Sneeuw!:D.. jaah dat kan ook nog in Texas!:P - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Sneeuw!:D.. jaah dat kan ook nog in Texas!:P - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Sneeuw!:D.. jaah dat kan ook nog in Texas!:P

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

02 Februari 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Hoi Allemaal

Weer een latere blog dan dat ik eigenlijk wou.. Maarja de tijd gaat zo snel voorbij dat het er zo nu en dan wel bij inschiet.. Maar nu heb ik wel lekker tijd want we hebben hier namelijk sneeuwvrij! Gister(dinsdag 1 februari) is heeft het hier gesneeuwd en daarvoor heeft het geregend. Daardoor ligt er nu eerst een ijslaag en daarna een laag sneeuw over op de wegen.. En aangezien ze in Texas de zoutstrooiers en sneeuwschuivers nog niet hebben uitgevonden.. Hoeven we niet naar school!:D Best wel lekker maar we kunnen niet zo heel veel.. Niemand gaat de deur uit en zo nu en dan valt internet uit.. En vandaag viel zelfs de stroom voor een half uur uit! Dit is dan ook wel heel uitzonderlijk weer voor Texas want normaal gesproken krijgen ze hier 1 of 2 keer per jaar een laagje sneeuw en is het om 12 uur s’middags al weer gedooid! En nog raarder is dat het afgelopen zaterdag hier 26 graden was en het nu elke nacht ongeveer -12 graden..!!

Maar ik zal eens even vertellen wat er de afgelopen weken is gebeurt!

De week van 10 januari tot en met 14 januari was eigenlijk niet heel bijzonder.. Het was erg druk op school met veel toetsen enz. Sinds de kerstvakantie heb ik twee nieuwe vakken speech en buisness. Voor speech moesten we een opdracht doen en character eigenschappen bij de letters van je naam bedenken. Ik heb er wel een foto van!

Dit weekend was wel erg leuk! Zaterdag heb ik een heel leuke skypesessie met de familie Flapper uit Molkwar gehad! Daarna lekker paardgereden thuis!

Zondag ben ik met Caitlyn en Coutnee naar de film geweest. Eerst zijn we uit eten geweest bij Applebees. Het is geen fastfoodrestaurant dus het kan er wel mee door! Daarna gezellig naar de film geweest. Het was echt super gezellig met keiharde muziek aan in de auto en heel hard(en vals) meezingen!

Maandag 17 januari waren we vrij want het was Maarten Luther King day! Om elf uur heeft Jean (coördinator) ons opgehaald samen met haar dochter en een vriendin en zijn we naar de Mall vlakbij het vliegveld gegaan. In de mall hebben we gelunched bij Rainforest cafe. Dat was erg bijzonder want het hele cafe was helemaal in regenwoud sfeer, met een waterval en een aquarium. Het was echt heel leuk om daar te eten! Daarna hebben we natuurlijk geshopt in de mall wat ook erg gezellig was!

Deze week hadden we homecoming week. Dat betekent dat het basketbalteam van onze school een van hun laatste wedstrijden thuis speelt op vrijdag. Daardoor hadden we deze week een soort van spiritweek. Elke dag kan je dan verkleed op school komen, dinsdag hadden we nerd-day, wo hadden we pink the panter day, do hadden we twin day en vrijdag blue and gold day. Bijna iedereen had op woensdag roze kleren aan maar de andere dagen was de spirit van onze school ver te zoeken.. Op vrijdag was het wel super gezellig! Elke klas had de weken ervoor gestemd op hun klas favoriet. Bij de seniors waren er 3 meiden. Alle koppels moesten vrijdag met de peprally allemaal opdrachten doen. Vrijdag avond werd de homecoming Queen verkozen. Daarna was de basketballgame. Natuurlijk won Brock met alle 4 teams!

Zaterdag 22 januari hebben Barbara( dat meisje dat in de vakantie bij ons was) en haar hostmoeder ons opgehaald en zijn we samen naar een winkel gereden in Forth Worth waar je allemaal heel dure sommige nog ongebruikt dingen kon kopen voor heel weinig geld. Het was echt heel leuke winkel daarna zijn we naar een mall geweest en hebben daar nog even gewinkeld. Het was super leuk om Barbara weer even te zien! En ook om haar nieuwe hostmoeder te ontmoeten!

Zondag hebben we s’ochtends lekker thuis paardgereden en zijn s’middags naar Weatherford gegaan met Pax en Susan. Daar zijn we jaja weer uit eten geweest in Olive Garden! Een Italiaans restaurant. Ik ben nog nooit zo vaak uit eten geweest maar het is wel lekker hoor!

Deze week hadden we weer een normale schoolweek. Ik doe nog steeds veel aan sport en heb nog steeds elke dag work-out. De ene dag hebben we cardio waar we veel moeten rennen en allemaal andere oefeningen en de andere dag hebben we meer gewichtheffen en dat soort dingen. Op vrijdag hebben we altijd een rendag dan gaan we naar de atletiekbaan achter school en rennen we een 1600 meter en 3 keer een 400 meter sprinten.


Donderdag na school hebben we de reis naar California gepland. We gaan voor 5 dagen naar California in de springbreak samen met Susan, Sophia en Clemence. Eerst gaan we 2 dagen naar San Fransisco en daarna 2 dagen naar Los Angeles en daarna weer terug naar Dallas! Echt super leuk natuurlijk!

Afgelopen vrijdag(28 januari) heb ik voor het eerst opgepast bij de buren. Sinds een paar weken hebben we nieuwe buren uit Houston. Zij hebben ook 2 kinderen van 8 en 9 jaar. Het was echt super gezellig en heb ook met ze gegeten. Ik vond het echt super leuk want dat mis ik zo nu en dan toch wel het oppassen.

Zaterdag werd ik alweer vroeg wakker want Susan en ik zijn samen met de paarden naar de Grasslands gegaan. Een park hier ongeveer 2 uur vandaan. Daar hebben we samen met een groep paardgereden! Het was zulk mooi weer, het was net zomer alleen dan met de bomen kaal en alles helemaal dor!

Zondag heb ik eigenlijk wel een relaxdag gehad! Even skypen met thuis, alle was gedaan en samen met Sophia lekker buiten geweest!
Maandag moesten we gewoon weer naar school maar er werd al gewaarschuwd voor sneeuw de volgende dagen maar je weet het nooit in Texas met het weer.. Dus hebben we toch nog maar een paar extra paardendekens opgehaald voor de paarden.

En jahoor dinsdagochtend toen we wakker werden lag er ongeveer 5 cm sneeuw! Dus geen school! Het probleem is alleen dat er ook een dikke ijslaag onder ligt. Dus vandaag(woensdag) hadden we ook geen school en heb net gelezen dat we morgen ook niet naar school hoeven!:P Het is nu allemaal wat behelpen want we moeten elke keer paarden eten en water geven en we kunnen verder niet zoveel alleen maar afwachten tot dat het weer dooit! Hopelijk is het zaterdag al weer aardig gedooid want dan gaan we naar de rodeo. Wat je natuurlijk wel moet zien als je in Texas bent!

Heb weer heel wat beleefd dus en natuurlijk gaan mensen hier heel anders met de sneeuw om dan wij in Nederland! Wel heel leuk om te zien! Zelf vind ik het weer hier wel heel erg raar het gaat echt op en neer de hele tijd. Dan is het zomer weer en dan zitten we weer midden in de winter!

Bedankt voor het lezen allemaal! En bedankt voor de kerstkaartjes, reacties, krabbels en emails die ik krijg! Ik vind het altijd super leuk om weer wat te horen!

Hier zijn de foto´s van de afgelopen weken:http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/Januari?uc=2

Heel dikke tut
Joke

  • 03 Februari 2011 - 09:56

    Kaylee:

    De VS is zelfs in hier in het nieuws gekomen vanwege het vreemde weer! Volgens mij is er daar genoeg sneeuw gevallen voor een aantal jaren! :)
    Wel lekkaaah dat je zoveel vrij hebt van school! In Nederland krijgen we helaas geen vrij voor 5 cm sneeuw, haha!

    xxx
    Kaylee

  • 03 Februari 2011 - 15:17

    Karin:

    Heerlijk verslag weer joke. Het plezier,straalt er vanaf en je klinkt zo positief over alles. Geniet ervan meid, ik weet uit ervaring dat er ook nog best moeilijke dagen tussen zitten maar met deze instelling kom je er zeker wel. Top hoor! Liefs, karin

  • 08 Februari 2011 - 13:06

    Annelies:

    Heey flap!
    Ook weer een reactie van mij :P tentame week voorbij dus lekker 4 chille dagen thuis :D
    Wat grappig die thema dagen op school!! Bij ons zijn ze dus maar een beetje serieus en suf :P
    Dat je al niet naar school hoeft met 5 cm sneeuw! die mensen daar kunnen heeelemaaal niks hebben :P En zeuren over de Nederlanders he ...wat zullen mensen uit Duitsland en Oostenrijk hier om lachen. Wat vond je 'zusje' hier dan van? die komt toch uit Duitsland??
    Nou je bent zeker nu wel weer op school? is zeker weer 28 graden daar of zo:P?
    Nou tis al 2 uur :P dus moet maar is actief gaan worden XD

    Byeeee(K)
    en Dikke tût ;)

  • 13 Februari 2011 - 17:01

    Suzan En Wim:

    Hallo Joke ,hier ben ik weer heb je block gelezen alweer een leuk verslag.
    Ben een beetje laat met reageren maar had het druk druk druk.
    heb nog met je moeder gekletst, ze verheugd zich heel erg op de vakantie samen met jou.
    Kan ik me goed voorstellen en voor dat je het weet is het zo ver.
    Toch vind ik het geweldig van je hoe je het doet Joke petje af meid.
    Nu ik lees hoe sportief je bent ik ben ook aan het hardlopen geslagen,ben aan het oefenen voor de loop van Leeuwarden heb me in eerste instantie opgegeven voor de 5 kilometer maar misschiennnn ...doe ik de 10 kilometer ook wel even kijken hoe het gaat ,ben nu ruim een maand bezig met trainen en al zeg ik het zelf het gaat best goed nu ik stop maar weer eens even en mail je begin maart natuurlijk dat heb ik al genoteerd doei doei en groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 31678

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: