Camping, wedstrijd, statefair, film!:P - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Camping, wedstrijd, statefair, film!:P - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Camping, wedstrijd, statefair, film!:P

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

11 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hee Allemaal!

Gaat alles nog goed in het kleine Nederland..? Hier is alles in ieder geval wel goed! Heb de afgelopen 2 weken super veel gedaan en heel veel beleefd! Dus een lange blog!:P

Dinsdag 28 september was mem jarig, dus iets eerder opgestaan en nog even met mem gebeld om haar te feliciteren, wat heel erg leuk was! Daarna naar school met de schoolbus en normale dag op school gehad. Deze week was best wel druk met toetsen omdat het de laatste week was van de periode. We hebben 6 periodes met elk 6 weken dus dan geven alle leraren allemaal hun toetsen. Maargoed na school hadden we weer wedstrijd wat altijd een hele happening is!

Woensdagmiddag lekker op mijn fietsje naar de yought gefiets. In Nederland is het heel normaal om op de fiets ergens heen te gaan maar hier echt niet! Dus toen ik daar aankwam op mijn fiets vroeg ook iedereen hoe ver het wel niet was..(het is 20 minuten..!) Maargoed was wel heel gezellig daar!

Donderdag was wel een gezellig dagje op school. Eerste uur heb ik altijd theater les en we gaan straks een Halloween stuk opvoeren. Dus moet nu voor elke les mijn tekst leren, ik ben trouwens een kat! Klinkt alsof ik niks te zeggen heb, maar deze kat kan praten.:) Het laatste uur Engels hebben we niet zo heel veel gedaan. We gingen met de hele klas armpje drukken wat erg grappig was! Na school hadden we geen training omdat we geen wedstrijd hadden vrijdag of zaterdag dus heb lekker paardgereden na school.

Vrijdag zijn we na school naar de kapper geweest. Ik moest echt nodig naar de kapper want was echt al die tijd in Amerika niet geweest maar het is best nog wel moeilijk om een kapper hier uit te leggen wat je wilt! Ik zei dat ik allemaal laagjes heb met beetje krullen gaat de kapper mijn haar stijlen.. Maar goed heb nu toch wat ik wou! En het staat weer veel beter!

Zaterdagochtend zou ik met Sophia en Susan even te fietsen. Dus alle banden opgepompt en zadels goed gedaan waren we bijna een kilometer aan het fietsen zegt mijn band BOEM! Klapband dus terug naar huis gegaan. Zaterdag middag gingen we weg met de paarden naar The Grasslands. Dat is een gebied waar je heel mooi kan rijden waar we paar weken geleden ook een nacht hadden geslapen. Dit keer gingen we in hetzelfde gebied maar op een andere camping slapen. We zaten ongeveer om half 5 op het paard en hebben nog 3 uur gereden, moest ook niet langer want het was al schemerig toen we terug kwamen. s’Avonds hebben we marshmallows gebakken bij het kampvuur van de mensen die naast ons stonden op de camping. Heel gezellig met die mensen gepraat, die vrouw werkte in Dallas op de 76e verdieping van een kantoor.

Zondag hebben Sophia en ik s ‘ochtends lekker gereden. Susan ging niet mee omdat haar paard niet helemaal goed was. Maar Sophia en ik hebben wel mooie buitenrit gehad. Daarna zijn we weer naar huis gereden en tussendoor nog even in Walmart een kadootje voor zusje van Kylie( vriendin en buurmeisje) te kopen. Thuis snel alle spullen uitpakken en omkleden en werden we opgehaald door Kylie haar ouders en 2 zusjes en gingen we naar hun tante waar we laats ook waren geweest. Daar de verjaardag gevierd. Ook met allemaal kinderen en gingen we Ezeltje prik spelen en allemaal van dat soort dingen. We hebben echt heel veel lol gehad!

Maandag kwamen Mieke en Sina 2 nachten bij ons slapen omdat hun hostmoeder weg was. Ik kon dus eindelijk weer Nederlands praten! Ik ben het gelukkig nog niet verleerd! Was wel heel leuk dat hun er waren!

Dinsdag hadden we weer geen wedstrijd dus gelijk uit school naar huis gegaan! Huiswerk gemaakt en met zn allen lekker gegeten. Daarna weer gezellig Nederlands gepraat!

Woensdag hoefden we niet zo vroeg op omdat Pax ons naar school bracht. We konden dus ‘uitslapen tot half 7’. We kregen vandaag de progress reports. Het gaat allemaal heel goed met mij op school. Heb alleen maar A’s dus das in Nederlandse schoolsysteem een 7.5 of hoger. Jaja zelf op Engels!:P Ook hangt er in de school een lijst met mensen die goede cijfers hebben in school en ja mijn naam staat er ook tussen! Dus das wel leuk! Na school weer naar huis gegaan en op de fiets naar yought. Heb besloten dat ik dat maar elke week ga doen!

Donderdag hadden we weer training en daarna met zn vieren gezellig thuis gegeten. Film gekeken en verder hebben we niet zoveel gedaan. Ik vond trouwens ook nog een filmpje van camp in Boston. The Beach clip!:P Dit hebben een paar Nederlander en Italianen gemaakt! Je ziet me wel:P:P.. : http://www.youtube.com/watch?v=wlVBOn93ssI

Vrijdag was de eerst dag van ons lange weekend! We hoefden niet naar school vandaag omdat het Flex Day was. Deze dag kan je alle gemiste testen enz. inhalen maar ik niks gemist dus hoefde lekker niet naar school. Dus een film gekeken, s’middags heeft Pax ons naar school gebracht omdat we wel gewoon een volleybalwedstrijd hadden. Dus met zn allen in de bus naar Peaster. Dat is aan de andere kant van Weatherford. En jawel Joke heeft haar eerste wedstrijd gespeeld! De eerste set verloor ons team dus halverwege de tweede set werden de exchange students ingezet. Nadat Clemance, Sophia en ik in het veld stonden scoorden we in eens 10 punten achter elkaar. We verloren de wedstrijd wel maar het was wel super leuk omdat iedereen heel enthousiast was! Daarna de wedstrijden van de JV en Varsity gezien. We hadden hele fanclub met supporters en zelf cheerleaders. Dus ik ken alle cheers ook al! Het was echt super om dit mee te maken, de hele schoolspirit is echt top!

Zaterdag zijn we naar de statefair in Dallas geweest. De heenreis naar Dallas toe was al leuk! Met keiharde muziek aan en het dak van de auto af! Ook de skyline van Dallas gezien en dat is echt super mooi! De statefair is een festival waar je allemaal kraampjes, kermis, footbalgame, autoshows en allemaal van dat soort dingen hebt. Samen met Sophia ben ik door het park gegaan en was echt super leuk! Heb heel veel foto’s gemaakt! Op de terugreis zijn we in Forth Worth nog even naar Central Market geweest. Dat is een heel grote supermarkt maar dan met meer internationale dingen! Dus daar hebben we lekker brood gekocht! Jullie moeten echt van genieten van jullie lekkere brood in Nederland! En heel veel verschillende soorten kaas.

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en kamer en alles schoongemaakt en om 12 uur zijn we naar de kerk gegaan waar we subway lunch hadden en daarna hadden we een scaventure hunt met de youghtgroup. We weren in groepen van 8 opgedeeld en kregen anderhalf uur de tijd om zoveel mogelijk opdrachten te doen. We moesten bijvoorbeeld met de hele groep met een geit op de video, een dramatische finish van een atletiek wedstrijd, lucht badminton in het openbaar en dat moesten we dan op video zetten en dan kijken welke groep de meeste punten heeft. Het was echt super grappig om te doen! Met zn allen om een hond heen dansen die voor geit speelde naja het was in ieder geval erg leuk! s’Avonds zijn we met Clemance en Kylie naar de bios geweest. We hebben Social Network gezien. Was wel leuke film! Daarna nog even naar Walmart geweest. Die winkel is echt typisch Amerika het is echt 24 uur per dag open!

Vandaag waren we ook vrij want het is Columbusday! Dus lekker uitgeslapen en even geskyped met thuis! Paardgereden, film gekeken, huiswerk en mijn blog weer bijwerken!:P

En morgen moeten we gewoon weer naar school. Dit weekend ga ik met 40 andere exchange studenten naar Six Flags en slapen in een hotel naar Hunted House en nog wat andere dingen dus wordt vast wel leuk weekend!

Ik heb ook weer paar foto's op internet gezet. Staan in het mapje van Oktober. Ook heb ik een paar camp foto's toegevoegd.
http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika

Bedankt voor het lezen van mijn blog!

Heel dikke tut
Joke

  • 12 Oktober 2010 - 06:45

    Cobina:

    Hee,

    Wat een leuke blog weer.
    Lees het altijd met plezier. Ook leuke foto's

    Dikke tut

  • 12 Oktober 2010 - 13:33

    Mariska:

    Leuk blog en wat een leuk filmpje :D , was dat Jopppe die daar zo lag? OMG haha:P

    xxxx

  • 12 Oktober 2010 - 13:58

    Gerlinde:

    Halloo Jokee !

    Weer een leuk blog.
    En weer super leuk!
    Dat filmpje is heel grappig! :P hahah.

    XXX' Gerlinde

  • 14 Oktober 2010 - 17:32

    Djoeke:

    Heej Joke!

    Wat heb je weer een leuke blog.
    Ik vond het filmpje ook heel grappig:)
    Die foto's zijn ook heel leuk.

    Dikke tut van Djoeke

  • 15 Oktober 2010 - 12:45

    Lisanne:

    Wat een grappig filmpje :D
    dikke tut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 31691

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: