 21:38

    Gerlinde:

    Hier is alles ook nog goed. Maar wel heel leuk dus. Weet je ik heb lensen. :P Wou ik ff zeggen. xd. Maar ik vertel wel ff hoe het met mij op FK ging.

    XXX Gerlinde

  • 11 Augustus 2010 - 21:41

    Djoeke:

    Hi Joke,

    Sounds good girl..you having fun!! Keep it like that. I write a short reaction because im still at work. When i see you at skype i will call you, so we can chat again.

    Take care.

    Big hug and kiss Djoeke

  • 12 Augustus 2010 - 07:41

    Karin:

    Wat super dat je het zo naar je zin hebt! Vooral het gevoel 'waarom ben ik weggegaan, het was thuis toch al leuk?' zul je waarschijnlijk nog wel een paar keer krijgen, maar probeer je te blijven focusen op het avontuur waar je mee bezig bent en wat je allemaal nog te wachten staat. Alle dingen die je nu kunt doen die thuis niet hadden gekund! Volleybal klinkt erg leuk en paardjes aan huis is ook zeker luxe, veel plezier weer! xx

  • 12 Augustus 2010 - 08:54

    Roos:

    Hey Joke,

    wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen zeg!:) Fijn dat je het naar je zin hebt daar! :)

    Ik ben ook naar de film inception geweest, mooi hea? Maar begreep je er wel wat van? Lijkt me echt een heel moeilijke film om te begrijpen in het Engels..

    Wat leuk dat je in het volleyballteam zit! Hebben ze daar ook van die cheerleeders?

    Ook super dat je wat met de paarden doet!
    Mis je je eigen paard ook?

    Ik zal snel de foto's even bekijken, ze zijn vast mooi!

    Heel veel plezier nog en hoop snel weer wat van je te horen/lezen :)

    xx! Roos

  • 12 Augustus 2010 - 16:57

    Suzan / Wim:

    He Joke daar waren we weer:
    Wim vind het super dat je aan het volleyballen bent,hij wil je volgend jaar wel in zijn dames team hebben ,ze hebben altijd te weinig speelsters.
    Leuk dat je al weer paard kan rijden,straks ben je een echte western girl en slinger je allemaal leuke boys in je lasso.
    Hebben de foto"s bekeken leuk hoor,heb je ook al kiekjes van de ranges waar je woont?
    Het is hier echt nederlands weer regen regen en buien,daar is het vast beter weer.
    Moet je haast al naar school of net als hier over twee weekjes.
    Wim en dien hait zijn zaterdag naar de voetbal wedstrijd van heerenveen geweest(ze hebben gelijk gespeeld) en dien mem is bij mij op de koffie geweest ,nu ik heb al heel veel vertelt we mailen snel weer even bij.

    groetjes van uit Jubbega

  • 13 Augustus 2010 - 00:18

    Chris:

    Haha volleybal!:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 31679

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: