California!! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu California!! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

California!!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

28 Maart 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Heey Allemaal!!

Weer terug in Texas..! Na een super reis naar California! Echt het is zo ongelofelijk mooi daar! Naar San Francisco en LA! Het was zoo super! Bereidt je voor het is een lang verslag..! Maar het was zoo cool!

Woensdag 16 maart vertrokken Sophia, Susan en ik om Clemence op te halen want die ging ook met ons mee!:D Toen we net 3 km van haar huis waren, vroeg ik of ze haar paspoort wel had..Eeeh no I think its still in my room.. Dus weer terug, gelukkig waren we niet zo ver! Met paspoort en kwamen we aan op het vliegveld in Dallas. Daar nog wat gegeten en vlogen we naar San Francisco! We sliepen bij een vriendin van Susan, Laurie. Zij haalde ons ook op van het vliegveld. We hebben met zn allen in een heel goede saladbar gegeten en zijn naar haar huis gereden in Los Altos. Ongeveer 3 kwartier van San Francisco. Zo mooi daar, tegen de groene heuvels aan en het leek wel zomer! Alles was zo groen! Een heel verschil met Texas waar alles dor, geel, kaal en droog is. Alhoewel het nu eindelijk ook hier groen begint te worden! Nog even naar buiten daar en daarna naar bed, want waren allemaal wel moe, van het reizen en het 2 uur tijdsverschil.

Donderdag zijn we naar San Francisco geweest. We konden de auto van Lauries man gebruiken dus konden mooi met de auto. Onderweg naar San Francisco toe zijn we nog bij Stanford University langsgereden. Daarna naar San Francisco. We zijn naar het golden gate parc gegaan. Daar was de Queen Wilhelmina garden, met een molen. En bij de oceaan langsgereden naar de Golden Gate bridge. We zagen hem eindelijk in het echt! Daar hebben we foto´s gemaakt en zijn daarna doorgereden door een heel bekend kronkelstraatje. We kregen een hele tour van Susan want die heeft in San Francisco gewoond en zijn 6 jaar geleden naar Texas verhuisd. Susan´s dochter woont vlakbij San F. en hebben haar ontmoet en samen met Laurie(haar dochter heet toevallig ook Laurie) en Terra(kleindochter) geluncht aan Union square. Samen nog even geshopt en daarna door Chinatown gelopen. Daarna naar Fisherman’s Wharf gelopen. Dat is een pier met allemaal winkeltjes. En heeft een heel mooi uitzicht, hier gaan ook de boten naar het gevangeneneiland Alcatraz. We zijn er niet met veerboot heen geweest, daarvoor hadden we te weinig tijd maar het was wel heel helder dus je kon het wel heel goed zien. Na fisherman’s wharf in een cable cart terug naar Union Square gegaan waar onze auto stond en afscheid genomen van Laurie en Terra. Daarna kregen we weer een tour door San Francisco van Susan. We gingen naar een heuvel waar je de hele stad kon zien, het was net donker dus je zag alle lichten van de stad! Zoo mooi! Daarna weer terug gereden naar Los Altos.

Vrijdag hadden we een beetje een relaxdag. Susan haar vrienden kwamen en gingen met zn allen kaart spelen. Sophia, Clemence en ik zijn naar het centrum van Los Altos gelopen en daar in Starbucks rondgehangen. Het heeft echt de hele dag geregend! Dat waren we echt niet meer gewend. Op de sneeuw na hebben we sinds oktober al bijna geen regen meer gehad hier in Texas! Nadat we ergens bij een bakker lekker broodje hadden gegeten heeft Susan ons weer opgehaald en zijn we naar videotheek gegaan en paar films gehuurd. En s’avonds met iedereen gegeten en de tas weer beetje inpakken want de volgende ochtend vroeg naar Los Angeles.

Zaterdag moesten we om kwart voor 5 opstaan want onze vlucht van San Francisco naar LA vertok al om kwart voor 7. De vlucht duurde maar een uur en waren om 9 uur al in LA! We moesten met de shuttlebus naar de autoverhuur. Toen we daar stonden te wachten stonden er 2 mannen die niet wisten wat ze moesten doen.. Ze leken wel Nederlands. Susan vragen waar ze vandaan kwamen. En jahoor ze kwamen uit Nederland. Je kunt Nederlanders trouwens overal herkennen. Ze zijn lang en hebben een bepaalde kledingstijl. Moeilijk te beschrijven maar kwam heel veel Nederlanders tegen in California! Zij moesten ook naar dezelfde autoverhuur. Ik met ze praten en ze hadden een stal in gelderland met 100 Friese paarden. Toen Susan het woord horses hoorde vroeg ze alles aan ze maar ze konden het amper verstaan. Echt de hele situatie was zo grappig! Nadat we de auto hadden zijn we naar Hollywood gereden. Er was die dag een protestactie gepland tegen de oorlog in Afghanistan. Dus kreeg echt het California gevoel. Met veel hippi, en fanatiekelingen:P Heel anders dan Texas..haha! We hebben de Walk of Fame gelopen en zijn in het Kodak theater geweest. Waar de academie awards worden uitgereikt. En heb de letters van Hollywood wel gezien, maar geen foto. We waren te ver weg. Daarna zijn we weer in de auto gegaan en door Beverly Hills gereden. Daar staan mooie huizen!! In het begin kan je ze nog zien en zijn ze zonder hekken en heggen. De mooiste huizen kan je niet zien want daar zitten zulke hekken en heggen omheen. Maar was wel leuk om te zien. Daarna door Rodeo drive gereden, het beroemde straatje van Pretty Woman. Daarna terug naar het hotel en daar gegeten. s’Avonds gezwommen in het zwembad bij het hotel.

Na een niet al te goede nacht slaap werden we wakker en het regende.. eeh hoosde! Het kan in Nederland veel regenen maar dit was echt niet normaal! In 1 dag is er wel 230 mm regen gevallen. We zouden eigenlijk naar het strand in Santa Monica maar besloten dat maar niet te gaan doen.. We zijn met de auto naar Santa Barbara gereden en daarna naar Solvec. Solvec is een Deens dorpje. Waren allemaal gezellige winkeltjes daarna zijn we via een weg die helemaal bij de oceaan langsgaat. Santa Barbara en Malibu!:D In Malibu vonden we zo’n coole strandtent en hebben daar gegeten. Het was zo jammer dat het regende want het is daar zo mooi! Kon een paar foto’s maken maar het was niet normaal! Daarna naar Santa Monica en nog paar dingetjes gekocht en weer terug naar het hotel. Sophia dacht dat ze wel wou zwemmen in het zwembad.. Naja na een minuut was ze er alweer uit en hebben nog een film op tv gekeken en zijn gaan slapen. Deze keer sliep ik wel wat beter!

Maandag vlogen we weer naar Dallas. s´Ochtends eerst de auto inleveren en daarna weer met de shuttlebus naar het vliegveld. We hadden een kwartier vertraging maar de vlucht ging goed! Het was mooi weer dus we hadden niet zoveel turbulentie. Maar elke keer bij het opstijgen zit ik wel weer met zweet handjes:P Daarna is het wel weer goed! Om half 5 waren we weer in Dallas en was het weer warm, kaal en vlak!

Dinsdag moesten we gewoon weer naar school en begon het normale leven weer! Half 7 weer opstaan, wat voor ons gevoel half 5 was California time. Maar wel een mooie dag gehad! Wel weer gezellig om iedereen weer te zien! Na school nog even met heit en mem gebeld. Dat kon nu mooi want er zat nu maar 6 uur tijdsverschil tussen want onze zomertijd begon al 2 weken eerder!

Woensdag weer een normale dag op school gehad! s’Avonds naar Central Market in Fort Worth geweest. Een grote supermarkt met beter voedsel dan Walmart! Lekkere beemster mosterd kaas gekocht! Maar hij is al bijna weer .. want het is en blijft import en dat bederft snel!

Donderdag was wel weer gezellig! s’Avonds met Sophia samen American Idol gekeken en dik gelachen! Ik ben wel super blij met Sophia als hostsister. We kunnen heel goed opschieten en het is net als echte zussen eigenlijk!

Vrijdag waren we weer lekker vrij! We hadden weer een Flex day en al mijn cijfers zijn nog steeds goed dus hoefde niet naar school! s’Avonds zijn we naar Fort Worth geweest naar de film The Adjustment Bureau. De film was goed! Daarna in het centrum rond gelopen en Starbucks Frappuchino gehad! Het was zo warm! Om 10 uur s’avonds was het nog steeds 26 graden!

Zaterdag zijn we s´Avonds naar het stierrijden geweest. Het was een benefit competition voor een bullrider in California die laatst geblesseerd is geraakt. Het was zo grappig om te zien.. Maar echt die mensen zijn knettergek die dat doen..! Het is zo gevaarlijk! We zijn niet zo lang gebleven want het werd in eens heel erg koud.. Iedereen had zomer kleren aan maar in Texas weet je het nooit met het weer en nu ook weer.. De temperatuur daalde in een paar uur tijd wel 15 graden.. Het was in eens nog maar 12 graden.. Dat is typisch Texas weer! Je moet hier altijd laagjes hebben en op alles voorbereid zijn want het veranderd hier altijd super snel!

Zondag hebben we niet zoveel gedaan. We zijn naar de kerk geweest en daarna hebben we ergens lunch gegeten. Heb dit weekend op de beesten van de buren gepast. En verder beetje huiswerk etc. gemaakt.

Hier zijn de foto´s van de reis. Bij de meeste zit een beschrijving bij..De laatsten niet meer..http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/San%20Francisco%20en%20LA!

Ik heb dus een super springbreak in California gehad. Vond San Francisco een mooiere stad dan LA. LA is heel uitgestrekt en San Francisco is alles meer bij elkaar en veel kleiner! Na onze trip besef ik wel dat de tijd nu echt heel snel gaat..! Ik heb nog maar 2.5 maand hier in Texas! Kijk er natuurlijk wel naar uit om jullie allemaal weer te zien! 1 juli ben ik weer in Nederland waar ik jullie allemaal weer kan zien! Maar tot die tijd ga ik nog even flink genieten! Want het is super!

Heel dikke tut van Joke

• 29 Maart 2011 - 01:29

Ilse:

Hee Joke!

Wat super dat je zo'n mooie spring break gehad hebt! :D Mijne begint donderdag ochtend om 5am. We vertrekken dan naar Florida! We maken een tussenstop in Georgia, waar mijn gastmoeder's zus woont, en dan rijden we door naar Cocoa Beach!
    Ik vlieg 28 juni terug, ik ben even vergeten of je met EF terug vliegt of niet.
    Maak er nog maar wat moois van je laatste 2,5 maanden! Ik kan echt niet geloven dat het alweer bijna voorbij is, het is zo raar als ik eraan denk!

Heel veel liefs, Ilse

• 29 Maart 2011 - 06:58

Karin:

Oh Joke wat klink je weer lekker enthousiast. Leest heerlijk weg! Ik heb de meeste plekken ook gezien en san francisco (en santa monica) en de groene heuvels hebben echt mijn hart gestolen. Absolutely beautiful! Geniet van je laatste maanden, die waren voor mij het leukst!!

• 29 Maart 2011 - 19:43

Afke:

Heej Joke:P

Je moet niet zulke lange verhalen typen johh!!;) Daar heeft zo'n druk meisje als ik geen tijd voor!!:P Ben niet zo goed in lezen dat weet je!!(L) Joke ik heb een hele leuke verrassing voor jou als je weer thuis komt in Friesland :)

Dikke tût Afke

• 29 Maart 2011 - 19:53

Gerlinde:

Super leuk verhaal!

Ook heel leuk om te lezen . :D

Laatse 2.5 maand nog heeeel veel plezier !

xxxxxxx' (K)

• 01 April 2011 - 15:09

Djoeke:

Hee Joke,

Wat een mooie vakantie heb je daar gehad!! Leuk om te lezen:)
    Nog heel veel succes en plezier in Texas!

Dikke tut Djoeke