Rodeo, icehockey, paarden, het leven in Texas!:D - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu Rodeo, icehockey, paarden, het leven in Texas!:D - Reisverslag uit Weatherford, Verenigde Staten van Joke Flapper - WaarBenJij.nu

Rodeo, icehockey, paarden, het leven in Texas!:D

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

23 Februari 2011 | Verenigde Staten, Weatherford

Hoi Allemaal!

Hoe Gaat het met jullie! Allereerst wil ik jullie bedanken dat jullie altijd leuke reacties op mijn blog zetten en emails, krabbels etc. sturen! Toen ik de vorige blog, 3 weken geleden heb geschreven zaten we nog midden in de sneeuw! Gelukkig is alle sneeuw weer gedooid en is het alweer heerlijk weer! Lees: 20 graden of meer..! Maar ik zal even beginnen met mijn blog!

Donderdag 3 februari hadden we nog steeds Sneeuw! Alles was nog wit en het was vies koud weer.. Dit was al de derde dag thuis.. Dat heb ik in Nederland nog nooit beleefd! Gelukkig werkte alles nog wel! Wij hadden nog warm water, verwarming en elektriciteit! Maar sommigen bij ons in de straat niet! Echt Texas is niet goed voorbereid op dit soort weer! Het was wel grappig om te zien maar ook wel heel erg overdreven!

Vrijdagochtend werd ik wakker en was het weer aan het sneeuwen! Het was nu echt niet meer leuk want dit was al de 4e dag zonder het huis te kunnen verlaten! Want de wegen waren te glad! Gelukkig ging het rond 10 uur eindelijk dooien waardoor we s’middags met Pax en Susan naar Walmart konden gaan! Want we waren bijna door al het eten heen! ( en wc papier!!) haha! Walmart is super groot en heeft zoveel kassa’s maar Sophia en ik hebben een half uur in de rij gestaan voordat we konden afrekenen! Het was zo grappig om te zien dat alle mensen naar de supermarkt gingen en als gekken eten gingen inkopen!

Zaterdag ben ik met Sophia en Clemence Wheaterford in geweest. Sophia is even naar kapper geweest en hebben natuurlijk lunch gegeten bij ons favoriete restaurant: Chickfilet! Sophia en ik hebben al besloten dat als we weer terug zijn in Nederland en Duitsland, Chickfilet gaan introduceren in Europa! En s’avonds was het dan eindelijk zover! De Rodeo! Daar moet je heen als je in Texas bent! En echt het was precies zoals je altijd in de films ziet! In een arena met die hekken en dan laten ze 1 voor 1 een paard of stier los. Je had allemaal soorten rubrieken. Eerst kwamen de bokkende paarden. Dat is het zelfde als op een rodeo stier maar dan op een bokkend paard! Er zijn echt mensen die bokkende paarden fokken… Ze hadden kalfjes vangen etc. Als laatste kwam de hoofdact de mannen op de rodeo stieren! Het was echt super leuk om te zien hoe ze dit allemaal deden maar ik weet nu ook waarom dit in Nederland niet is toegestaan..! Oh en hier is een filmpje van de rodeo: http://www.youtube.com/watch?v=HVGo2T0Mdr4

Zondag was weer een lekkere zondag! Na alle sneeuw was het eindelijk mooi weer en kon ik alweer in t-shirt rondlopen! Dus heerlijk buiten met de paarden bezig geweest, wasje gedraaid, geskyped enz. s’avonds natuurlijk even boer zoekt vrouw op uitzendinggemist gekeken! Dat is het enige programma dat ik echt volg! Dat kan ik echt niet missen!

Maandag 7 februari konden we eindelijk weer naar school! Het was weer super gezellig om iedereen weer te zien en om de verhalen van de sneeuw te horen! Iedereen was blij dat ie weer naar school kon en het huis weer kon verlaten!

Dinsdag zijn we s’avonds naar basketball wedstrijd op school geweest! Het was senior night dus dat betekend dat het de laatste wedstrijd van dit seizoen op onze school was! Dus de laatste thuis wedstrijd voor alle seniors van onze school. De seniors gaven allemaal bloemen aan mensen die belangrijk voor hun zijn. Ouders, vrienden, familie en leraren. Daarna was de laatste wedstrijd! Net als elke wedstrijd wordt eerst het national anthem gespeeld. Ik denk dat ik aan het einde van het jaar het Amerikaanse volkslied vaker heb gezongen dan het Nederlandse..! Toen we terug reden van de wedstrijd was het 10 graden boven nul om half 11 s’avonds! En er was weer sneeuw voor de volgende dag voorspeld! Ik wou het niet geloven maar ja je raad het al..

Woensdag werd ik wakker om half 7 en keek door het raam: SNEEUW! Dus weer geen school! Dit keer was het wel heel erg overdreven want lag maar een inimini peuterig laagje sneeuw.. En je kon de weg zelfs nog zien. Het was wel lekker om weer een vrije dag te hebben maar het was gewoon TE veel! En dat alle mensen hier dan in paniek zijn, niet naar het werk kunnen, scholen zijn gesloten om een klein laagje sneeuw! Het was dus kortom een beetje overdreven!

Donderdag 10 februari konden we wel weer naar school! School gaat trouwens erg goed! Het is makkelijker dan de havo.. Voor Engels en anatomy moet ik wel meer doen.. Maar ik ben hier natuurlijk ook niet om het hele jaar huiswerk te maken etc.! Ik leer hier genoeg andere dingen! Over de Amerikaanse cultuur, Engels, mezelf en school komt volgend jaar wel weer!

Vrijdag waren we weer vrij maar dit keer was het wel een geplande vrije dag! We hadden een Flex day, dat betekent dat je niet naar school hoeft als je alle toetsen hebt gehaald. Dus vandaag zijn Sophia en ik samen naar Clemence gegaan. Clemence woont hier vlakbij in een soort park net als de heide in Heerenveen. Ze hebben daar ook golfbaan, fitnesscenter en zwembad. We wouden eigenlijk gaan fitnessen maar we wisten de code van de deur niet meer dus hebben we bij haar thuis film gekeken en samen gekookt. Wat echt super gezellig was!

Zaterdag zouden we s’middags te paardrijden in het park in Mineral Wells samen met Sophia en Susan. Maar toen we daar aankwamen en net de paarden hadden uitgeladen zagen we dat de band van de trailer lek was.. Dus snel de paarden weer op de trailer en met de lucht dat nog in de band was direct weer terug naar huis gereden. We waren dus wel in het park geweest maar niet gereden wat wel jammer was! Dit weekend heb ik opgepast op de dieren van de buren. Ze hebben een 3 honden, kat en een varkentje!

Zondag zijn we naar Weatherford geweest waar we wat getoerd hebben door de stad! Wat erg leuk was want het was zulk mooi weer dus hadden de top van de auto omlaag en muziek keihard aan! Erg gezellig samen met Sophia en Susan.

Maandag 14 februari, Valentijnsdag! Op school kon je snoepzakjes aan elkaar geven en dat soort dingen. Sommigen liepen met een grote knuffel door de school heen! Was erg leuk om te zien! Ouders geven hier hun kinderen ook een kaartje, bloem of iets anders kleins. Sophia en ik waren s’avonds alleen thuis en hadden samen dinner en vonden twee heel mooie kaarten van Pax en Susan. Wat wel heel lief was!

De rest van de week was weer een normale schoolweek! Wat wel weer lekker was! We hadden veel inhaal werk en veel toetsen dus wel druk maar wel weer gezellig!
Vrijdag ben ik samen met Caitlin en haar moeder naar icehockey game geweest! Ik had het nog nooit gezien maar het was wel super leuk! Het was typisch Amerikaans. In het begin gingen er zelf twee hockeyers met elkaar vechten.. Dat hoort hier bij de wedstrijd ofzo!

Zaterdag kwam Caitlin me om 12 uur ophalen om haar paard te rijden. Ze heeft haar enkel geblesseerd en kan voor een paar weken niet rijden. Ze heeft mij gevraagd om haar paard paar keer per week te rijden. Wat ik natuurlijk erg leuk vindt! Ze doet dressuur en springt en doet ook aan eventing. Ze is echt een van de weinige die dat doet hier in de buurt want bijna iedereen doet hier aan western rijden. Het rijden ging erg goed daarna ben ik samen met haar uit eten geweest bij IHOP. En daarna naar de film, Just go with it. Echt ik heb zo hard gelachen om de film! Het was echt zo grappig en al helemaal omdat er een man achter ons zat die echt de hele tijd zo hard moest lachen en het net leek of het een vrouwenlachje was! Naja het is wel een aanrader want ik vond hem grappig!

Zondag hebben we s´ochtends even geholpen in het land hier. Cactussen verwijderen. s´Middags hebben Sophia en ik veel aan ons project gewerkt. We hebben voor speech nu een project waarin we een travel agengy zijn en een reis naar Italie gaan organiseren. Best wel leuk maar wel veel werk en je hebt er eigenlijk niets aan..

Maandag ben ik na school weer met Caitlin naar huis gegaan en heb haar paard dressuur gereden. Dinsdag heb ik haar paard gegaloppeerd over een parcours heen om hem te trainen voor cross country. Dat was echt super gaaf om te doen! Dit keer dus geen hindernissen maar gewoon een lange afstand galopperen.

En vandaag(woensdag 23 februari) de hele dag thuis gezeten omdat ik ziek ben. Het heerste in Nederland ook en hier op school is ook, de halve school ziek hoorde ik wel van Sophia en veel klassen waren bijna leeg. Ik ben nu erg verkouden en beetje grieperig.. Maar ga waarschijnlijk morgen wel weer naar school hoor!


Hier zijn de foto´s van februari:http://cid-2fd8432b5da97a5a.photos.live.com/browse.aspx/Amerika/februari

Bedankt allemaal voor het lezen van mijn blog! Volgende week vrijdag(4 maart) ben ik jarig en ben ik eindelijk 18! Jaah ik verwacht natuurlijk de hele brievenbus hier vol met kaarten!:P

Heel dikke tut van uit Amerika!
X Joke


  • 24 Februari 2011 - 05:32

    Djoeke:

    Hey Nicht,

    Lang niet gesproken. Laatst had je een bericht op skype achter gelaten en toen ik dat zag was je al weg. Ik heb nog 1x geprobeerd om je te skypen maar dat lukte toen niet. Zal binnenkort snel weer ff een belletje naar je doen! Leuk om je verhaal te lezen met al je belevenissen! Wel klote dat je ziek bent joh, beterschap! Hier gaat alles ok. Druk met werken maar ben morgen lekker vrij. Het wordt 29 graden met een strakke blauwe lucht dus je weet waar ik naar toe ga morgen STRAND! Volgende week ben je alweer jarig....al plannen voor een feestje? Meid nogmaals beterschap en als ik je binnexkort op de skype zie bel ik je ff. Dikke kus van Djoeke xxx

  • 24 Februari 2011 - 09:47

    Annelies:

    Heey Flapper :D

    Veel met je gesproken de laatste tijd! het meeste mist ik ook wel...maja ik heb natuurlijk de laatste vooral ff mijn hard bij je gelucht en dan is het ook wel leuk om weer wat over jouw te lezen :P

    Waarvoor doe je eigenlijk geen reis naar Nederland:P dan komen ze er ook nog is achter dat er wat anders te doen is dan aan de drugs gaan:P

    Is wel grappig om te horen dat iedereen gelijk eten in gaat slaan als de sneeuw even weg is! volgens mij kunnen ze in amerika geen dag zonder winkelen! anders is voorraad op haha.

    Ik wou dat ze zo omgaan met valentijn in Nederland!! lijkt mij echt vet schattig :P Ik moest Floris bij smeken hoor XD

    IK ga morgen ook naar de ijshockey! ben der wel is eerder geweeest en is idd vet gaaf! en kan me wel voorstellen dat je het amerikaans vind! ik vind het hier al amerikaans:P

    Hier ligt trouwens ook al weer sneeuw! ik denk dat ze er in texas de weg niet om op durfde te gaan :P nou ik ga gewoon weg zo hoor ;) hopen dat er bij jullie niet zo veel sneeuw maar valt want ik zou der ook gek van worden! ben je in amerika kan je niks doen!!

    Nou spreek je snel!!

    Dikke Tût (K)

  • 24 Februari 2011 - 13:09

    Gerda Blom:

    Joke! Wat een leuk verslag, 't is of we er bij zijn. Nog een hele fijne tijd en oant sjen in L'zwaag!

  • 24 Februari 2011 - 14:21

    Gerlinde:

    Hee Joke!

    Weer een leuk blog!

    Die rodeo leek mij ook wel geweldig!
    Dat filmpje wel 2 x gezien. hahah. echt heel leuk!

    En wat een gedoe om die sneeuw.
    Wij hadden gister ook al weer sneeuw! Maar dat was vanmorgen direct al weer weg...

    Wel leuk denk ik dat je nu het paard van Caitlin traint. Dan ben je wel weer een beetje serieuser aan het trainen denk ik?

    Maar echt helemaal leuk!

    x x x x x
    Gerlinde

  • 24 Februari 2011 - 21:16

    Lisanne:

    hejj joke,
    wat leuk daar in Texas, hier lag vanochtend ook weer sneeuw :P maar dat is nu al weer weg.
    wij hebben nu een weekje vakantie, superlekker.
    maarrehh... Als jij terug komt gaan wij op vakantie! 1 juli toch? haha, je had nog wel meegekund ook, lekker naar Spanje :D
    maar ik kan me voorstellen dat je de zomervakantie ook wel weer thuis wilt spenderen.
    geniet maar lekker van je 20 graden daar, wij verlangen ernaar om weer eens in een t-shirtje te kunnen lopen haha
    dikke tût

  • 25 Februari 2011 - 15:50

    Djoeke:

    Heej Joke!

    Weer een superblog!!
    Wat een leuk filmpje met die rodeo:)

    Gelukkig is daar in Texas de sneeuw weer weg:) hier in nl was ook even wat sneeuw, maar gelukkig is dat ook alweer weg:)
    Ik hoop dat we ook weer warmer weer krijgen!!

    Veel plezier en vooral beterschapp:-d
    Dikke tut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Actief sinds 09 April 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 31699

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 19 Juni 2014

Kenia!

17 Juli 2010 - 30 Juni 2011

High School Year

Landen bezocht: