School,volleybal, trail rijden - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu School,volleybal, trail rijden - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

School,volleybal, trail rijden

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

13 September 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hee allemaal!

Het is inmiddels september en september betekent koeler weer! Het was alsof de weergoden wisten dat het september was. Want 2 weken terug op woensdag en donderdagnacht heeft het hier heel veel geregend! Iedereen was blij dat het eindelijk regende! Maar vrijdag was het gewoon weer normaal weer alleen het ziet er nu allemaal een stuk groener uit!

Maar nu mijn blog!:P

Dinsdag, 2 weken geleden had ik mijn eerst theaterles op school! Dat is echt heel leuk! We moesten een zelfverzonnen verhaal bedenken en dat dan spelen. Heel grappig! Ik kreeg ook een heel rare vraag van iemand. Of er ook oorlog in mijn land was op dit moment en of mijn land wel veilig was.. Ik stond echt een beetje van, is dit echt een vraag.. Heel veel mensen hier weten niet waar Nederland ligt, die kennen alleen Europa. De meesten kunnen ongeveer 3 landen opnoemen, Frankrijk,Duitsland en Engeland. Maar na dit jaar kennen ze ook Nederland hoor! Mensen zijn wel altijd super enthousiast als ze horen dat je uit Nederland komt en een exchange student bent en willen wel alles van je weten!

Woensdag zijn we na de school naar Weatherford gegaan en hebben we daar nog wat dingen gekocht in Walmart en andere winkel en daarna zijn we uit eten geweest. Pax was woensdag jarig dus Sophia en ik hebben getrakteerd! Het eten was echt lekker en het is hier allemaal heel goedkoop! 20 dollar voor diner met zn drieen. Dat krijg je in Nederland niet voor elkaar, ja bij de snackbar..!

Donderdag was niet echt een bijzondere dag! Iedereen was wel heel blij omdat het regende! Heb na school volleybal gehad en braaf mijn huiswerk gemaakt. Amerikaanse leraren zijn echt dol op huiswerk!

Vrijdag hadden we eerst gewoon school tot en met de lunch en daarna vertrokken we met het hele volleybalteam naar Crawford. Het was wel 2,5 uur rijden maar super leuk om in de bus te zitten en alles te zien hier in Texas. Het is echt als in de films, met ranches en je kan echt heel ver kijken! Ook is bijna iedereen hier fan van countrymuziek dus in de bus ook naar countrymuziek geluisterd. En dat heeft wel wat als je zo door Texas rijdt! In Crawford heeft oud president Busch zijn ranch. Die hebben we niet gezien maar natuurlijk als je in die school komt staan daar foto´s met het plaatselijke footbalteam met Busch. De school zelf was best wel oud maar de volleybalteams waren wel goed want alle 3 teams van ons hebben verloren.. Dat was wel jammer! Na de wedstrijd weer terug naar Weatherford. Op de terugweg stopten we bij een wegrestaurant om wat te eten. Nou de exchange studenten zijn nog niet helemaal gewent aan de Amerikaanse porties! Ook al bestel je weinig je krijgt altijd veel!

Zaterdag zijn Susan, Sophia en ik vroeg opgestaan en hebben we de paarden opgeladen in de trailer en zijn we naar Minerall Wells gereden, ongeveer half uur hier vandaan. Daar is een State Park en kan je heel mooi trail rijden. Dus buitenritten met de paarden maken. Het is daar echt super mooi! Wie denkt dat Texas vlak is die heeft het mis want, zijn hier echt overal heuvels! De trail gaat om een meer heen en het is gewoon super mooi, je kan zo ver kijken! We zagen zelfs een grote schildpad terwijl we aan het rijden waren! Dit is de eerste keer dat ik gewoon een schildpad in het wild zie! Na 3 uur rijden zijn we weer naar huis gegaan en s´avonds had een vriendin Sophia en mij gevraagd of we mee wouden met haar moeder en 2 zussen naar haar tante en daar eten. Dus hadden zaterdagavond een meidenavond! Lekker gegeten en meidenfilms gezien!:P De oom en tante van Kylie hebben een ranch en heel veel koeien en paarden. Haar oom is een soort of koeiendrijver dus daar in die stal gekeken allemaal Western zadels, en western dingen. Heel erg mooi om te zien!

Zondagmiddag zijn we weer naar Lake Mineral Wells gegaan, dit keer zonder paarden! Gewoon om daar te zwemmen en te kanoën. Was echt super lekker om even te zwemmen in het koele water! Daarna daar gegeten en weer naar huis gegaan.

Maandag waren we lekker vrij! Het was Labourday, een dag voor de arbeid. Ze vieren dat iedereen hier kan werken en dat doen ze door middel van een vrije dag!:P We zijn maandag weer naar Mineral Wells gegaan en daar gereden. Dit keer niet zolang als zaterdag maar het was wel super leuk. Toen we thuis kwamen hebben we dingen voorbereid voor die avond want kwamen een paar buren bij ons eten. Dus s’avonds gezellig bij ons thuis met zn 11 gegeten. Het was super gezellig!

Dinsdag moesten we eerst naar Weatherford om de laatste hepatitis prik en tetanus prik te halen. Sophia en ik konden niet meer naar school voordat we die prikken hadden gehad.. Dus s’ochtends eerst naar Weatherford, prikken gehaald en daarna konden we gewoon weer naar school! Na school hadden we weer een volleybalwedstrijd in Grandvieuw kwamen we daar bleken ze geen Freshmenteam te hebben..Geen wedstrijd… Dus gingen we de andere teams supporteren wat ongelofelijk grappig was. Met de sportwedstrijden zijn Amerikanen heel fanatiek in aanmoedigen van hun school! Dus nu ken ik ook alle yels!

Woensdag was cookie day! Alle woensdagen hebben we een half uur pauze in de ochtend tussen het 2e en 3e uur om cookies te kopen en te eten. Een half uur! Maar het is wel een heel gezellig half uur! Na school naar huis en wat huiswerk gedaan en daarna naar de kerk voor yought Group. Daar gingen we eerst met zn allen pizza eten. Met ongeveer 30 andere mensen daarna gewoon gezellig met zn allen praten. Gewoon leuk!

Donderdag was een gewone schooldag. Na school hadden we geen training en dus met de schoolbus naar huis. Heb verder niet zoveel gedaan gewoon relaxed!

Vrijdag hadden we volleybalwedstrijd in Milsap om 4 uur dus gingen we eerder van school. Milsap is hier ongeveer 25 minuten vandaan dus niet zover. In Milsap zitten Mieke en Sina uit Nederland en Duitsland op school dus daar ook meegepraat! Wat heel gezellig was!:D Alle volleybalteams van Brock wonnen dus ons team ook! Dat was volgens mij de eerste keer dat ik het freshmenteam zag winnen! Na de tijd zijn we met Sue( gastmoeder van Maggie) naar restaurant gegaan en daar gegeten. In dat restaurant zag je overal Elvis dingen, allemaal foto’s, standbeeld van hem. Ik heb zelf geen foto’s gemaakt maar was wel grappig om te zien!

Dit weekend zijn Susan, Kasja( een Zweeds meisje) en ik wezen trail rijden. We gingen zaterdagochtend vroeg opstaan en alle spullen klaarmaken, paarden in de trailer en op naar Weatherford om Kasja op te halen. Daarna zijn we naar The Graslands gereden wat ongeveer anderhalf uur was. Toen we daar aankwamen om 11 uur was het al best wel warm maar heel snel opgezadeld en met een groep wezen rijden. Het is echt super mooi daar! Je kan zo ver kijken! Echt heel mooi gereden maar het was wel heel warm! Na het rijden paarden verzorgd en in de camper gegaan. We hebben een camper en daarachter de trailer waar 3 paarden in kunnen. Lekker spelletjes gedaan en gegeten en s´avonds hadden we kampvuur en was echt zo´n countryman die ging liedjes op zn gitaar spelen dus echt zo´n ponykamp gevoel!

Zondag zijn we alweer vroeg opgestaan en gegeten en opgezadeld en zaten we om 8 uur te paard. Heb echt super lekker gereden met zn drieën, het was niet zo warm en deden een heel mooie trail. Na het rijden hebben we Kasja weer weggebracht en zijn we weer naar huis gegaan. Daar lekker gegeten en lekker niks doen! Naja de was, huiswerk, film kijken enz!
Vandaag was weer een gewone schooldag. Dat betekende vanochtend om 6 uur uit mijn bed.. Na school hadden we volleybaltraining wat wel gezellig was. Net ben ik nog even met Susan naar Weatherford geweest om cadeautjes voor Sophia te halen want die is morgen jarig!

Het gaat dus helemaal goed met mij!:D School, volleybal, paardrijden, heb het naar mijn zin hier!
Ik heb nog paar foto´s:http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/September

Heel dikke tut ut Texas
Joke

• 14 September 2010 - 03:13

Djoeke:

Hey Joke,

Leuk geschreven. En je schrijft of je helemaal op je plek bent daar met je drukke leventje!
    Geniet ervan! Ik zal nu gaan slapen...ben morgen gids van 2 eilandtours. In de ochtend het eiland over met mn nederlandse gasten en in de middag het eiland over met mn amerikaanse gasten. Druk druk druk.
    Jij veel plezier morgen op school.

Trusten zo!

Tut van Djoeke

Byebye

• 14 September 2010 - 06:41

Annelies:

Heeeey Flipkip :D

Dus die leraren zijn er dol op huiswerk :P wanneer ga je dan is aan een leuke jongen in je klas vragen of hij je wil helpen met je wiskunde huiswerk ?? dat hoort er toch helemaal bij of niet haha :P
    Maarik hoorde van mijn moeder via jouwn moeder dat je wiskunde had laten valen...klopt dat?
    Je hebt wel hele verhalen zeg :P soms wil ik ergens wat over zeggen en dan weet ik dat aan het einde niet meer :P
    Nou ja doe die mensjes daar maar even de groeten van me :D zullen ze vast wel leuk vinden helemaal uit nederland :P waar misschien zelfs nog wel oorlog is XD hoe verzinnen ze het!
    en o ja ze kennen JOAN toch wel? anders moet je dat nog maar even aan ze leren hoor haha
    Doet die CD het trouwens??
    het is hier de laatste tijd best mooi na zomer weer geweest voor nederlandse begrippen (dan bedoel ik geen regen en beetje zon niet te koud) nu sta ik net op en het regent en het waait jakkie :(
    nou ja ik hou er maar weer mee op :P

xxxxxxxxx Annelies :D:D:D:D:D:D

wat een verhaal :P

• 14 September 2010 - 07:38

Evelien:

hey Joke!

Fijn dat je daar heerlijk aan het genieten bent! helemaal goed!
    haha.. ja bij ons regent het ook steeds.. maarja dat is Nederland ;-)
    Veel plezier met de verjaardag van Sophia!
    Gefeliciteerd!

Liefs

• 14 September 2010 - 12:14

Mariska:

Heey,

Wat leuk allemaal enzo! :)
    Haha dachten ze echt dat hier misschien oorlog was wat grappig:P
    En het is daar verder dus ook echt vet mooi weer zie ik!
    Veel plezier nog!

xxx Mariska

• 14 September 2010 - 12:32

Roos:

Heey Joke!

Leuk om weer iets van je te horen:)
    Wat super dat je zoveel mag rijden daar! Hoef je dat iig niet te missen;)
    Mooie omgeving daar zeg:O
    Gefeliciteerd met Sophia, ik hoop dat jullie een leuke dag hebben!
    Mag jij trouwens al wedstrijden meespelen?
    Ben echt jaloers op het weer daar, hier is alleen maar regen, regen en nog eens regen *zucht* :P
    Heel veel plezier daar nog, kan niet wachten tot je volgende blog!

xxx Roos

• 14 September 2010 - 13:48

Djoeke:

Heej joke!!!!

Wat heb je weer een leuk verhaal:)
    Zo te lezen allemaal heel druk, maar ontzettend gezellig:)
    Wij hebben hier in dit kleine landje nu alleen maar regen:(
    Succes op school en veel plezier met volleyballen:)

xxx Djoeke

• 14 September 2010 - 14:14

Gerlinde:

Wat een verhaal !!
    10 minuten aan het lezen geweest. :P Maar het is de moeite waard ! Jij hebt het daar echt super!

Kus Gerlinde,

• 14 September 2010 - 17:30

Cobina:

Heeeejjj

Jeetje, heb je nog wel wat vrije tijd over?? haha :P

Maar leuk om weer van je te horen. Zo te lezen heb je het erg naar je zin daar.

Ook leuke foto's trouwens, dat zwembad is dat bij jullie thuis of is dat ergens anders???

Veel liefs en een dikke tut

• 15 September 2010 - 21:38

Karin:

Zozo, klinkt alsof je het daar nog steeds super naar je zin hebt en je vol enthousiasme overal mee bezig bent. Ga zo door! :D

• 17 September 2010 - 14:59

Carolien:

wat een belevenissen allemaal. Fijn dat je ook veel kan paardrijden
    ik blijf je zo mooi volgen succes met alles en het weekend maar weer skypen met thuis
    groetjes Carolien en fam (collega mem)

• 20 September 2010 - 11:07

Gerda Blom:

Wat een ontzettend leuk verslag, Joke! Heb ervan genoten en ik zie je paard rijden. Veel dingen herken ik van onze kleinkinderen. Veel succes, zal je volgen!