Paardenrace, film, paardrijden en nog veel meer! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Paardenrace, film, paardrijden en nog veel meer! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Paardenrace, film, paardrijden en nog veel meer!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

10 November 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hoi Hoi Iedereen!

Hier weer een update van mijn Amerikaanse leven! Ga er maar weer voor zitten want heb weer veel beleefd de afgelopen weken! Maar volgens mij hebben jullie wel tijd want het stormt en regent deze week in Nederland!:P

Dinsdag 26 oktober was alweer onze laatste volleybalgame. We speelden gewoon op onze school. En jahoor eindelijk wonnen we!! Gewoon in 2 sets! Dus we waren allemaal heel blij! Het eerst wat een van de coaches tegen mij zei was dat ik nu eindelijk op mijn blog kon schrijven dat we gewonnen hadden! En dat doe ik nu dus!:P Omdat dit de laatst thuiswedstrijd was, was het ook de laatste thuiswedstrijd voor de seniors die in het varsity team zitten. Dus werden allemaal rozen uitgereikt aan de personen die voor de seniors belangrijk zijn. Was wel leuk om te zien. Onze school won en nu zitten de varsity volleybalsters in de playoffs. Dus dat is wel super leuk!

Woensdag niet zo’n bijzondere dag op school. We hadden geen volleybaltraining in school omdat volleybalseizoen voor ons over is, dus vandaag hadden we even niks in het 4e uur. Dat was wel even lekker! Na school nog even paardgereden en om 6 uur gingen we naar de kerk om daar met hele groep pizza te eten en daarna naar paar van school hun huis om daar Honkbal te gaan kijken. De Texas Rangers waren in de World series en moesten tegen de San Fransico Giants. Sophia en ik hebben volgens mij echt hele domme vragen gesteld over de spelregels, punten enz. Maar we snappen het nu wel!;)

Donderdag hadden we onze eerst workout. In plaats van volleybal hebben we nu work out in de fitness zaal. En dat is niet gewoon even wat fietsen, hardlopen en roeien maar de hele tijd opdrukken, gewichtheffen. En allemaal van dat soort dingen, die erg veel spierpijn veroorzaken.. s’Avonds gingen alle sportteams in de school hun introduceren. De coaches vertelden wat over de spelers van de teams enz. Ook de cheerleaders waren er en ook minicheerleaders van de elemetery school. Dat was echt heel grappig om te zien!

Vrijdag hadden we na school Fall festifal op de elementery school. Het was een soort van markt. Je kon allemaal schoolshirts en dingen kopen en allemaal spelletjes doen om geld in te zamelen voor de school. Taylor het zusje van Kylie had met 1 van de spelletjes een goudvis gewonnen.. Dus de hele tijd liep ze rond met een beker met een vis erin. Later had Kylie de vis maar weer terug gebracht.

Zaterdag ben ik met Jean( coördinator) en Susan naar een stal geweest waar ze allemaal arabieren (oh dat zijn paarden) hadden. Dus allemaal hengsten gezien en ze hadden daar zelfs ook KWPNers. Dus zag ik eindelijk weer eens grote paarden. De meeste paarden die je hier in de omgeving ziet zijn quaterhorses of arabieren. Op de terugweg zijn we bij Centralmarket in Forth Worth langs gereden. Dat is meer een wereldmarkt! Er was een heel rij met Nederlandse kazen dus ik was helemaal blij! Dus heb de rest van de week lekker brood met kaas mee naar school gehad! Ik heb echt nog nooit zo genoten van mijn brood met kaas!

Zondag zijn we Sophia, Susan en ik s’ochtends wezen rijden in Mineral Wells en s’middags even geskyped met thuis en daarna met Sophia film gekeken en lekker gerelaxt.

Maandag was eigenlijk niet zo’n bijzondere dag. Op school hebben we trouwens net zo’n speaker als je ook in Grease ziet. Elke dag tijdens het 2de uur staat iedereen op en zeggen we the pledge voor de Amerikaanse en Texas vlag. Ook worden dan alle mededelingen verteld.

Dinsdag hadden we op school in theater dress rehearsel voor ons Halloween toneelstuk. Donderdag hadden we namelijk de opvoering voor theater. Na school heb ik niet zo heel veel gedaan. Lekker relaxt en film gekeken. Was een beetje verkouden dus ben niet zo laat naar bed gegaan.

Woensdag zijn we na school naar Teskeys geweest. Dat is een heel grote western winkel. Maar we zijn er niet zo lang geweest omdat het al best wel snel weer dicht was. Daarna zijn we met naar een Mexicaans restaurant geweest en daar lekker gegeten!:D

Donderdag hadden we het eerste uur de voorstelling van theater, het toneelstuk duurde ongeveer 25 minuten dus niet zo lang. Ik was de kat… Maar had wel tekst hoor!:P Daarna zijn we met de World religion class naar een boedisthische tempel gegaan in Arlington. Dat is tussen Forth Worth en Dallas. Was wel leuk om te zien maar ben niet bekeerd hoor!:P Gewoon om te kijken hoe dat allemaal was. Na school heb ik nog lekker paardgereden. Sinds vandaag hebben we 4 paarden hier want Susan heeft nog een 10 jarige ruin gekocht. Is een Arabier, is wel een mooi paard alleen erg vet op het moment..

Vrijdag hadden we onze eerste Pep Relly op school! Ons volleybalteam en Crosscountry team doen het erg goed. Crosscountry had zaterdag Regionals en volleybal had donderdag net een playoff game gewonnen en afgelopen dinsdag een andere playoff game. Dus tussen de lessen door hadden we een half uur waar iedereen naar de gymzaal moest. Ook de kinderen van de Elementery school en Junior High school waren er. De cheerleaders pepten de boel wat op en de teams werden weer voorgesteld. Daarna moest iedereen gaan staan en elkaars hand vastpakken en de schoolsong zingen! Na de pep rally hadden we gewoon weer les. Na school hebben we met een paar mensen de Cross Country bus versiert want die hadden zaterdag dus wedstrijd. Daarna snel naar huis en gingen we met Susan en Pax naar Derry Queen, daar kwamen Mieke en Sina ook en ook Kajsa uit Zweden. Daarna met zn allen naar de film! Naar Life as we know it, was erg leuke film! Kajsa is bij ons blijven logeren.

Zaterdag zouden we naar een diezelfde stal gaan maar Susan voelde zich niet zo goed. Dus hebben we thuis de paarden gereden en de Breeders Cup was op tv. Dat was de grote race in Kentucky dus die hebben we gezien. Susan voelde zich later wel beter dus zijn Pax, Susan, Kajsa en ik naar paardenrace vlakbij Dallas geweest. Ik was nog nooit naar een paardenrace geweest, maar ik vond het echt super leuk! We stonden langs de kant en kwamen een paar mensen aanlopen en vroegen of ik verstand van had.. Dus ik natuurlijk nee dit is de eerst keer dat ik hier ben. En ja dan hoor je aan mijn accent en vragen ze waar je vandaan komt dus ja The Netherlands. Vaak zeggen mensen dan oh okee, en weten ze niet waar het is. Maar deze zeiden oh wij hebben een vuvuzela in de auto!:P Daarna gingen we met ze wedden welk paar zou winnen met elk een dollar inleg. Mijn paard won bijna.. Dus jammer genoeg niks gewonnen maar het was wel echt heel grappig! Ik heb wel echt heel erg respect voor die jockeys, die zitten echt op mini mini zadels! Na de race hebben we Kasja weer thuis gebracht.


Zondag zijn we met Susan en Pax naar Dallas geweest. Daar in een Chinees restaurant gegeten en dat was echt super lekker! Daarna naar een Chinese markt en dat was best wel grappig. Vandaag hier ook de wintertijd in een week later dan in Nederland dus. Dus vorige week had ik de hele week 6 uur verschil en nu gewoon weer 7 uur. Het is hier nu ook gewoon om 6 uur s’avonds donker.

Maandag was weer een normale dag op school. Natuurlijk weer hardlopen, opdrukken, gewichtheffen enz. op school. Na school heb ik niet zo heel veel gedaan, was nog steeds heel erg verkouden dus gewoon lekker relaxen.

Dinsdag was weer niet een hele bijzondere dag. School vind ik wel heel erg leuk! Het is altijd wel super gezellig. We hebben trouwens een jongen op school die Montanna heet en loopt met een Hanna Montanna rugzak. Na school nog lekker even naar buiten en wat met de paarden omgeprutst! Het wordt hier nu wel wat kouder.. Tussen 15 en 23 graden elke dag maar vorige week vroor het ook al een paar nachten het is hier gewoon overdag net een beetje warmer dan bij jullie. Hier schijnt trouwens bijna elke dag de zon, heb misschien nog maar 5 dagen gehad waarop ik geen zon heb gezien. Dus das best wel lekker!

Woensdag na school naar huis en lekker met zijn allen gegeten en daarna film gekeken met lekker chocomelk! En nu dus alweer even mijn blog aan het typen!

Sorry voor de lengte van mijn blog, maar nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte van mijn belevenissen hier! Ik beleef echt super veel en heb het ontzettend naar mijn zin hier! Volgende week ben ik alweer 4 maanden in Amerika en dan gaat het best wel snel.. Ik vind het echt heel leuk om reacties, mailtjes, kaarten te krijgen!

Mijn adres is trouwens:
410 Dixie Road
Weatherford, TX 76087
USA

Super bedankt voor het lezen!

Hier zijn de foto’s van de afgelopen weken:
http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/November

Heel dikke tut
Joke

  • 11 November 2010 - 09:36

    Karin:

    Hey Joke! Super om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt en leuke dingen aan het doen bent. Druk druk druk zo te horen, super ga zo door! De maanden vliegen voorbij he? Lekker veel foto's blijven maken en genieten. Xx

  • 11 November 2010 - 18:01

    Simone:

    heeii:D
    ben weer ff helemaal bijgelezen.. :D
    en dan zie ik die superleuke footoo's met joke in een t-shirtje terwijl het hier nu stormt xd
    superleuke dingen doe je allemaal :D:D jij houd het daar nog wel ff uit zo.. :P
    nou ik zal weer ff lere.. had ff een pauze ingelast.. :P morgen een na laatste dagje van die altijd zo vervelende toetsweek.. xd
    dikkt tût ut fryslan
    xx

  • 12 November 2010 - 13:22

    Yme&ietje&rigt:

    dat is een lang verhaal
    wel leuk hoor mooi dat je het daar leuk hebt.
    Hier is het indeed herfstig weer, en heel af en toe al nachtvorst maar dat komt je bekend voor. Jullie gaan vaak uit eten zeg, maar jullie kokkie is ook nog in actie.

    De voorkamer zit weer in de verf en behang, morgen de achterkamer behangen dus het schiet op.
    O ja als je zin hebt in een feestje kom op 3 Dec. even over, ik word 50!!
    Veel plezier nog en een hele dikke tuut van ietje yme en rigt(L)

  • 12 November 2010 - 13:24

    Lisanne:

    Heeft het hier de hele week geregend in Nederland? Niks van gemerkt....was namelijk toetsweek:P
    maar wat super daar met al die paarden enzo! en lekker gezond bezig met fitness!
    Wat een andere cultuur daar met cheerleaders enzo.. en dat daar gewoon de Kentucky Derby wordt uitgezonden (ik heb er een hele boekenserie over gelezen, super interessant)
    Je hebt het dus wel naar je zin daar, straks blijf je er nog plakken en wil je niet meer terug! maar...dat zal wel wat meevallen toch? :D
    Nederland heeft trouwens een van de beste fysio-opleidingen, dus heb je toch nog een reden om terug te komen...
    dikke tút

  • 12 November 2010 - 17:50

    Annelies:

    Heeey!!:D
    weet je dat opdrukken en zo is helemaal geen goede training...ik weet niet hoe jullie het doen maar zonder rust is er geen adaptatie van de spieren en zal er dus geen ontwikkeling zijn...en het kan ook nog is overtraining veroorzaken maar dat zal niet zo snel gebeuren. (je moet dus na een aantal herhalingen rust nemen). die rust verschilt dan wel weer wat voor soort training je doet. Doen jullie maximaal kracht training, snelheidduuruithoudingsvermorgen, snelkrachtduuruithoudingsvermogen of snelkracht??
    Joke als aankomend fysiotherapeut zal ik maar vast het boek Inspanningsfysiologie oefentherapie en training gaan lezen van de morree... is te vinden op google books. er missen wel wat bladzijden maar heb je in ieder geval vast een voorsprong.. ik heb het boek namelijk in 1 dag plus 1 avond uitgelezen nog voor me tentame :p Daarbij is het een voordeel dat je die vent kan dishen die jouw die trainingen laat doen :p Je moet ook voordat je met gewichten begint te trainen een 1 Rm test uitvoeren. dat is wat je één keer maximaal kan uitvoeren. Als je dat niet weet ga je veel te zwaar trainen en krijg je ook sneller spierpijn doordat je scheurtjes in pezen, vezels en bindweefsels krijgt. Ook kan het zijn dat je te veel excentrische contractie leverd. Of je doet geen goede cooling down en warming up. Als die man zegt dat je moet stretchen na de tijd kan je hem ook dishen, het is namelijk nooit bewezen dat dit helpt tegen spierpijn. Het beste wat je kan doen tegen spierpijn is gewoon rust nemen. Aangezien ik een heel lijstje heb geleerd met dingen die niet helpen zoals massages en warmte en kou enz... (ookal is dat een beetje onduidelijk voor mij want ergens anders stond dat het juist goed was voor het afvoeren van weefselprikkel stoffen). nou ik heb je al vast een goede inkijk gegeven wat je leert als je de opleiding fysiotherapie doet. Ohw ga de origo's en inserties van de belangrijkste spieren ook maar vast leren. Ookal zou ik in jouwn geval eerst bij de uitspraak beginnen :P Wat voor training doen jullie eigenlijk? ter verbetering van de musculus rectus abdominus (buikspieren) of wil je je een lekker kontje :P train dan je gluteus maximus haha
    nou genoeg gepraat :P
    Ik ga proberen me micrafoon te maken en dan praat ik weer met je :D

    xxx Annelies

  • 13 November 2010 - 11:24

    Djoeke:

    Hey Joke
    Wat leuk dat je een volleybalwedstrijd hebt gewonnen!!!:)
    Ons team heeft gisteren net verloren:(

    De foto's die je hebt gemaakt zijn ook weer super leuk. Die paardenrace lijkt me best wel leuk om te zien!!
    Veel plezier en een hele dikke tut van Djoeke

  • 14 November 2010 - 18:33

    Suzan En Wim:

    Hallo Joke,
    Hier weer een berichtje vanuit Jubbega.
    Je zult wel en super atletisch figuur krijgen met al dat sporten maar wel goed van je dat je overal aan mee doet.
    Maar pas wel goed op je zelf,maar dat doe je vast wel.
    Maar nu het winter wordt doen ze daar ook aan schaatsen of hebben ze daar geen schaatsbaan.
    Goed te horen dat je het op school erg naar je zin hebt.
    Afgelopen donderdag was hier weer het sintmaarten,door het slechte weer is hier niemand aan de deur geweest dus een schaal met snoep en manderijnen over maar het komt vast wel op.
    Ik hoop voor je dat de verkoudheid snel weer over is.
    Liefs en groetjes van Suzan en Wim en een poot van Kyra.

  • 26 November 2010 - 23:27

    Margreet Adriani:

    Hoi Joke,

    Wat ontzettend leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Texas. Weet je nog dat je op bezoek kwam bij mijn ouders (Blom) vlak voordat je wegging? Mijn moeder wees ons op jouw blog.
    Ik herken veel van wat je doet op school. Anna zit nu ook op de high school, Freshman, en geniet van de sportteams en allerlei extra dingen die er te doen zijn. Heel veel succes verder en geniet ervan. Heb je onze email adressen nog, anders stuur ik je die opnieuw...

  • 27 November 2010 - 15:25

    Gerda Blom:

    Hi Joke! Weer eens je site bekeken en het klinkt erg goed. Had Margreet (Sacramento) deze week aan de telefoon en heb jouw site doorgegeven en ze zou het ook aan Anna doorgeven, was erg enthousiast.
    Ja, Hollandse kazen...hmmm
    Margreet geniet ook altijd als ze hier is of wij brengen wat mee.
    Heel veel plezier daar, geniet van het mooie weer (hier is het al wat wit!) en succes met alles, groetjes uit Langezwaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 31686

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: