Thanksgiving, black Friday en veel andere dingen! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Thanksgiving, black Friday en veel andere dingen! - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, black Friday en veel andere dingen!

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

28 November 2010 | Verenigde Staten, Weatherford

Hoi Allemaal!

Hoe is het in het koude kikkerlandje..? Heb wel gehoord dat het alweer lekker aan het vriezen is daar! Hier nog lang niet! Weet ook niet of ik dit jaar wel sneeuw zie! Vorig jaar was hier 5 cm sneeuw gevallen maar de jaren daarvoor helemaal niets.

Donderdag 11 november, St. Maarten!:P Op school weer een gezellige dag. Na school ging Sophia naar Maggie dus was ik alleen thuis met Pax en Susan. Toen ik thuis kwam was Susan al druk bezig met koken en heb ik meegeholpen want we gingen Hollandse pot eten! Dus lekker aardappelen, rode kool en gehaktballen! Echt heel lekker!

Vrijdag waren we vrij want we hadden weer Flexday. Ik had geen toetsen gemist en alle klassen gehaald dus had lekker vrij vandaag! s’Ochtends heb ik Pax wat geholpen met repareren van een hek en daarna met Pax en Susan geluncht bij Mexicaans restaurant in Weatherford! Daarna zijn we naar Teskeys geweest, die westernstore. De vorige keer hadden we lang niet de hele winkel gezien maar het is echt super groot! Echt heel veel cowboylaarzen in heel veel verschillende kleuren. Had jammer genoeg mijn camera niet mee maar kom er vast nog wel een keer en neem wel foto’s want het is echt zoo mooi!

Zaterdag had ik een beetje een relaxdag! Ik ben even naar Kylie geweest en s’middags lekker paardgereden in de tuin! Na het rijden ben ik met Pax naar de bioscoop geweest. Heb Secretariat gezien, film over een paardenrace. Was heel leuk om te zien vooral omdat ik die week ervoor naar echte paardenrace was geweest!

Zondag zijn we s’ochtends naar de kerk geweest en s’middags natuurlijk weer paardgereden! Het was echt super mooi weer! De bladderen verkleuren hier nu ook allemaal en lijkt echt heel mooi. Heb samen met Susan, Teddy het nieuwe paard uitgeprobeerd en lekker de hele middag buiten geweest.

Maandag was het weekend alweer om en moest ik gewoon weer naar school. Vandaag kwamen er drugshonden in de school. Echt heel raar! Wordt er omgeroepen dat iedereen in de lokalen moet blijven en dan gaan er drugshonden door de school kijken of er ook drugs zijn. Gelukkig hebben ze niks gevonden! Maar is wel raar dat ze dat hier doen! Na school niet heel veel bijzonders gedaan want had de volgende dag Anatomytest. Dus geleerd..

Dinsdag had ik het eerste uur weer theater, we hebben nu geen toneelstuk maar moeten nu gedichten en verhalen voorlezen voor de klas, ging wel goed! Dit is beter dan wiskunde wat ik de eerste week had! Na school heb ik weer paardgereden. Daar heb ik nu meer tijd voor nu het volleybalseizoen over is!

Woensdag heel veel gelachen op school om een spel dat veel mensen hier op hun mobiel hebben. Je moet je concentreren op het scherm en dan in eens komt er een monster. Coach Bell die we hebben voor Health wou het ook wel proberen.. Naja de hele klas lag dubbel toen die van zn stoel af sprong, iedereen had echt tranen in zijn ogen. Het klinkt volgens mij echt heel stom nu ik het typ maar het was echt super grappig!

Donderdag gingen we met de theater en band class naar Forth Worth naar een symfonie orkest, klinkt heel suf maar het was echt heel leuk! Natuurlijk weer met zn allen in de bus wat altijd super gezellig is! Het was een heel mooie schouwburg en we hadden de meest luxe plaatsen, de box seats op het balkon. Na het concert zijn we met zn allen ergens gaan eten en toen weer naar school voor 10 minuten les en waren al weer uit! Na school heeft Susan, Sophia en mij opgepikt en zijn we naar Granberry gegaan. Daar zijn heel gezellige kleine winkeltjes met typische Texas dingen.

Vrijdag zijn we naar basketball wedstrijd geweest van de Varsity boys van onze school. De wedstrijd was in Lipan. Lipan is een 1A school en dat betekent dat ze heel klein zijn en ongeveer 150 studenten hebben. Wij zijn een 2A school en hebben ongeveer 250 leerlingen! Nog steeds heel klein dus maar we hebben wel een gezellige school! De wedstrijd was echt super leuk om te zien, natuurlijk met de cheerleaders en dat soort dingen. Gelukkig hebben wij goed cheerleaders want de andere school had echt een heel slecht cheerleaderteam!

Zaterdag zijn Sophia, Susan en ik s´ochtends wezen rijden in Mineral Wells, gewoon op buitenrit. s´Middags ben ik naar Caitlyn, een vriendin geweest en heb daar paardgereden. Ze rijdt dressuur/springen en eventhing en heeft een KWPNer! Dus ik heb eindelijk weer in een dressuurzadel gezeten! Daarna samen pizza gegeten en film gekeken.

Zondag zijn we s’ochtends weer wezen paardrijden in Minerall Wells. Dus had echt een paardrijd weekend deze week! s’Middags kwamen Clemance en Maggie langs en hebben we cake gemaakt en film gekeken. Om 6 uur hadden ze hier iets speciaals in de kerk voor thanksgiving. Dus zijn we heen geweest en daar diner gegeten. Echt super lekker! Iedereen moest wat meenemen dus we hadden echt heel veel eten!

Maandag zijn we na school met Kristy(buurvrouw) naar basketball wedstrijd geweest van Lexie. Dat is Kylie’s jongere zusje. Die zit op de junior high school. Daarna zijn we naar de varsity wedstrijd van de meiden van onze school geweest. Alle teams wonnen dus das altijd leuk om te kijken!

Dinsdag hadden we maar een halve dag school omdat we thanksgivingbreak hadden! Dus zijn we met Maggie, Clemance naar bios geweest. Hebben Harry Potter gezien. Was wel een goede film! We hebben wel gelachen want Sophia had de laatste film niet gezien en snapte er niks van dus lag lekker te slapen in de bios! Volgens Sophia was het dus ook een heel goede film!

Woensdag hebben vooral veel schoongemaakt! Het was de dag voor thanksgiving en Jazmine en Don kwamen voor thanksgiving. Jazmine is de kleindochter van Susan en Don is haar man. Dus opruimen, stofzuigen enz! Ik kreeg vandaag trouwens een heel lief pakketje van Lisanne en Simone met heel lekkere pepernoten, drop, chocolade letter enz.! Echt super bedankt!

Donderdag was het echt thanksgiving! Dus s’ochtends waren Susan en Pax al druk aan het koken. Want dat is toch vooral wat je doet met thanksgiving: Eten! Pax had heel lekkere kalkoen gemaakt en hebben traditionele andere dingen gegeten. Voor het eten zijn Sophia en ik nog wezen joggen om toch nog maar beetje gezond te doen! Het weer was echt ontzettend raar, het was maar 6 graden terwijl het de dag er voor wel 27 graden was! Dus de ene dag zomer andere dag winter! Het verandert hier echt heel snel. 6 Graden klinkt niet heel koud maar dat is het wel als je de vorige dag nog in je korte broek rondloopt! s’Avonds zijn we weer naar de bios geweest met Jazmine en Sophia. Dit keer film Love and other drugs gezien. Echt ik ben nog nooit zo vaak naar de bios geweest!

Vrijdag was het black Friday, iedereen gaat hier dan als gekken te keer in de winkels omdat bijna alle winkels heel grote kortingen hebben. Clemance is zelfs om half 3 s’nachts naar het winkelcentrum gegaan! Zo gek hebben wij het niet gedaan. We hebben s’ochtends met zn allen het kippenhuis schoongemaakt want sinds vorige week hebben we geen kippen meer want die heeft de hond allemaal gedood… Naja Sophia en ik hebben een kruiwagenrace gedaan maar het kippenhuis is wel weer helemaal schoon! s’Middags ben ik met Jazmine en Susan naar Weatherford geweest en daar geshopt. Het was echt helemaal niet druk! En waren echt heel veel kortingen! Heb een nieuwe jas, schoenen en nog wat shirtjes gekocht. Sophia was met anderen mee naar de mall in Forth Worth en zei dat het echt net een film leek, mensen die om spullen vechten en uren voor dingen in de rij staan! Een vriendin van ons had 2 uur voor een winkel gestaan alleen al om er in te komen!

Zaterdag hebben Sophia en ik s’Ochtends heel dikke lol gehad met kerstliedjes heel hard en heel vals zingen! s’Middags hadden we een make-up party van Jazmine, ze verkoopt make-up producten van Mary Kay. Dus was wel gezellig! Daarna hebben we met zn allen gegeten en zijn de buren die ook op de party waren weer naar huis gegaan.

Zondag zijn we s’ochtends naar de kerk geweest en daarna gingen Don en Jazmine weer terug naar Oklahoma waar ze wonen. Het was echt super gezellig met hun! s’Middags lekker buiten geweest en wat met de paarden omgeprutst. Heb mijn wereldberoemde appelmoes gemaakt! Het lukte ook nog en iedereen vond het lekker!

Ik heb dus een leuke thanksgivingbreak gehad! Nog 3 weken naar school en dan is het alweer kerstvakantie!

Hier zijn de foto´s van de afgelopen weken: http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/November

Ik wens jullie heel veel sinterklaasplezier!:D Hier is iedereen nu al bezig met de keerstboom verzieren, kerstliedjes enz. Wij gaan kerstboom deze week ook opzetten!

Bedankt voor het lezen!

Dikke tut
Joke

  • 29 November 2010 - 03:57

    Ilse:

    Hee Joke!
    Hier in Michigan vriest het ook lekker de hele dag door, ik denk dat je blij mag zijn dat het daar nog lang niet vriest! En dat spel met het monster hebben ze bij mij ook uitgeprobeerd, ik sprong ook een beetje omhoog van mn stoel met zo'n stom gilletje erbij :p
    Hoe kan jij jezelf er toe zetten om een blog te schrijven? Mij lukt het echt niet, met als resultaat dat ik elke keer een blog van minstens 1 kilometer heb. Ach ja, deze week maar eens een schrijven.
    Fijn dat je het zo leuk hebt! :D

    Liefs, Ilse

  • 29 November 2010 - 14:37

    Jacqueline Smits:

    He Joke, ik houd ook nog steeds je blog bij... volgens mij heb je het daar erg naar je zin.....

    groetjes,

    Jacqueline

  • 30 November 2010 - 16:33

    Suzan En Wim:

    Hallo Joke .
    zover weg en ook dichtbij,
    Jou verhaal maakt ons super blij.
    We kijken elke keer weer uit naar een nieuw verhaal,
    want alles wat je schrijft boeit ons allemaal.
    ook al komt Sint dit jaar niet persoonlijk bij jou langs lieve meid,een gedichtje maken was hij wel toe bereid.
    Sint zag al op de foto dat de letter en de pepernoten waren aangekomen,
    En hij hoopt dat hij volgend jaar weer bij je langs mag komen.
    In nederland is de sint nu heel erg druk in de weer, dus Joke een dikke tuuuut en tot de volgende keer.
    Dan schrijf ik weer een langer verhaal,
    in gewoon nederlandse taal.
    Dan schrijf ik niet meer in rijm,dat was natuurlijk voor de gijn.

    groetjes uit het winterse jubbega

  • 01 December 2010 - 18:48

    Cobina:

    Hee Flapper,

    Jeetje wat doe jij veel zeg, daar in Texas. Dan mag je straks wel afkicken als je weer in Nederland bent en het druk hebt me je opleiding XD haha

    Het heeft hier al een paar keer gesneeuwt, maar het blijft helaas niet liggen. En het vriest al een tijdje, de ijsbaan is nu bij ons ook al open. Maar ik ben nog niet wezen schaatsen, veel te koud.

    Wat lief van Lisanne en Simone dat ze jou wat lekkers stuurden. Zo is het nog wel een beetje sinterklaas daar.:)

    Dikke tut Cobina

  • 02 December 2010 - 19:39

    Djoeke:

    Heej Joke,

    Wat heb je weer veel beleefd!!
    Wel grappig dat je nu eens een keer Thanksgiving hebt meegemaakt:)
    Wij hebben zondag Sinterklaas!
    En volgende week heb ik weer een gala. Ik heb nu een zwart jurkje:)
    Hier in Nl ligt inmiddels ijs, dus kunnen we weer schaatsen.
    Ik ben gister ook met Folkert wezen schaatsen, maar het was wel heel koud!

    Ik vind het leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

    Een hele dikke tut van Djoeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 31694

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: