Eerste schoolweek - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Eerste schoolweek - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweek

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

30 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hee allemaal!

Whoow volgens mij worden jullie bijna jaloers als ik zeg dat het hier elke dag nog gewoon 33 graden ofzo is. Vandaag was trouwens warm, 40 graden! Ik heb deze week gekeken op nos en knhs.nl en jeetje wat heeft het bij jullie veel geregent! Dat zelfs het Nk niet meer door gaat! Maar goed ik zal even verslag doen van deze week!

Zondag was de laatste dag van mijn super super vakantie! S´ochtends zijn we naar de kerk geweest en dat is hier echt super grappig, mensen klappen en swingen. En heel leuk om te zien! Daarna zijn Pax, Sophia en ik nog naar Walmart geweest. Ik ben inmiddels gewent aan de grote van Walmart maar denk dat ik nog steeds niet in de hele winkel ben geweest..! Verder heb ik al mijn schoolspullen klaargemaakt en genoten van mijn laatste vrije dagje!;) s’avonds hebben Sophia en ik nog lekker paardgereden.

Maandag was het dan echt zover! High School! Dus elke dag 6 uur opstaan! We zouden met de bus naar school maar die reed de eerste dag nog niet dus heeft Pax, Sophia en mij naar school gebracht. Maandag had ik alle lessen met Sophia dus dat is wel leuk! Eerst hadden we US History en serieus ze hebben echt dikke boeken hier! Maar we hebben wel een leuke klas! Daarna heb ik World religion. Das ook wel leuk omdat ik toch uit ander deel van de wereld kom dan de anderen in mijn klas! Het derde uur heb ik Health, de leraar die we daar voor hebben is echt super grappig en heb samen met Sophia doodgelachen! Heel veel vragen over Nederland en Duitsland enzovoort. Na de lunch hebben we elke dag een uur volleybal en daarna nog English3. Om half 4 zijn we uit en daarna nog 2 uur training van volleybal. s´avonds ben ik dus wel moe!

Dinsdag reed de schoolbus wel gewoon dus voor het eerst in een echte gele schoolbus gezeten! Het klinkt bijzonderder dan het in werkelijkheid is! Het is heel gezellig maar niet de meest comfortabele manier om naar school toe te gaan! De schoolbus gaat natuurlijk langs alle kleine weggetjes.. Maargoed het is wel heel leuk! We zijn om ongeveer half 8 op school en om 10 voor 8 gaat de bel en gaat iedereen naar de klas. Eerst had ik Math, is opzich wel leuk maar best wel moeilijk om alle termen te begrijpen en de verstaan wat de leraar nou allemaal aan het uitleggen is! Daarna Physics, daar hebben we eigenlijk helemaal niks gedaan! Als laatste heb ik Anatomy en dat vind ik super leuk! Om dat ik volgend jaar ook heel graag fysiotherapie wil gaan doen! Na school was er een game van volleybal. Ik speel nog niet mee in de wedstrijden maar ga wel elke wedstrijd mee! Helaas heeft mijn team verloren.. Na de wedstrijd zijn we naar een winkel gegaan met hostmother van Maggie en hebben nog wat schoolspullen gekocht. S´avonds ben ik vroeg gaan slapen want het kost heel veel energie om de hele dag Engels te luisteren omdat je je toch heel erg moet concentreren!

Woensdag heb ik dezelfde lessen als maandag. Was wel een leuke dag. Heb in mijn Engelse klas heel veel dingen verteld over Nederland en je krijgt echt de raarste vragen! Heel veel mensen weten niet wat The Netherlands is maar als je dan Holland of Amsterdam zegt dat weten ze dan weer wel! Elk 2de uur in school gaat hier trouwens een bel en dan gaat iedereen staan en kijkt naar de Amerikaanse vlag en dan zeggen ze iets over de Amerikaanse vlag, daarna draaien ze zich om en kijken ze naar de Texas vlag. Heel officieel allemaal! Maar Amerikanen zijn gewoon heel trots op hun land! Na school hadden we vandaag geen training van volleybal. Ik heb beetje huiswerk gemaakt en om 6 uur gingen we naar de kerk met allemaal jongeren en daar gegeten. En daarna gepraat enzovoort. Is wel heel gezellig!

Donderdag had ik weer hetzelfde als dinsdag. Maar in de lunch heb ik toch maar even wat vakken gewijzigd. Heb nu in plaats van Physics, Touch data. Dat is met 10 vingers leren typen en meer leren over Word. Ik kan wel met 10 vingers typen maar is toch altijd wel handig om nog een keer te leren en het beste is dat je hier geen huiswerk van hebt! Aangezien de leraren hier in Amerika van huiswerk houden en ik hier niet ben om het hele jaar te gaan studeren vond ik dat wel een goed vak! Ook heb ik nu in plaats van Math, Theater. De high school is trouwens wel echt als in de films, ik heb ook een lange dunne locker, er lopen hier ook echt van die girly girls, nerds en de normale mensen zeg maar rond. Gewoon heel typisch Amerikaans!

Vrijdag hebben we alle vakken achterelkaar en in plaats van anderhalf uur lessen hebben we 3 kwartier lessen. Dus had alle vakken vandaag weer en om half 4 na school gingen we in een nieuwere schoolbus met 30 meiden van het volleybalteam naar wedstrijd in Mineral Wels. Dat was ongeveer half uur rijden. Daar aangekomen blijkt mijn team niet te kunnen spelen omdat ze geen Freshmen team hebben. Freshmens zijn de eerste jaars van high school zeg maar dus 3de klassers bij ons. Dus toen hebben we de wedstrijd van de andere teams gekeken en de heeft de moeder van Maggie ons opgepikt.

Zaterdag zouden we eerst met de paarden te gaan trail rijden. Dat zijn routes die je kan rijden met je paard maar de carvan voor de trailer. Ik weet het Nederlandse woord niet meer voor RV….. Het ding dat de trailer rijd was een band lek dus die moest eerst naar de maker. Dus heb ik s´ochtends lekker thuis gereden en geskyped met mem, heit en Age. Daarna film gekeken en aan het eind van de middag zijn Sophia en ik met Clemance en Maggie te zwemmen geweest. We hadden het zwembad voor ons alleen dus gewoon een privé zwembad. Heel luxe! Het was heel erg gezellig en lekker veel gekletst en foto´s gemaakt!

Zondag hebben we lekker uitgeslapen.. Wel tot half 9! Maar dat maakt niet uit want heb echt super lekker paardgereden in het land achter huis. Het ging echt heel erg goed en vind het wel lekker dat dat hier ook kan gewoon lekker paardrijden. Na het rijden spullen klaargemaakt voor de informatiemeeting die we gister hadden met alle exchange studenten uit de omgeving van Weatherford. De meeting was bij ons thuis omdat Susan cordinator van de studenten is alleen niet van Sophia en mij maar wij waren er gister wel gewoon bij. Er waren 11 studenten en 3 van Nederland! Ik heb gister na 4 weken eindelijk Nederlands gepraat! Best wel raar! Ik lees en typ het wel maar praat het niet omdat ik in het Frys skype. Heel raar! Kreeg informatie over wat als je culture shock hebt of heimwee, geld en alles gewoon nog een keer zeg maar. Alle regels weer te horen gekregen en nog wat formulieren invullen! Best wel saai maar ook wel leuk om te horen dat iedereen toch wel dezelfde ervaring heeft! Alles is big, big and big hier in Texas. Echt alles! Gebouwen, wegen, auto´s, drinkbekers en ja sommige mensen ook…
Vandaag ben ik gewoon weer naar school geweest. Heb me vandaag echt doodgelachen in mijn Health class. Er zitten echt 2 Amerikaanse blondines in de klas.. Nouja je raad het al zo nu en dan komt er een heel snuggere opmerking uit! Na school weer volleybaltraining gehad en vind het echt heel leuk!

Ik heb dus een heel leuke eerste week van school gehad! Wat heel anders is dan een Nederlandse school maar wel heel erg leuk!

Heel dikke tut
Joke

  • 31 Augustus 2010 - 07:39

    Karin:

    Klinkt alsof je het super naar je zin hebt !Lekker zo doorgaan :D xx

  • 31 Augustus 2010 - 10:09

    Evelien:

    Hey Joke!!

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt daar!!
    Wij beginnen maandag ook weer met school.. dan zit onze mega lange vakantie er helaas op..
    Geniet ervan Joke!!

    Liefs Evelien

  • 31 Augustus 2010 - 10:21

    Annelies:

    Die 2 Amerikaanse blondies dat zijn zeker net marianne en marinka of niet haha of is het nog erger??
    Dat van die typetjes op school had ik wel verwacht..zijn er nou ook allemaal van de groepjes en zo?? dat zie ik helemaal voor me.
    volgens mij heb jij het ook maar druk met die sport!! Volgens mij heb je helemaal geen tijd voor een bijbaantje of zo!
    Ohw ja Joke bereid je maar voor op de boeken van fysiotherpie...ik weet zeker dat die boeken daar dan nog wel meevallen...1 boek daar til je je al een hernia op!! niet overdreven hoor tis echt zo!
    Kan je wel goed met je soort van nieuwe zusje opschieten?? vast wel omdat jullie allebei van paardrijden houden!
    nou het paardrijden hoef je daar in iedergeval niet te missen zo te horen!
    als het aan jouw ligt wil je wat dat betreft niet eens meer naar huis denk ik haha
    nou Joke ik mis jouw wel heel erg hoor!! ik mis je raad nog wel is want je moet me moed in praten voor het kamp aanstaande vrijdag :( nou ik stuur je wel ff een mail anders wordt het wat te lang en moet je nog heel veel vertellen!!

    xxx Annelies

  • 31 Augustus 2010 - 11:13

    Roos:

    Hey Joke!:)

    Wat grappig om te lezen dat de mensen op de high school net zo zijn als in films. Zitten er ook van die vreselijke bitches tussen?
    Haha ik zou me ook doodlachen als er 2 van die meiden in de klas zaten die domme opmerkingen maken.. Vandaag was de eerste schooldag, kan niet wachten tot het examen om daarna lekker vrij te zijn :)
    Heerlijk dat je zo veel sport op school, ik wou dat ze dat hier hadden!
    Leuk dat je goed met de mensen op kunt schieten daar, dat scheelt een hele hoop denk ik..
    Nou meid, nog heel veel plezier en geniet ervan!
    Ik kijk uit naar je volgende blog:D

    xx liefs, Roos

  • 31 Augustus 2010 - 11:15

    Roos:

    p.s. wat een heeeeeerlijk weer!:O

  • 31 Augustus 2010 - 16:57

    Suzan En Wim:

    Hoi Joke super meiske dat je het zo naar je zin heb op school we zouden best wel een weekje willen ruilen maar ja van die oude knakkers willen ze daar natuurlijk niet.
    Het weer is hier langzaam aan het opknappen.
    Gelukkig maar want Grietje en Suzan gaan op de fiets naar limburg en Wim en Jasper komen drie dagen later met de auto . Als het weer mooi blijft ,blijven we daar een weekje.
    Kunnen we jou lekker de gek aan steken jij naar school en wij vakantie vieren.
    Zodra we weer thuis zijn mailen we weer ,groetjes en een dikke tuuuuut van uit Jubbega

  • 31 Augustus 2010 - 17:17

    Cobina:

    Heeejj Joke

    Mooi dat je er naar je zin hebt. Het klinkt allemaal erg leuk. En ik ben erg jarloers op het weer daar. Hier regent het veel en is het best wel koud.

    Ik weet niet of je het al gezien had maar ik heb je toegevoegd op skype. Kunnen we binnenkort wel ff wat afspreken

    dikke tut Cobina

  • 01 September 2010 - 16:00

    Lisanne:

    Wat klinkt het allemaal super! wat leuk dat je zo veel kunt paardrijden.
    Je hebt het wel super druk!
    Je hebt gelijk over de temperatuur hier, ik zit op dit moment in een dikke trui achter de computer, dus ik ben zeker een beetje jaloers op je :P
    Volgens mij ben jij superfit als je over een jaar weer terugkomt, met je vele trainingen enzo :D
    wij zijn inmiddels ook alweer naar school en ik heb me (zoals altijd) voorgenomen om goed mijn best te doen, dit is toch het examenjaar.
    Mis je wel een beetje op school, de plek waar jij en je groepje altijd zat is nu ingepikt door een nieuwe generatie! :P

    Ik ben trouwens net 18 geworden en heb al 7 autorijlessen gehad! heel erg leuk om te doen, maar nog leuker om straks het rijbewijs te hebben.

    nou, ik stop nu want ik moet zo eten.
    dikke tút

  • 08 September 2010 - 08:37

    Kaylee:

    Super Joke!
    Ben super jaloers!!

  • 10 September 2010 - 02:01

    Ilse Koole:

    Hi Joke!
    Hoe is het nu met je? En hoe vind je het op school? Ik vind sommige dingen op mijn High School nogal overdone. Je moet je ouders papieren laten tekenen dat je je aan bovenstaande regels zult houden en dat soort onzin. Heb jij dat ook allemaal moeten doen?
    En hoe laat moet jij opstaan om naar school te gaan? Mijn school begint 7:30, maar ik sta om 5:45 op omdat ik met de schoolbus moet -_-"
    Ga jij met de schoolbus naar school?

    Het wordt alweer veel te laat, dus ik ga snel slapen. Als je een newe blog hebt lees ik m meteen!

    Liefs!

  • 14 September 2010 - 19:52

    Tjissy:

    Wooow dat klinkt echt heel goed zeg..!! dat je ook van die tutjes hebt enzo ;) ik kan echt niet wachtten totdat ik zelf mag.. leuk om zo op de hoogte te blijven van je verhalen! wat is trouwens de precieze datum van je terugkomst?
    Liefs Tjiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 31685

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: