Kerst en oud en nieuw!:D - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Kerst en oud en nieuw!:D - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Kerst en oud en nieuw!:D

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

08 Januari 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Hoi Allemaal

Allereerst wil ik iedereen nog een heel gelukkig 2011 wensen! Ik hoop dat jullie allemaal een gezellige kerst en een goede jaarwisseling hebben gehad! En dan moet ik nu toch echt sorry zeggen voor mijn ontzettend late blog.. Maar hier is ie dan eindelijk..!

De week na thanksgiving kwamen we meteen al in de kerstsfeer! We hebben het hele huis versiert en natuurlijk een heel mooie kerstboom! Op 5 december toen in Nederland iedereen nog in de sinterklaas spirit was hadden we bij ons thuis een christmas party voor alle exchange studenten. Dat was erg gezellig en leuk om iedereen weer te zien!

Het weekend van 11 december hebben Sophia en ik bijna alle kerstinkopen gedaan en daarna lekker gegeten bij Chick filet! Sophia en ik hebben besloten om Chick filet te gaan introduceren in Nederland en Duitsland omdat ze daar gewoon super lekker eten hebben!:P Ook hebben we deze dag trucjes op het paard gedaan, er staan wel foto’s in het album!

De laatste schoolweek hoefden we maar 3 dagen naar school! De dagen bestonden vooral uit film kijken, toetsen bespreken en meer film kijken! Woensdag 15 december hadden we een funday voor work-out. We gingen een soort flag-footbal-soccer spelen! Het was duidelijk te zien dat we op onze school geen voetbalteam hebben..

Donderdag de eerste dag van de vakantie zijn we naar de mall(winkelcentrum) geweest in Forth Worth met Maggie en Clemance. Ook daar was alles super mooi versierd en kon je op de foto met Santa-Claus. Jammer genoeg stond er een heel lange rij voor dus zijn we niet gegaan.

Zaterdag 18 december kwam Barbara uit Duitsland bij ons wonen. Het klikte niet helemaal met haar gastgezin en dus kwam ze een tijde bij ons om een nieuw gastgezin te vinden. Het was wel heel gezellig in de vakantie dat er een extra iemand bij was! Barbara is afgelopen maandag weer weggegaan en heeft een nieuw gastgezin en hoefde gelukkig niet van school te veranderen.

Maandag zijn we met een groepje naar Main Event in Forth Worth gegaan voor een afscheidsparty voor Maggie. Maggie dacht dat we naar de Mall gingen en niet naar Main Event. Het kwam dus echt als een totale verrassing toen we daar aankwamen voor haar!We zijn daar te laser gamen geweest en allemaal andere games. Het was echt super gezellig! Tussendoor hebben we nog lekker gegeten bij restaurant.

Woensdag ben ik met Caitlyn wezen paardrijden. Samen met haar en de paarden zijn we naar een plaats in Weatherford toegereden waar ze echt een heel grote binnenbak hebben en wel 60 cross hindernissen op het terrein. Eerst hebben we in de bak dressuur gereden en daarna naar buiten naar de crosshindernissen. Ik heb niet gesprongen want zat op een oude pony maar heb wel meegeholpen! Het was echt zo mooi daar! s’Avonds zijn we nog naar de film geweest.

Donderdag zijn we naar het ballet de Notenkraker in Forth Worth geweest. Ik kwam nu echt in de kerssfeer wat ik de dagen daarvoor nog niet echt had gehad doordat het elke dag zo warm was(25 graden). Het was heel mooi om te zien!


Vrijdag de dag voor kerst hebben we natuurlijk veel kerstkoekjes gebakken. s’Avonds zijn we naar de kerk geweest waar ze een candellicht service hadden. Daarna hebben we thuis nog meer koekjes gebakken en de cadeautjes onder de boom opengemaakt! Ik heb 2 sjaals gekregen en nog een shirtjes.

En toen was het kerst! We zijn naar Alvarado naar een andere hostfamily met een Zweedse en een Noorse jongen geweest. Daar hebben we met hun hele familie, vrienden en buren een kerstlunch/diner gehad! Echt ik heb nog nooit zoveel eten gezien! Maar het was echt super lekker! Als dessert hadden ze wel 13 taarten.. Zit er maar niet over in ik heb maar een beetje gehad maar ben s’middags toen we terug kwamen toch nog maar even gaan joggen..!:D

Zondag hadden we een brunch van de kerk en daarna zijn we naar Weatherford gereden. Alle winkels waren alweer open want in Amerika hebben ze maar 1 kerstdag! De dag naar kerst hebben ze hier zoveel kortingen! Ik heb echt leuke shirtjes gekocht voor 5 dollar.. Echt allemaal kortingen! Daarna lekker geluncht bij subway en weer terug gereden.

De tweede week van de vakantie hebben we niet heel veel gedaan, veel films gekeken en lekker gerelexed! We zijn weer naar Teskys( die western store) geweest en had nu wel mijn camera mee! Ook zijn we paar keer naar Weatherford geweest en hebben nog wat gewinkeld en naar Wallmart geweest!

Vrijdag op oudjaarsdag zijn we naar de Stockyards in Forth Worth gegaan. Dat is een gebied in de stad wat echt helemaal country en cowboy’s is! Eerst zijn we naar een heel bekend Mexicaans restaurant geweest en daarna hebben we de parade van de longhorns gezien. Daarna in alle leuke Texas/cowboy winkeltjes gekeken. Op de Stockyards was ook een rodeo/simulator van een stier! Toen het bij jullie net Nieuwjaar was zat ik op de stier.. Naja zie de foto’s maar! s’Avonds hebben we appelflappen gemaakt om toch nog een beetje Nederlandse oud en nieuw te hebben! Geen oliebollen maar appelflappen. Daarna hebben we het jaar uitgezeten voor de tv en de Balldrop in New York gekeken! Om 12 uur zijn we even naar buiten geweest want we dachten komt vast wel vuurwerk.. Maar nee ik heb 1 pijl de lucht in zien gaan en toen was het over! Best wel raar… Daarna hebben we nog de eerste helft van een film gekeken en zijn maar naar bed gegaan.

Op nieuwjaarsdag hebben we s’ochtends eerst alle lichtjes en kerstboom opgeruimd en s’middags heb ik de Nieuwjaarduik in Amerika geïntroduceerd! Samen met Sophia ben ik het meer in het Miner Wells park ingesprongen. Ik had jammer genoeg geen Unox muts en geen snert maar dat maakte niet uit! We hebben echt super veel lol gehad maar het was wel ontzettend koud.. Het was maar 5 graden en het water net iets warmer.. Dus erin en daarna heel snel een badjas aan, warme kleren en thee! Maar ik heb het idee dat de Amerikanen het maar raar vinden om in het ijskoude water op 1 januari te springen.. Is het eigenlijk ook maargoed!

Zondag zijn we s’ochtends naar de kerk geweest en s’middags naar Maggie’s huis. Maggie is afgelopen dinsdag weer naar Oostenrijk gegaan omdat ze hier maar voor 1 semester was. Daar waren haar ouders en haar broer en hebben we die ook ontmoet. Het is best wel raar dat ze nu weg is omdat we toch zoveel dingen samen hebben gedaan en er altijd 4 exchange studenten op school waren en nu maar 3.

Dinsdag 4 januari moesten we weer naar school, vroeg opstaan en weer sporten! Al hadden Sophia en ik hardgelopen in de vakantie we hadden beide heel veel spierpijn de afgelopen week van de work-out! We zijn dinsdag naar basketball wedstrijd geweest en natuurlijk won Brock weer..

Donderdag na school hebben Sophia en ik opgepast op Taylor, ons buurmeisje. Eindelijk weer eens oppassen want dat mis ik zo nu en dan toch wel!:P Daar hebben we ook gegeten en was erg gezellig! Vrijdag zijn we nog naar de film geweest en vandaag(zaterdag) heb ik samen met Susan gereden in Mineral Wells. Het was vandaag echt zo mooi, mooi weer(15 graden) en vanaf de heuvel kon je echt het hele park overkijken!

Nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van mijn Texas belevenissen! Voortaan ga ik weer proberen mijn blog wat beter bij te houden hoor! Maar door de kerstvakantie en alles had ik gewoon te druk met andere dingen! Heel erg bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Hier zijn de foto’s van de afgelopen weken!

Foto’s december: http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/December

Foto’s januari: http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/Januari?uc=2

Heel dikke tut ut Texas!
x Joke

  • 09 Januari 2011 - 20:53

    Gerlinde:

    Jokee !!

    Wat weer een lang blog ! :P

    Maar wel leuk !

    Nog veel plezier daar!

    xxxx (ll')

  • 10 Januari 2011 - 10:11

    Kaylee:

    niceeeee joke!
    Veel plezier nog :). Kan niet wachten om mijn eigen amerika avontuur te beginnen!
    groetjes ut fryslan!

  • 10 Januari 2011 - 18:19

    Suzan En Wim:

    Hallo Joke,
    Wat leuk van je dat je daar de nieuwjaars duik hebt ingevoert. Het nieuwe jaar is hier ook weer volop begonnen net als jij weer naar school gaat ,zijn wij hier ook weer aan het werk .We kunnen nu niet meer schaatsen op het natuurijs we hopen dat het dit jaar nog eens kan .dat geeft toch een speciaal gevoel.Jammer voor je dat je andere studigenoot weer weg is.Komt er ook weer iemand anders bij je? dat zal voor jou wel leuk zijn .Nu ik ga maar weer eens eindigen want de afwas gaat niet vanzelf en mannen ,daar heb je ,de rest kun je zelf wel bedenken.
    Groetjes van Suzan en natuurlijk mijn geweldige afwasmaat.

  • 15 Januari 2011 - 11:12

    Djoeke:

    Hee Joke!
    Wat weer een leuke blog:)

    Leuk dat je nu eens een keertje Kerst in Amerika hebt gevierd!! Zo te lezen is dat erg gezellig;)

    Wat een leuk idee om de nieuwjaarsduik ook in Amerika te doen!! Hier in Frysland lag toen ijs, dus hebben we geschaatst.

    Nog veel plezier en een dikke tut!!;)

  • 18 Januari 2011 - 19:48

    Yme En Ietje.:

    Hallo joke nog een segend nij jier.
    Zo vaak jij uit eten gaat ben je in je hele leven vast nog nooit geweest. Maar op de foto's zie je er nog even slank uit.

    Over oppassen gesproken, rigt heeft haar 1e oppas avontuur achter de rug, en ze vond het super. 10 euro in de pocket (-:, all-inclusive.

    Ik ( yme ) heb volgende week toetsweek, nu wel spannend want het moet dit keer wel goed zijn!

    Nog veel plezier....

    Groetjes Yme en Ietje.

  • 20 Januari 2011 - 07:12

    Annelies:

    Heee
    Ten eerste ook sorry voor mijn late reactie, maar bietter let dan net (hoe je dat ook schrijft).
    Ik zit al weer een kwartier op schoolll tis ook niet normaal zo vroeg gaaaap!
    Maar ja de meeste dingen die je schreef wist ik al:P Alleen dat van die nieuwjaarsduik niet :P T was hier kouder hoor met oud en nieuw :P heb ook een nieuwjaarsduik gedaan...In de regen haha maar wel vet vaag dat je gewoon zo vroeg naar bed gaat zonder te feesten (met mij) op oud en nieuw :O volgend jaar gaan we dat toch wel anders aanpakken hoor:P
    En weet je volgens mij is het niet eens zo erg dat je geen tweede kerstdag had:P nu had je wel lekker veel korting:P hahahah heb je hier niet hoor xD
    Ik vind trouwens wel dat je er erg leuk uit ziet op die foto's :D ook met je nieuwe kapsel ;)
    nou ik hou maar weeer is op :P

    Dikke tut ut Grun :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 31681

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: