Six Flags and costume party! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Six Flags and costume party! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Six Flags and costume party!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

25 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hoi Iedereen!!

Hier alweer een blog vanaf de andere kant van de oceaan! Ga er maar lekker voor zitten want heb de afgelopen weken heel veel beleefd en dus krijgen jullie nu een lange blog van mij!:P

Dinsdag 12 oktober hadden we natuurlijk weer wedstrijd na school. We wonnen de eerste set maar verloren uiteindelijk toch.. Daarna hebben we met aantal vrienden de andere volleybalwedstrijden gezien en lekker gegeten op school want was een soort actie om geld op te halen voor iets dus was wel druk op school.

Woensdag was best wel een saaie dag op school, de sophomores en de juniors(4e en 5e klassers) moesten een test maken voor College. Het is hier natuurlijk allemaal heel gezellig maar volgend jaar ga ik toch echt weer terug naar Nederland!:P Dus hoefden Sophia, Clemance, Maggie en ik de test niet te maken dus heel saai op de computer niks zitten doen. Het derde uur was de test weer afgelopen en hadden we weer normaal les.

Donderdag hadden we brandoefening gedurende Anatomie. De brandoefening gaat net wat anders dan bij ons. Ze hebben hier namelijk een knetterhard brandalarm dus iedereen loopt naar buiten met zijn vingers in zn oren. Als iedereen buiten is gaat iedereen gewoon weer naar binnen. Was heel gek om te zien.

Vrijdag hadden we wedstrijd in Paradise, we wonnen natuurlijk weer BIJNA.. echt met 2 punten verschil hadden we gewonnen.. Na onze wedstrijd de wedstrijd van de anderen gekeken en daarna weer in de bus naar school. De busritten zijn altijd super gezellig! Ik moet de anderen altijd Nederlands leren en dat is echt zoo grappig!

Zaterdag was de trip naar Six Flags! Dus s’ochtends om 8 uur vertrokken naar Six Flags. Susan bracht Clemance, Sophia en mij naar hotel waar we afgesproken hadden met de andere exchange studenten. Nu waren er ook studenten uit China, Korea en Thailand die op het camp in Boston niet waren. Het was echt super druk in Six Flags, komt natuurlijk omdat het bijna Halloween is en dan zijn er allemaal extra dingen in het park, net zoiets als Walibi. Dus was vooral veel wachten, ben maar in 6 attracties geweest.. Maar ben de hele dag met Loney en Dajung in geweest en was wel gezellig. Om 7 uur moesten we weer in het hotel zijn en snel omkleden en zijn we naar het Haunted House gereden. Ik wist niet wat ik precies kon verwachten maar het was heel groot en natuurlijk heel druk! Waren heel veel mensen en hebben 3,5 uur in de rij gestaan voordat we in het spookhuis konden. Het wachten was wel weer lang maar heb me wel vermaakt, was muziek enz. We gingen in groepen van 10 mensen naar binnen en om door het hele huis te komen duurt een uur. Het was echt superleuk en natuurlijk ook keihard gegild! Allemaal enge dingen, daar zijn Nederlandse spookhuizen echt niks bij..!

Zondag na een kort nachtje ging de wekker al weer om 8 uur.. Iedereen liep er als zombies bij maar we hebben wel een leuke dag gehad! We zijn naar Dallas gereden, naar Galleria dat is een groot winkelcentrum en daar lekker geshopt, heb nog wat kleren gekocht en was wel gezellig. Daarna gingen we naar weer in de auto door Dallas heen naar Midevil times( dinershow met riders). Om daar te komen was heel moeilijk en zijn paar keer heen en weer gereden op de freeway en echt die wegen hier zijn groot en heel ingewikkeld! Maar goed we kwamen wel op tijd aan bij de dinershow! We kregen allemaal een kroontje op toen we binnen kwamen en konden gaan zitten om een heel grote bak en kregen we allemaal te drinken en eten. Natuurlijk moesten we het eten op eten met onze handen want in de Middeleeuwen hadden ze geen bestek….!:D Het was wel een heel mooie show en natuurlijk veel lachen om het eten! Daarna naar huis en lekker slapen. Het was echt een super leuk en druk weekend!

Maandag was vooral erg vermoeiend door het drukke weekend!:P Na school training en toen ik thuis kwam zat er een leuk pakketje van mem en heit in de brievenbus, heb nu weer tijdschriften dus kan weer lekker Nederlandse dingen lezen!

Dinsdag hadden we na school een volleybalwedstrijd in Godley. Dus weer met zijn allen in de bus, op de heenweg stoppen we altijd bij een tankstation of andere winkel waar we wat eten kunnen kopen. Iedereen had zoveel gekocht dat de coach besloot een wedstrijd te doen wie het meeste snoep, donuts, vette dingen, energie drink en ga zo maar door heeft gekocht! Echt Amerikanen zijn heel goed in dat soort dingen! Laatst zat ik een appel in de klas te eten, vragen ze aan mij of ik dat echt lekker vind.. Met een heel vies gezicht erbij!:P

Woensdag hebben we altijd competition day gedurende uur volleybal in school. Dus dan moeten we allemaal soorten wedstrijdjes spelen en elke keer als je wint hoef je een keer minder vaak heen en weer te rennen in de zaal! Het is altijd wel grappig! Na school niet zoveel bijzonders gedaan. Moest veel leren want had 2 toetsen de volgende dag..

Donderdag na school met de bus naar huis want hadden geen training omdat we vrijdag geen wedstrijd hadden. Dus lekker met zn allen gegeten en heel veel gelachen met Sophia toen we aan het afwassen waren. Daarna moesten we beide huiswerk maken maar beide hadden we geen zin, naja het was in ieder geval erg gezellig donderdagavond.

Vrijdag zouden we eerst mee naar volleybalwedstrijd van de andere 2 teams maar we konden ineens niet meer mee omdat we dan lessen zouden missen van school. Maakte toch niet uit want ik had in de lunch mij Engelse test al gemaakt om mee te kunnen maargoed.. Na school zijn Maggie en Clemance met ons mee naar huis gegaan en hebben we films gekeken en gewoon gezellig gezeten.

Zaterdagavond hadden we een costume party. Dus er moest natuurlijk geshopt worden voor een kostuum! Dus heeft Sue( hostomom van Maggie) ons opgehaald en zijn we naar de Halloween store gegaan. Allemaal kostuums voor Halloween, ook gewoon normale kostuums. Sophia, Maggie en ik zagen meteen de oktoberfest kostuums en hebben die gekocht. We vonden het wel een leuk idee om daar als “buitenlanders”te komen! Daarna bij Maggie thuis ons klaar gemaakt voor de party. En mijn haar gestyled. Het feest was in de sporthal van de basisschool. Het was wel heel gezellig, waren ook 2 mensen die waren verkleed in een “Amerikaans kostuum”. Zie de foto’s maar voor uitleg dan snappen jullie het direct!

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en lekker niets gedaan. s’Middags heeft Kylie (buurmeisje) ons opgehaald voor verjaardagsfeest van haar neefje. Het was weer bij haar tante waar we laatst ook waren. Met zn allen gebbq en gewoon een gezellige verjaardag gehad.

En toen was het alweer maandag en moesten we weer gewoon naar school.. We hoeven nu trouwens niet elke dag met de schoolbus naar school maar worden de moeder van Kylie neemt ons nu ook elke dag mee naar school. Dus dat is super lief van haar! En veel relaxter s´ochtends.

Ik heb de foto´s ook weer op internet staan van vollebal, Six Flags en the party!:
http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/Oktober

Ik wil jullie nog bedanken voor alle reacties, mailtjes, krabbels enz.! Ik vind het echt super leuk om reacties te krijgen! Ik doe mijn best wel om alle te beantwoorden maar heb het ook best wel druk zoals jullie nu wel lezen!:D:D

Heel dikke tut
Joke

  • 26 Oktober 2010 - 09:15

    Kaylee:

    joke!

    Wat heb je het daar toch leuk! Ik vind het super elke keer weer je blogs te lezen! Maar wat ik me nu wel afvraag is of je ook echt zo'n southern american accent hebt? Volgens mij spreek je het ook al vloeiend :) super leuk allemaal!

    Xxxx

  • 26 Oktober 2010 - 11:44

    Gerlinde :

    Weer een super blog!! (=

    XXX

  • 26 Oktober 2010 - 12:29

    Djoeke:

    Heej joke

    Je hebt echt weer een superblog!!
    Ik vind de foto's echt heel leuk:-)
    Dikke tut Djoeke


  • 26 Oktober 2010 - 16:43

    Suzan / Wim:

    Joke we hebben je verhaal gelezen,wat heb je weer een paar geweldige weken gehad.
    En leuke foto's we kunnen zien dat je ,je best vermaakt.
    En het volleybal kan je straks vast ook super goed.{dan kan Wim je niets meer bij leren ,maar kun je hem vast wat leren.}
    Halloween is hier lang niet zo als bij jullie,maar toch zie je in de winkels wel steeds meer kleding en maskers liggen.Wij zijn zelf vijf jaar geleden naar walibi geweest en daar was toen ook een halloween weekend dat was toen ook super leuk.
    Joke meiske groetjes van
    ons en tot de volgende mail doei doei.

  • 26 Oktober 2010 - 20:23

    Rianne Van Der Lei:

    Hoi Joke!
    Wat leuk om alles wat je meemaakt te lezen. Halloween leeft daar ook echt he ;) Leuke foto's ook, en stijl haar staat je goed! :D

  • 29 Oktober 2010 - 08:58

    Annelies:

    Heeey flappie :D:D
    wat is het daar nog mooi weer :O ik zit hier te rillen in huis :O
    Ik vind het echt een giller van die appel:P (ookal zou ik natuurlijk ook met een vies gezicht kijken want ik hou niet van appels maar toch)
    Ik wil ook een keer naar zo'n halloween party :( lijkt me echt super vet :) hier zijn trouwens ook veel thema party's met de studenten maar daar kan ik nooit heen want dan moet ik in groningen blijven slapen :( maar ben wel naar een romeins feest geweest :P dat was wel grappig :P Maarja het kan natuurlijk altijd veeeeel meer over the top in amerika :p nog een vraagje aan jouw :p erger je je niet aan overdreven amerikanen :P?? je ergerde je soms al aan overdreven afke en ik :P dus dan valt dat nog mee XD haha.
    Ik zou wel met je willen ruilen zo veel tijd heb ik niet eens aan dat soort dingen helaas :( maar ja ik vind het echt super voor jouw!! leuk al die feestjes en wedstrijden!! en six flags natuurlijk! jammer dat je in zo weinig atracties kon :( nou ja jij kan teminste zeggen ik ben ECHT in sigs flags geweest...want in amerika is dat lijkt mij veel mooier!!
    nou ik ga maar is aan de studie :P
    bye, bye!!
    xxxxxxxxxx

  • 29 Oktober 2010 - 09:02

    Annelies:

    Trouwens! vet mooi dat je je haar bestijld hebt! ziet er mooi uit :D

  • 31 Oktober 2010 - 15:22

    Joyce:

    Hey Joke,

    Wat maak je toch veel mee daar aan de andere kant van de oceaan! Enne dat weer daar he?! Vervelend dat het iedere dag hetzelfde is (mooi weer en rond de 25 graden...nee neem dan ons weer regen, regen, wind, kou en nog eens regen heeerlijk hahaha).

    Het is wel een super avontuur wat je beleeft zeg. Geen dag is het hetzelfde daar als ik je verhalen zo lees.

    Hier is alles prima; niet zoveel nieuws maar alles gaat lekker z'n gangetje. O ja we hebben onze hengst Abe nu thuis staan dat is wel leuk hoor zo'n stoere bink erbij op stal. Hij is verder wel heel lief trouwens en wil graag werken dus wel heel leuk hoor. Eerste week december gaat ie naar de 1e bezichtiging in Ermelo. Best spannend dus. Over twee weken voor het eerst indoor met Tialda in de L1 en met Meike blijf ik indoor nog even in de M2 rijden.

    Nou geniet maar lekker verder!

    Groetjes en yn dikke tút fan ons allemaal.

    Jaap, Joyce, Rixt en Jochum


  • 03 November 2010 - 18:25

    Carolien:

    hoi Joke
    wat een mooie verhalen allemaal en leuk dat je zo aant volleybaleen bent. En met de paarden geweldig allemaal. Ik vind het iedere keer weer leuk je verhalen te lezen en ik dacht stuur je maar weer eens een berichtje
    Joke geniet nog maar lekker daar

    groetjes van Carolien en familie (collega Mem)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 31684

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: