Super week!:P - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Super week!:P - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Super week!:P

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

21 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Heee Iedereen!!

Hoe is het daar in Fryslan? Nog steeds hetzelfde? Hier is het wel verandert! Sophia uit Duitsland is dinsdag aangekomen. Dus nu is het gastgezin helemaal compleet! Vorige week donderdag had ik weer training van volleybal, s’avonds heb ik paardgereden zonder zadel wat heel erg lekker zit op Orion! En heb daarna nog een film gekeken.

Vrijdag ben ik even naar Weatherford geweest en heb ik mijn spullen klaargemaakt voor camp met jongeren van de kerk hier. Om 5 uur gingen we verzamelen bij de kerk en in de bus. Onderweg gingen we nog even eten in een restaurant.. Naja restaurant op zn Amerikaans! Was wel lekker! Toen we daar aankwamen werden we in groepen verdeeld en moesten we met onze groep een team shirt maken. Met nog 3 anderen was ik team Awesome! Met ons team gingen we dan allemaal wedstrijden doen. We moesten bijvoorbeeld een watermeloen,tomaat,appel, orange, chips,boter en nog wat andere dingen in een fles proppen! Echt het was zo lachwekkend! En er was een wedstrijdje dat je een heel vies kleurrijk poeder moest opeten….

Zaterdag gingen we zwemmen in Glen lake. Ook allemaal opdrachten in het water. S’middags hadden we een soort van teambuilding. Moesten we met een hele groep van eiland naar eiland zeg maar met behulp van 2 planken. Het mislukte in onze groep een beetje maar was erg grappig! Aan het eind van de middag gingen we weer in de bus naar huis.

Zondagmiddag gingen we Loney uit Ecuador ophalen, die is 2 nachten bij mij blijven slapen! We zijn nadat we haar hadden opgehaald naar de bios geweest. Hebben de film Eat pray love gezien was erg leuke film! S’avonds lekker gegeten thuis en nog klein stukje van film gezien.

Maandagochtend hebben we paardgereden. Loney had nog nooit paardgereden dus vond het erg leuk. Daarna spelletjes gedaan en s’middags had ik volleybaltraining. S’Avonds zijn we heel creatief bezig geweest en hebben we een bord met welcome Sophia gemaakt. Met allemaal glitters enzo om mee te nemen naar het vliegveld..!

Dinsdag gezellig met Loney gekletst, pancakes voor ontbijt gemaakt en spelletjes en s’middags kwam Maggie. Maggie komt uit Oostenrijk en zit ook bij mij op school. Loney zit op een andere school. We hebben Avatar gekeken en zijn daarna naar school gegaan om ons volleybalteam aan te moedigen! Jammer genoeg hebben ze verloren.. Na de wedstrijd pikte Susan mij op en zijn we naar het vliegveld gereden. Onderweg zag ik dingen die mij de vorige keer totaal niet waren opgevallen.. Van die typisch Amerikaanse wegen boven elkaar, grote gebouwen enz.. Was echt net alsof ik in een film of droom reed, harde muziek aan. Dak van de auto open! Voelde me helemaal goed! Sophia arriveerde om half 9 s’avonds, heel moe maar heel blij dat ze eindelijk in Amerika was!

Woensdag heb ik lekker uitgeslapen en Sophia alles laten zien. S’middags zijn we naar school geweest om haar vakken te kiezen en daarna had ik volleybal training op school. Amerikanen zijn soms best wel verwarrend! De training is 3 uur tot half 6 maar half 6 betekent hier het minumum zeg maar. Als de coach vind dat we nog niet genoeg getraind hebben dan wordt het langer en dat is ongeveer elke keer! Dit keer moesten we aan het einde van de training hardlopen! S’avonds heb ik ook niet zoveel meer gedaan en ben vroeg gaan slapen!

Donderdagochtend hebben Sophia en ik paardgereden. We waren net weer binnen en hadden andere kleren aan gedaan hoorden we ineens Jean( coördinator) en Hanna binnenkomen. Jongens schoenen aan en we nemen jullie mee voor lunch! Dus wij snel schoenen aan en alles gepakt en hebben we geluncht met hun. Had een heel lekkere sandwich, en het was super gezellig! Daarna nog even bij hun thuis gezien, paarden enz. Oh bijna iedereen in deze omgeving heeft land en paarden! Er zijn hier meer paarden dan mensen! Dat bevalt mij wel!:P Nadat ze ons weer terug had gebracht hebben we volleybal spullen gepakt en hadden training. Sophia en Maggie volleyballen ook dus das wel gezellig! Na volleybal training pikte de hostmom van Maggie ons op en zijn we naar hun huis gegaan. Hun wonen in een soort gemeenschappelijke buurt en hebben een zwembad, golfbaan, fitneszaal enz. Dus lekker gezwommen en pizza gegeten en daarna weer terug naar huis.

Gister heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan. Ik heb gister al mijn was gedaan! Helemaal zelf! Jaja!:P Aan het einde van de middag kwam Clemance uit Zwitserland.. Zij zit ook bij ons op school. Gister lekker buritos gegeten! Pax kan heel goed koken dus daar ben ik wel blij mee! Gisteravond film gekeken. Clemance bleef slapen dus was erg gezellig!

Vanochtend hadden we heel uitgebreid ontbijt. French toast, was erg lekker. Maggie kwam ook langs vanochtend dus waren we met zn vieren. Met zn alle hebben we de paarden gereden! Zat vandaag op Samorza. Dat paard heeft Susan net gekocht en is een race paard geweest. Het is best nog wel even wennen aan de manier van rijden omdat dit eigenlijk het tegenovergestelde is van wat ik gewent ben. Als je stoppen wil moet je de teugels hier los laten. Na het rijden hebben we met zn allen spelletje gedaan en lekker geluncht. Daarna film gekeken. Naja iedereen sliep op een gegevenmoment.. Was wel grappig! Het is toch nog best wel vermoeiend Engels te praten en sinds deze week begin ik echt in het Engels te denken en alles door elkaar heen. Dat is echt heel appart!

Na morgen is mijn vakantie voorbij.. Mijn super lange,mooie, bijzondere vakantie om nooit te vergeten is over… Das wel jammer maar vanaf maandag ga ik naar High School waar ik ontzettend veel zin in heb! Kijken hoe de High School is, of het echt zo is als in de films.. Ik heb er zin in!

Iedereen in Nederland ook heel veel succes met school! Volgens mij beginnen jullie deze week of volgende week ook weer!

De foto´s zijn weer bijgewerkt! http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/augustus

Heel dikke tut uit het nog altijd warme Texas!:P
Xxx Joke

  • 22 Augustus 2010 - 04:30

    Djoeke:

    Lieve Joke,

    Wow jij hebt veel gedaan!!
    Je mag s avonds wel een klein dagboek bijhouden zodat je alles nog weet als je dit verslag schrijft. Klinkt echt super! Nou geniet morgen nog van je laatste vakantiedag en heel heel veel succes maandag op je highschool. Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verslag.
    Tooi tooi tooi voor maandag and have fun girl.

    Bye Bye XXXX Djoeke

  • 22 Augustus 2010 - 19:53

    Iris:

    Heey Joke!!!

    Om mijn reactie van je afgelopen verslagen samen te vatten: WOW!!! You've been very busy, girl! Heb je ook al cute boys ontmoet? Hier in Nederland is het heel regenachtig en geen mooi weer meer. Morgen heb ik mijn introductiedag van de PABO... en s'ochtends rijles... Als ik de avonturen van jou lees wordt ik superjalours...
    Ik wil ook, so bad!!!!!!

    Maar goed ik hoop dat het je goed gaat in de komende weken en we hebben zeker contact!!!

    A big hug and kisses from beautiful (but wet and not so sunny) Friesland.

    P.S. Ik mis je heel erg!!! msnen binnenkort wel 's!

  • 23 Augustus 2010 - 12:55

    Wietske Landman:

    Hallo Joke
    Wat fijn voor je dat je het daar zo naar je zin hebt. Bij je Heit en Mem is het nu wel heel stil.
    Ik heb de foto s ook even bekeken en heb gezien dat het daar ook heel mooi is. Een leuk huis en leuke mensen. hier gaat alles zijn gangetje. Folkert en Bettie zitten nu in Portugal en wij hebben onze vakantie er ook al weer op zitten. Volgend weekend Beppe haar verjaardag vieren. Hier in Nederland begint het "gewone"leven ook weer.
    Groetjes van Sjoerd, Wietske en kids.

  • 23 Augustus 2010 - 14:37

    Ietje :

    He Joke, eindelijk weer bijgelezen, wat een verhalen en belevenissen!
    Je moeder praat me natuurlijk ondertussen wel bij.
    Vele contacten al en things to do. Als ik het zo lees krijg je geen tijd om dik te worden, lijkt wel topsport, Advendo wacht al op jou!
    Snap dat het af en toe toch wat onwerklijk voelt maar volgens mij is dit jaar zo om, met al die nieuwe indrukken en activiteiten.
    Polleur was prima, veel gesurvivald!
    volgende week gaan Yme en Rigt weer naar school!
    Jij ook alwel of gauw.
    Mooi dat je zo uitgebreid schrijft voor jezelf ook voor later.
    Veel groeten van Yme, Rigt, Roelof en Ietje.

  • 23 Augustus 2010 - 17:04

    Wim En Suzan:

    Hallo Joke
    Hier en berichtje vanuit het regenachtige Friesland.
    De temperatuur is hier nog redelijk ongeveer 20 gr,bij jou zal het wel warmer zijn.
    Wat heb jij een paar byzonder mooie weken gehad,zet ze maar goed in je geheugen zodat je ze niet meer vergeet.
    En wat tref je het bij je gastgezin het klinkt allemaal goed,we blijven je steunen en hopen dat je een geweldige tijd krijgt op de High School,je moet natuurlijk het Fries niet verleren hoor!
    Straks is het Fries met een engels accent,kan ook zwoel klinken .
    Je eerste schooldag heb je nu ik dit type gehad ,hoop dat het mee gevallen is .
    vanuit Jubbega een dikke tuuut en tot de volgende keer.

  • 26 Augustus 2010 - 08:31

    Jaap, Joyce & Kids:

    Hey Joke,

    Wauw wat een superleuk verhaal heb je weer geschreven en wat maak je veel mee! Ik zie het weer daar en de temperaturen... ben niet gewoon jaloers maar stikjaloers haha. Zit hier in de regen (voordeel is wel dat ik nu ff tijd heb om rustig jouw verhalen te lezen).

    Als ik het zo lees dan kom je flink afgetraind weer thuis en hebben we er een topvolleybalster bij in Langezwaag! Geniet maar lekker verder van dit mooie avontuur! Enne... we missen je.

    Liefs van ons allemaal!

    Jaap, Joyce, Rixt en Jochum èn de paarden.

  • 26 Augustus 2010 - 10:57

    Roos:

    Hey Joke :)

    Wat is het heerlijk om weg te dromen bij zo'n verhaal van jou.. Gosh, ik word er jaloers van. Mis je thuis? Of heb je daar bijna geen tijd voor?
    Wat lijkt het me super om in zo;n volleyballteam te zitten zeg!
    En wat heerlijk dat je daar lekker met de paarden om mag gaan!
    Ik zal even de foto's bekijken en ik kan niet wachten tot je volgende verslag!!

    Heel veel plezier nog de komende dagen en weken en heel veel succes en plezier op school! :)

    dikke knuffel, Roos

  • 26 Augustus 2010 - 13:59

    Djoeke:

    Heej Joke,

    Je hebt zo te lezen je droomvakantie!! Echt om jaloers op te worden:)
    Ik ben benieuwd hoe je het daar op de High school hebt.

    Heel veel groetjes van Djoeke (ook van Heit, Mem en Folkert)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 31692

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: